wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KONDYCJA ZAWODOWA NAUCZYCIELI W POSZUKIWANIU SKUTECZNEJ PROFILAKTYKI WYPALENIA ZAWODOWEGO


LISOWSKA E.

wydawnictwo: IMPULS, 2018, wydanie I

cena netto: 50.99 Twoja cena  48,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kondycja zawodowa nauczycieli

W poszukiwaniu skutecznej profilaktyki wypalenia zawodowego


Celem niniejszej pracy jest próba przedstawienia obrazu wypalenia zawodowego nauczycieli i postrzegania przez nich środowiska pracy.


Wstęp

Rozdział 1
Rola zawodowa nauczyciela

1.1. Kompetencje nauczyciela
1.1.1. Kompetencje zadane i dane
1.1.2. Rozwój kompetencji nauczycielskich
1.2. Koncepcje nauczycielstwa
1.3. Kondycja zawodowa nauczycieli
1.3.1. Wypalenie nauczycieli jako skutek stresu zawodowego
1.3.2. Całościowe typologie stresorów zawodowych
1.3.3. Psychospołeczne czynniki nauczycielskiego stresu zawodowego
1.3.4. Dopasowanie/niedopasowanie do środowiska pracy a wypalenie/zaangażowanie w pracę
1.3.5. Etapy, scenariusze i typy wypalenia zawodowego nauczycieli

Rozdział 2
Badania własne

2.1. Problematyka i cele badań
2.2. Zastosowane narzędzia badawcze
2.2.1. Kwestionariusz MBI
2.2.2. Kwestionariusz Obciążeń Zawodowych Pedagoga
2.2.3. Kwestionariusz Obszary Życia Zawodowego
2.2.4. Arkusz Opisu Pracy Neubergera i Allerbecka
2.2.5. Inwentarz Orientacja na Wartości Zawodowe
2.2.6. Skala Poczucia Misji Zawodowej
2.3. Próba badawcza
2.4. Procedury analiz statystycznych

Rozdział 3
Zawodowe wyznaczniki wypalenia zawodowego nauczycieli

3.1. Kryteria wyodrębnienia grup homogenicznych
3.2. Różnice w funkcjonowaniu zawodowym nauczycieli wypalających się w sposób emocjonalny i intelektualny
3.3. Zawodowe korelaty i predyktory zespołu wypalenia zawodowego nauczycieli
3.3.1. Zespół wypalenia zawodowego a obciążenia zawodowenauczycieli
3.3.2. Zespół wypalenia zawodowego a obszary życia zawodowego
3.3.3. Zespół wypalenia zawodowego a satysfakcja z pracy
3.3.4. Zespół wypalenia zawodowego a wartości zawodowe
3.3.5. Zespół wypalenia zawodowego a poczucie zawodowej misji społecznej
3.4. Zawodowe determinanty wypalenia zawodowego nauczycieli –synteza

Rozdział 4
Profesjonalizacja a wypalenie zawodowe nauczycieli

4.1. Staż pracy a zespół wypalenia zawodowego
4.2. Zawodowe determinanty wymiarów wypalenia nauczycieli – kobiet i mężczyzn na różnych etapach zawodowej profesjonalizacji
4.2.1. Grupa z dominacją emocjonalnego wyczerpania
4.2.2. Grupa z dominacją braku poczucia osiągnięć
4.3. Predyktory wypalenia w grupie nauczycielek
4.4. Determinanty wypalenia zawodowego nauczycieli na różnych etapach zawodowej profesjonalizacji – synteza

Rozdział 5
Interwencja w wypaleniu zawodowym nauczycieli – ewaluacja i priorytetyzacja czynników zaradczych

5.1. Podstawy metodologiczne
5.2. Optymalna interwencja – cele działań naprawczych
5.3. Optymalna interwencja – cele działań prewencyjnych
5.4. Optymalizacja interwencji w wypaleniu zawodowym nauczycieli – synteza

Podsumowanie i wnioski

Bibliografia
Spis rycin i tabel


274 strony, Format: 16.0x23.5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019