wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MAPA STRATEGII I STRATEGICZNA KARTA WYNIKÓW W PLANOWANIU DZIAŁAŃ


ŚWIERK J.

wydawnictwo: UMCS, 2009, wydanie I

cena netto: 45.50 Twoja cena  43,23 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Funkcjonowanie przedsiebiorstw jest uwarunkowane posiadaniem strategii. Sukces gospodarczy firm nie zależy wyłącznie od posiadania strategii, ale także od jej prawidłowego sformułowania, skutecznego implementowania i monitorowania jej przebiegu. Problemem przedsiębiorstw jest przełożenie planu strategicznego zarządu na konkretne działania wykonywane przez szeregowych pracowników. Niniejsza publikacja ukazuje mapę strategii i strategiczną kartę wyników jako narzędzia umożliwiające ustalenie i przełożenie strategii na działania strategiczne i operacyjne, łączące cele planowania strategicznego z celami operacyjnymi w budżetach. Oprócz prezentacji aspektów teoretycznych praca ukazuje także wyniki badań empirycznych wraz z przykładami map strategii i strategicznych kart wyników dla wybranych organizacji. Książka jest przeznaczona dla studentów i uczestników studiów podyplomowych kierunków: zarządzanie, ekonomia, finanse i rachunkowość, a także menedżerów formułujących i wdrażających strategię przedsiębiorstwa.


Spis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ I
Znaczenie strategii w procesie zarządzania przedsiębiorstwem
1.1. Uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw
1.2. Nowe tendencje w procesie zarządzania przedsiębiorstwem
1.3. Strategia jako element procesu zarządzania przedsiębiorstwem
1.3.1. Pojęcie i istota współczesnych strategii
1.3.2. Wdrożenie strategii jako wyznacznik sukcesu przedsiębiorstw
1.4. Strategia a planowanie
1.5. Strategiczna karta wyników koncepcją przekładania strategii na działania operacyjne
1.5.1. Okoliczności powstania strategicznej karty wyników
1.5.2. Ewolucja koncepcji strategicznej karty wyników
1.5.3. Biuro zarządzania strategią

ROZDZIAŁ 2
Mapa strategii i strategiczna karta wyników a planowanie strategiczne
2.1. Pojęcie i istota planowania strategicznego
2.2. Funkcje i metody analizy strategicznej
2.3. Budowa strategii według koncepcji Kaplana i Nortona
2.4. Mapa strategii - prezentacja transformacji aktywów niematerialnych w wyniki finansowe
2.5. Strategiczna karta wyników - narzędzie budowy strategii

ROZDZIAŁ 3
Wykorzystanie strategicznej karty wyników w planowaniu operacyjnym
3.1. Przełożenie strategii na budżet
3.2. Pojęcie i istota budżetowania
3.3. Metody konstruowania budżetu
3.4. Zarządzanie przedsiębiorstwem przy pomocy tradycyjnego budżetowania
3.5. Związki między planem strategicznym a planem operatywnym
3.6. Budżetowanie a strategiczna karta wyników

ROZDZIAŁ 4
Wykorzystanie strategicznej karty wyników w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa
4.1. Koncepcja ekonomicznej wartości dodanej (EVA) a strategiczna karta wyników
4.2. Model doskonałości EFQM a strategiczna karta wyników
4.3. Zarządzanie ryzykiem a strategiczna karta wyników

ROZDZIAŁ 5
Wykorzystanie mapy strategii i strategicznej karty wyników w badanych przedsiębiorstwach .
5.1. Analiza wykorzystania mapy strategii i strategicznej karty wyników w przedsiębiorstwach z województwa lubelskiego i świętokrzyskiego
5.1.1. Charakterystyka metody i próby badawczej
5.1.2. Charakterystyka wyników badań
5.2. Analiza studium przypadku przedsiębiorstwa PCC RAIL SA
5.2.1. Charakterystyka spółki PCC RAIL SA
5.2.2. Przesłanki wprowadzania zmian
5.2.3. Nowa metodologia budowy strategii w PCC RAIL SA
5.2.3.1. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa PCC RAIL SA
5.2.3.2. Proces budowy strategii w PCC RAIL SA
5.2.3.3. Wdrażanie i monitorowanie procesu realizacji strategii
5.2.4. Efekty wdrożenia strategii i strategicznej karty wyników
5.3. Wdrożenie strategicznej karty wyników - praktyka przedsiębiorstw
5.3.1. PPH Transsystem SA .
5.3.2. Inowrocławskie Zakłady Soda Mątwy SA .
5.3.3. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z 0.0.
5.3.4. Instytut Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie
5.4. Zastosowanie strategicznej karty wyników w badanych przedsiębiorstwach

Zakończenie
Spis tabel
Spis ilustracji
Bibliografia


280 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- BANKOWA ANALIZA PRZEDSIĘBIORSTWA NA POTRZEBY OCENY RYZYKA KREDYTOWEGO
RYŻEWSKA ST.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022