Publikacja wprowadza czytelników w najważniejsze aspekty wiedzy, praktyki i
metodyki w zakresie zarządzania wzornictwem. Szczególną uwagę poświęca tworzeniu
strategii, organizacji procesu projektowego i nadzorowi nad wdrożeniem nowego produktu.
Zarządzanie strategiami wzornictwa, procesami projektowymi i rozwojem nowych
produktów to temat skomplikowany. Jego rola we współczesnym świecie wzrasta, firmy i
korporacje zaczynają stopniowo postrzegać design jako integralną część procesu
decyzyjnego. Książka przedstawia ogólne tło dyscypliny, a następnie opisuje
poszczególne etapy wykorzystania wzornictwa w biznesie. Znajdziemy w niej ważne pytania
zachęcające do namysłu, fachowe studia przypadku, a także wywiady ilustrujące
opisywaną wiedzę. Omawia również najważniejsze umiejętności, które łączą
zarządzanie kreatywnością, teorię akademicką i praktykę zawodową.
Partner merytoryczny: Instytut Wzornictwa Przemysłowego.
Kathryn Best
Z wykształcenia architekt. Zajmowała się doradztwem w zakresie architektury, wnętrz
oraz marki (m.in. w firmach HOK, RTKL oraz Wolff Olins) i współpracowała z wieloma
klientami (m.in. Orange oraz Starbucks). Jej rola polegała na przekładaniu marki na
trójwymiarową przestrzeń oraz trosce o skuteczną realizację koncepcji wzorniczych.
Obecnie pełni funkcję Course Leader w zakresie zarządzania wzornictwem na University
College for the Creative Arts w Farnham. Wcześniej była wykładowcą Bartlett School of
Architecture, Royal College of Arts w Londynie oraz Parsons School of Design w Nowym
Jorku.
216 stron, oprawa miękka, Format: 22.2x30.0cm