wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POSTAWY ZDROWOTNE UCZNIÓW I ICH SOCJOKULTUROWE UWARUNKOWANIA


PIECHACZEK-OGIERMAN G.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK, 2009, wydanie I

cena netto: 40.10 Twoja cena  38,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka ta zawiera usystematyzowany przegląd poglądów dotyczących postaw zdrowotnych, środowiskowych uwarunkowań postaw wobec zdrowia, a przede wszystkim daje możliwość zapoznania się z wynikami badań postaw uczniów, zachowań pro- i antyzdrowotnych.

Znaczna część wyników badań pozwala na określenie udziału podstawowych środowisk wychowawczych w kształtowaniu postaw dzieci wobec zdrowia. Dowiadujemy się m.in. o zakresie i sposobach oddziaływania środowiska rodzinnego, szkoły i środków masowego przekazu.


Spis treści:

Przedmowa
Wprowadzenie

Rozdział I
1. Postawy prozdrowotne
1.1. Kształtowanie postaw jako proces
1.2. Struktura i pojęcie postawy
1.2.1. Koncepcja postawy jako tymczasowej konstrukcji
1.2.2. Funkcje postawy
1.3. Deklaracje dotyczące postaw a zachowanie
1.4. Emocjonalno-oceniający wymiar postawy wobec zdrowia
1.4.1. Potrzeby i pragnienia
1.4.2. Reakcja emocjonalna w ujęciu D. Golemana
1.5. Asertywność jako wskaźnik i wyznacznik zachowań zdrowotnych
1.5.1. Asertywność w kontekście teorii społecznego uczenia się
1.6. Podsumowanie

Rozdział II
2. Środowisko w procesie kształtowania postaw wobec zdrowia - podejście ekologiczne U. Bronfenbrennera
2.1. Kulturowa tradycja i kultura popularna jako makrosystem procesu kształtowania postaw wobec zdrowia
2.2. Środki masowego przekazu jako istotny element egzosystemu a proces kształtowania postaw wobec zdrowia
2.3. Mikrosystem i mezosystem w procesie kształtowania postaw uczniów wobec zdrowia
2.3.1. Rodzina w procesie kształtowania postaw uczniów wobec zdrowia
2.3.2. Szkoła w procesie kształtowania postaw uczniów wobec zdrowia
2.3.2.1. Aksjologiczna sfera edukacji zdrowotnej
2.3.3. Środowisko rówieśnicze a proces kształtowania postaw wobec zdrowia
2.4. Dziecko w okresie adolescencji jako uczestnik i współtwórca procesu kształtowania postaw wobec zdrowia
2.5. Podsumowanie

Rozdział III
3. Założenia metodologiczne badań własnych
3.1. Cele i problematyka badań
3.2. Organizacja i przebieg procesu badawczego

Rozdział IV
4. Deklarowane przez uczniów postawy wobec zdrowia
4.1. Wskaźniki postaw prozdrowotnych uczniów
4.1.1. Płeć a postawy uczniów wobec zdrowia
4.1.2. Środowisko zamieszkania a postawy uczniów wobec zdrowia
4.2. Wiedza uczniów na temat zdrowia i promocji zdrowia
4.2.1. Źródło wiedzy zdrowotnej uczniów
4.3. Postrzeganie zdrowia przez uczniów
4.3.1. Zdrowie jako wartość
4.4. Zachowania pro- i antyzdrowotne uczniów
4.4.1. Umiejętności asertywnego i nieasertywnego zachowania uczniów
4.5. Zainteresowania uczniów a kształtowanie postaw prozdrowotnych
4.6. Podsumowanie

Rozdział V
5. Obraz kultury zdrowotnej w środowiskach wychowawczych dziecka
5.1. Udział środowiska rodzinnego w kształtowaniu postaw zdrowotnych dzieci
5.1.1. Merytoryczne i emocjonalne przygotowanie rodziców do edukacji zdrowotnej
5.1.2. Zwyczaje i wzory zachowań zdrowotnych rodziców
5.1.3. Sytuacja finansowa rodziny a działania podejmowane przez rodziców w celu zwiększenia potencjału zdrowotnego dziecka
5.1.3.1. Formy spędzania czasu wolnego rodziców z dzieckiem
5.1.3.2. Dbałość rodziców o rozwój zainteresowań dzieci
5.2. Udział szkoły w procesie kształtowania postaw prozdrowotnych uczniów
5.2.1. Programy i metody pracy wykorzystywane przez nauczycieli realizujących ścieżkę prozdowotną
5.2.2. Współpraca nauczycieli w gronie pedagogicznym przy realizacji ścieżki prozdowotnej
5.2.3. Formy współpracy pracowników szkoły ze środowiskiem lokalnym i instytucjami wspomagającymi wychowanie uczniów
5.2.4. Szkolne warunki oraz działania sprzyjające zdrowiu i rozwojowi uczniów
5.3. Udział środków masowego przekazu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych dzieci
5.3.1. Środki masowego przekazu jako źródło wiedzy zdrowotnej uczniów
5.3.2. Deklarowane przez dzieci preferencje i zainteresowania mediami
5.3.3. Nieograniczony dostęp do mediów a antyzdrowotne zachowania uczniów
5.4. Podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia
Spis wykresów i tabel


254 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- EDUKACJA ZDROWOTNA
WOYNAROWSKA B.

- ZDROWIE PUBLICZNE
KULIK T.B. PACIAN A. RED.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022