wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

METODY I NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE W LOGOPEDII


KUROWSKA M.WOLAŃSKA E. RED.

wydawnictwo: ELIPSA, 2015, wydanie I

cena netto: 42.50 Twoja cena  40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii


Autorzy poszczególnych opracowań to w większości badacze, którzy są jednocześnie logopedami praktykami. Reprezentują różne polskie ośrodki naukowe, w których kształci się logopedów. Na podstawie przedstawionych przez nich wybranych metod i narzędzi diagnostycznych możemy zapoznać się ze współczesnymi tendencjami badawczymi rozwijanymi w tych właśnie ośrodkach. Część z nich ma charakter autorski. Inne nawiązują do refleksji naukowo-badawczej kształtowanej przez wiele lat w polskiej i światowej logopedii.

Sformułowane wnioski mają charakter uniwersalny. Wszyscy autorzy podkreślają wciąż ważne w procesie diagnozowania logopedycznego zasady: indywidualizacji postępowania logopedycznego, a więc dostosowania go do możliwości i potrzeb pacjenta, osobistego zaangażowania badacza i konieczność nawiązania współpracy z osobą badaną. Podmiotem oddziaływania jest zawsze człowiek ze wszystkimi swoimi zachowaniami komunikacyjnymi. W wielu opracowaniach mowa jest również o wzajemnym uzupełnianiu się procesu diagnozowania i terapii.


Marlena Kurowska, Ewa Wolańska, Od redaktorek . 9
Maria Przybysz-Piwko, Wprowadzenie . 11

I. Z ZAGADNIEŃ PODSTAWOWYCH DLA DIAGNOZY LOGOPEDYCZNEJ
Marlena Kurowska, Badania eksperymentalne w praktyce logopedycznej  19
Danuta Emiluta-Rozya, Uwagi do narzędzi diagnostycznych mojego autorstwa i współautorstwa . 32
Anita Lorenc, Metodologia badań współczesnej wymowy polskiej . 49
Danuta Pluta-Wojciechowska, Analityczno-fonetyczna metoda oceny realizacji fonemów   64
Olga Jauer-Niworowska, Izabela Więcek-Poborczyk, Dorota Lipiec,
Joanna Kwasiborska-Dudek, Małgorzata Golanowska,
Znaki fonetyczne do zapisu zdeformowanych realizacji fonemów. Alfabet międzynarodowy i slawistyczny  79

II. Z ZAGADNIEŃ DIAGNOZOWANIA LOGOPEDYCZNEGO W USZKODZENIACH OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO
Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska, Anomia i jej wymiary. Sposoby diagnozowania  95
Justyna Żulewska, Ocena przydatności testu do oceny fluencji
słownej w diagnostyce zaburzeń funkcji językowych u pacjentów z uszkodzeniem prawej półkuli mózgowej . 109
Justyna Wojciechowska, Ocena rozumienia tekstu w pragnozji – założenia metodologiczne . 125
Olga Jauer-Niworowska, Kompleksowa, interdyscyplinarna diagnoza i terapia osób z dyzartriami – uzasadnienie podejścia holistycznego . 136
Katarzyna Sienkiewicz, Diagnoza centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD) w przypadku dzieci z ryzykiem dysleksji . 147

III. Z PROBLEMATYKI DIAGNOZOWANIA (I USPRAWNIANIA) LOGOPEDYCZNEGO W CAŁOŚCIOWYCH ORAZ W SPRZĘŻONYCH ZABURZENIACH ROZWOJOWYCH
Jolanta Panasiuk, Skala do oceny profilu zaburzeń językowych w zespole Aspergera   155
Magdalena Kozłowska, Jolanta Panasiuk, Narzędzie lingwistyczne do oceny zaburzeń poznawczych u dzieci z padaczką  183
Małgorzata Młynarska, Diagnoza operacyjna i nominalna zaburzeń mowy w metodzie Dyna-Lingua M.S. . 196
Izabela Witkowska, Czytanie i pisanie w terapii mowy prowadzonej metodą Dyna-Lingua M.S. – prezentacja prób badawczych  213
Ewa Boksa, Ocena zaburzeń połykania i komunikowania się u osób z mózgowym porażeniem dziecięcym cierpiących na dysfagię  228
Elżbieta Trociuk-Sadowska, Podstawowe trudności w diagnozie logopedycznej dzieci ze spektrum autyzmu  237

IV. WYBRANE ASPEKTY DIAGNOZY LOGOPEDYCZNEJ W ZABURZENIACH SŁUCHU, GŁOSU ORAZ PŁYNNOŚCI MÓWIENIA
Ewa Muzyka-Furtak, Kwestionariusz słowotwórczy w ocenie kompetencji językowej dzieci z zaburzeniami słuchu . 251
Dorota Lipiec, Wartość diagnostyczna wywiadu w badaniu logopedycznym osób po laryngektomii całkowitej  268
Łukasz Kowalczyk, Badanie przesiewowe dziecka z niepłynnością mówienia . 278

V. Z BADAŃ LOGOPEDYCZNYCH NAD KOMUNIKACJĄ JĘZYKOWĄ W PIŚMIE
Aneta Domagała, Urszula Mirecka, „Profil sprawności grafomotorycznych” jako narzędzie diagnozy logopedycznej . 291
Joanna Zawadka, Badanie świadomości grafotaktycznej u osób dorosłych. Uwagi do procedur  304


316 stron, oprawa kartonowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022