ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI JAKO ŹRÓDŁO PRZEDSIĘBIORCZOŚCI MAŁYCH I
BOJEWSKA B. / ŚREDNICH PRZESIĘBIORSTW W POLSCE / wydawnictwo: SGH, 2009, wydanie I cena netto: 39.50 Twoja cena 37,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Spis treści:
Rozdział 1
Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej
1.1. Cechy i funkcje MSP w gospodarce
1.2. Znaczenie MSP w regionie
1.3. Uwarunkowania rozwoju MSP
1.4. Szanse i bariery rozwoju MSP
1.5. Mocne i słabe strony MSP
1.6. Znaczenie innowacyjności MSP
1.7. Wspieranie innowacyjności MSP
1.8. Specyfika zarządzania MSP
1.9. Podsumowanie
Rozdział 2
Istota i znaczenie przedsiębiorczości w zarządzaniu
2.1. Pojęcie przedsiębiorczości
2.2. Obszary przedsiębiorczości
2.3. Sposoby mierzenia przedsiębiorczości
2.4. Uwarunkowania przedsiębiorczości
2.5. Źródła przedsiębiorczości
2.5.1. Kreatywność w zarządzaniu
2.5.2. Myślenie strategiczne w zarządzaniu
2.6. Podsumowanie
Rozdział 3
Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do przedsiębiorczości w
zarządzaniu
3.1. Przesłanki badań
3.2. Uwarunkowania skuteczności zarządzania w MSP
3.3. Źródła przedsiębiorczości w zarządzaniu MSP
3.3.1. Scenariusze przyszłości
3.3.2. Zarządzanie przez cele
3.3.3. Zarządzanie przez innowacje
3.4. Miary przedsiębiorczości a funkcje przedsiębiorczości MSP
3.5. Funkcje przedsiębiorczości a strategia rozwoju MSP
3.6. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania przedsiębiorczości MSP
3.7. Bariery przedsiębiorczości MSP
3.8. Formy wspierania przedsiębiorczości MSP
3.8.1. Instytucjonalne formy wspierające przedsiębiorczość MSP
3.8.2. Formy działań wspierających przedsiębiorczość MSP
3.9. Podsumowanie
Rozdział 4
Znaczenie innowacji w rozwoju przedsiębiorczości
4.1. Pojęcie innowacji
4.2. Innowacja a proces innowacyjny
4.3. Innowacja a funkcje przedsiębiorczości
4.4. Źródła innowacji
4.5. Rodzaje innowacji
4.6. Uwarunkowania innowacji
4.7. MSP jako obszar działań innowacyjnych
4.8. Podsumowanie
Rozdział 5
Znaczenie zarządzania innowacjami w rozwoju przedsiębiorczości
5.1. Pojęcie zarządzania innowacjami
5.2. Uwarunkowania skutecznego zarządzania innowacjami
5.3. Planowanie przedsięwzięcia innowacyjnego
5.4. Dylematy tworzenia struktur organizacyjnych
5.5. Motywowanie do twórczego działania
5.6. Istota kontrolowania przedsięwzięcia innowacyjnego
5.7. Psychologiczne aspekty zarządzania innowacjami
5.7.1. Budowanie kultury zmian
5.7.2. Psychologiczne bariery wdrażania innowacji
5.7.3. Metody przezwyciężania oporu pracowników
5.8. Podsumowanie
Rozdział 6
Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do zarządzania innowacjami -
uwarunkowania przedsiębiorczości jako sposobu zarządzania
6.1. Przesłanki badań
6.2. Postrzeganie konkurencji przez MSP i ocena integracji z Unią Europejską
6.3. Podstawowe cele i metody zarządzania w MSP w konkurencyjnym otoczeniu
6.4. Cele działalności innowacyjnej MSP
6.5. Strategie w działalności innowacyjnej MSP
6.6. Źródła informacji
6.7. Postawa pracowników a klimat innowacyjny
6.8. Etapy przedsięwzięcia innowacyjnego
6.9. Rodzaje innowacji i źródła ich finansowania
6.10. Skuteczność zarządzania innowacjami jako źródło przedsiębiorczości
6.11. Ograniczenia w zarządzaniu innowacjami hamujące przedsiębiorczość
6.12. Podsumowanie
Rozdział 7
Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw - uwarunkowania
przedsiębiorczości jako funkcji 7.1. Przesłanki badań
7.2. Aktywność innowacyjna MSP
7.3. Czynniki sprzyjające innowacyjności MSP jako źródło przedsiębiorczości
7.4. Czynniki ograniczające innowacyjność i hamujące przedsiębiorczość MSP
7.5. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
313 stron, B5 Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- MIGRACJE WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE IMPLIKACJE DLA POLSKI MAŁACHOWSKI W.
- WSPÓŁCZESNE WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW KOMUNIKACJA Z RYNKIEM ALUCHNA M. RED. / ZARZĄDZANIE PRODUKTAMI MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
- MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA. SZANSE I ZAGROŻENIA ROZWOJU RED. DASZKIEWICZ N.
- STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI STRATEGIE MAŁYCH I ŚREDNICH ŻEBROWSKI M. WAĆKOWSKI K. / PRZEDSIĘBIORSTW IT
- FINANSE MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW RED. PLUTA W.
- DETERMINANTY DZIAŁALNOŚCI INNOWACYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW JANASZ W. KOZIOŁ K.
- DECYZJE ZAKUPOWE NA RYNKU MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW GĄSIOROWSKA E.
- EFEKTYWNOŚĆ FINANSOWA BANKÓW GIEŁDOWYCH KOCHANIAK K.
- SKĄD SIE BIORĄ KRYZYSY PODOLSKI B.
- MODEL KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO REGIONU KONCEPCJA POMIARU WĘZIAK-BIAŁOWOLSKA D. / I JEJ ZASTOSOWANIE /
- ŚWIAT WIDZIANY OCZAMI EKONOMISTÓW SZTABA ST. RED.
- PROCESY KONKURENCYJNE A STRATEGIE PRODUKTOWO-RYNKOWE PRZEDSIĘBIORSTW TARANKO T. / PRODUKCYJNYCH
- MIGRACJE KLIENTÓW A WARTOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA DOBIEGAŁA-KORONA B. RED.
- MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA W GOSPODARCE REGIONU RED. STRUŻYCKI M.
- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I INNOWACJAMI BARUK J.
- ETNOCENTRYZM KONSUMENCKI PRODUKTY KRAJOWE CZY ZAGRANICZNE FIGIEL A.
- PROCESY INFORMACYJNE W ZARZĄDZANIU NOWICKI A. SITARSKA M. RED.
- FIRMY RODZINNE. JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES W SZTAFECIE POKOLEŃ SUŁKOWSKI Ł. MARJAŃSKI A.
- ALTERNATYWNE FORMY INWESTOWANIA NA RYNKU PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH SOKOŁOWSKA E.
- ELEMENTARZ Z LOGIKI DLA STUDENTÓW NAUK EKONOMICZNYCH WOJCIECHOWSKA R.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|