OUTSOURCING W POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTWACH
KŁOS M. wydawnictwo: CEDEWU, 2016, wydanie IIcena netto: 53.50 Twoja cena 50,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Książka ta stanowi przewodnik po outsourcingu. To weryfikacja outsourcingu i
jego uwarunkowań. Pokazuje, że dziś - w dobie rozwoju nowoczesnych technologii - jest
on instrumentem strategicznym dla wielu przedsiębiorstw.
Pierwszą część książki stanowi przedstawienie koncepcji outsourcingu w
kontekście zarządzania strategicznego. Celem tej części jest szczegółowe
zaprezentowanie istoty koncepcji, począwszy od definicji, poprzez rodzaje, wady, zalety,
korzyści i zagrożenia, etapy projektu oraz warunki umowy outsourcingowej. Rola
outsourcingu w realizacji celów i strategii przedsiębiorstwa to motyw przewodni
teraźniejszego postrzegania tej metody. Stąd autorka określiła jego strategiczny
kontekst na tle kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa, łańcucha wartości, analizy
strategicznej oraz różnych form współpracy przedsiębiorstw, które zyskały na
znaczeniu w ostatnim czasie.
Drugą część książki stanowią wyniki badań własnych autorki - przeprowadzonych na
322 polskich przedsiębiorstwach - dotyczące skali analizowanego zjawiska, przyczyn
decyzji outsourcingowych i ich wpływu na funkcjonowanie badanych przedsiębiorstw, a
także wad outsourcingu, jako przyczyn jego niepowodzenia. Zidentyfikowano czynniki
determinujące stosowanie outsourcingu, z podziałem ich na wewnętrzne i zewnętrzne.
Jest to opis obszernego badania dotyczącego outsourcingu, nie spotkany do tej pory na
polskim rynku wydawniczym. Autorka głęboko wkracza we wnętrze przedsiębiorstwa.
Pokazuje błędy popełniane przez polskie przedsiębiorstwa, wskazuje jednocześnie
bariery i sposoby ich pokonywania. Wykazuje także przykłady nieumiejętności
posługiwania się strategią oraz niewłaściwe przykłady zarządzania projektem.
Dodatkowo, szczegółowa analiza zakresu stosowania, czyli obszarów stosowania
outsourcingu z podziałem na poszczególne funkcje podstawowe i uboczne (według
łańcucha wartości) jest cennym walorem książki.
Wartość książki tkwi również w tym, iż zostały w niej zaprezentowane zalecenia
(wytyczne) stworzenia projektu outsourcingowego i zarządzania nim. Zaprezentowano etapy
skutecznego procesu outsourcingu oraz elementy dobrze skonstruowanej umowy.
W konsekwencji opracowanie to wskazuje na kierunki i metody stosowania outsourcingu dla
teoretyków i praktyków.
Spis treści:
Rozdział l
Współczesne rozwiązania w zarządzaniu przedsiębiorstwem jako tło
outsourcingu
1.1. Przedsiębiorstwo w turbulentnym otoczeniu
1.2. Współczesne tendencje w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem
Przypisy
Rozdział 2
Koncepcja outsourcingu
2.1. Teoretyczne podstawy koncepcji outsourcingu
2.2. Istota outsourcingu
2.3. Cele outsourcingu i motywy stosowania
2.4. Korzyści i zagrożenia outsourcingu
2.4.1. Korzyści outsourcingu
2.4.2. Zagrożenia outsourcingu
2.5. Ekonomiczny aspekt outsourcingu
2.6. Rodzaje outsourcingu
2.7. Proces outsourcingu i jego etapy
2.8. Aspekty prawne outsourcingu
Przypisy
Rozdział 3
Rola outsourcingu w realizacji celów i strategii przedsiębiorstwa
3.1. Określenie kontekstu outsourcingu w przedsiębiorstwie
3.1.1. Koncepcja kluczowych kompetencji
3.1.2. Łańcuch wartości przedsiębiorstwa
3.1.3. Outsourcing w strategii przedsiębiorstwa
3.1.4. Outsourcing typu offshore jako narzędzie zarządzania strategicznego
3.2. Outsourcing jako przykład współpracy sieciowej
3.2.1. Outsourcing na tle innych form współpracy przedsiębiorstw
3.3. Modele biznesowe w realizacji celów i strategii przedsiębiorstwa
3.3.1. Model Operatora, Integratora, Dyrygenta
3.4. Modele outsourcingu
Przypisy
Rozdział 4
Uwarunkowania stosowania outsourcingu w świetle przeprowadzonych badań
empirycznych
4.1. Formy outsourcingu
4.2. Główne cele outsourcingu
4.3. Planowanie outsourcingu
4.4. Sprawy pracownicze
4.5. Wybór dostawcy outsourcingu
4.6. Zakres stosowania outsourcingu
4.6.1. Funkcje zlecane na zewnątrz przez badane przedsiębiorstwa
4.6.2. Obszary stosowania outsourcingu
4.7. Korzyści i zagrożenia outsourcingu
4.7.1. Korzyści oczekiwane i osiągnięte przez przedsiębiorstwa
4.7.2. Zagrożenia outsourcingu
4.7.3. Sposoby niwelowania zagrożeń outsourcingu
4.8. Pomiar rezultatów outsourcingu
Przypisy
Rozdział 5
Skuteczny outsourcing - wytyczne projektu w świetle przeprowadzonego badania
5.1. Planowanie skutecznego outsourcingu
5.2. Kluczowe czynniki outsourcingu
5.3. Etapy skutecznego outsourcingu
5.4. Umowa o outsourcing. Budowa i taktyka
5.5. Przyszłość outsourcingu
5.5.1. Outsourcing na świecie
5.5.2. Przyszłość outsourcingu w Polsce
5.6. Outsourcing XXI wieku
5.7. Transformacja - outsourcing IT i outsourcing BPO
Przypisy
216 strom, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- OUTSOURCING W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWAMI KOPCZYŃSKI T.
- ZARZĄDZANIE RYZYKIEM STOPY PROCENTOWEJ W BANKU NIEDZIÓŁKA P.
- GLOBALNE RYNKI FINANSOWE W DOBIE KRYZYSU RED.BEDNARCZYK J.L. BUKOWSKI S.I. MISALA J.
- POŚREDNICTWO FINANSOWE W POLSCE RED.PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA J.
- INWESTYCJE HYBRYDOWE NOWE UJĘCIE OCENY EFEKTYWNOŚCI KASIEWICZ S. ROGOWSKI W.
- RACHUNEK KOSZTÓW PODEJŚCIE OPERACYJNE I STRATEGICZNE SOBAŃSKA I. RED.
- PODSTAWY ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI LOCK D.
- ZARZĄDZANIE FINANSAMI SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ JANIK W. PAŹDZIOR A.
- AUDYT WEWNĘTRZNY JAKO NARZĘDZIE WSPOMAGAJĄCE EFEKTYWNY NADZÓR KORPOR. HERDAN A. STUSS M.M. KRASODOMSKA J.
- ZARZĄDZANIE RYZYKIEM STOPY PROCENTOWEJ W PRZEDSIĘBIORSTWIE KALINOWSKI M.
- FUNDUSZE POŻYCZKOWE I PORĘCZENIOWE W FINANSOWANIU MAŁYCH I ŚREDNICH .. BARTKOWIAK B.
- UMOWY CYWILNOPRAWNE W ZATRUDNIENIU SUKNAROWSKA-DRZEWIECKA E., ANYSZKA E.
- ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ I RYZYKIEM INSTRUMENTÓW RYNKU FINANSOWEGO WAWIERNIA A.JONEK-KOWALSKA I.
- WSPÓŁCZESNA BANKOWOŚĆ INWESTYCYJNA SZELĄGOWSKA A. RED.
- KAPITAŁ W PRZEDSIĘBIORSTWIE I JEGO STRUKTURA GRZYWACZ J.
- INSTRUMENTY DŁUŻNE W GOSPODARCE CZECHOWSKA D.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|