wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EWALUACJA SPOŁECZNA W EDUKACJI


JASKUŁA S.

wydawnictwo: IMPULS, 2018, wydanie I

cena netto: 59.35 Twoja cena  56,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ewaluacja społeczna w edukacji


Książka jest wynikiem wieloletnich prac nad teoretycznym i praktycznym modelem ewaluacji społecznej, która znajduje zastosowanie w edukacji; może być także prowadzona na wszystkich innych obszarach w stosunku do przedmiotów, które mogą być poddawane badaniom ewaluacyjnym. Zaproponowany model ewaluacji przez wiele lat był wdrażany i praktykowany przez autorkę w licznych podejmowanych przez nią badaniach ewaluacyjnych, wprowadzając do nich elementy uspołecznienia, dialogu i partycypacji różnorodnych grup społecznych, będących pośrednio bądź bezpośrednio uczestnikami badań ewaluacyjnych lub grup i instytucji zainteresowanych wynikami ewaluacji.

Książka jest próbą wskazania potencjałów ewaluacji w jej uspołecznionym modelu; jest także próbą nakreślenia potrzeb wdrożenia tego typu ewaluacji, który w swoich założeniach nawiązuje do doświadczeń pedagogicznych, m.in. pedagogiki społecznej, ale także pedagogiki krytycznej. W tym pierwszym odwołaniu ewaluacja nawiązuje do wartościowania, praktyczności i celowości. Badania ewaluacyjne mają także wiele wspólnych elementów z badaniami krytycznymi. Ich zbieżne przesłanki zawierają się np. w potrzebach dostrzegania zmienności rzeczywistości społecznej, usytuowaniu badacza wewnątrz badanej rzeczywistości, odwołaniu do kontekstu społecznego i podejmowaniu przez badacza krytyki zarówno w jej pozytywnym, jak i negatywnym kontekście.

Niniejsza książka ma za zadanie pokazać rozumienie, metodologię i możliwości wykorzystania ewaluacji społecznej w edukacji oraz drogę do wypracowania właściwej kultury ewaluacyjnej, jaka stanowi długofalowy cel jej stosowania.


Wstęp   

Rozdział 1. Rozumienie ewaluacji   
1.1.Ewaluacja jako wartościowanie   
1.2.Ewaluacja jako rozwój   
1.3.Ewaluacja jako interakcja   
1.4.Współczynnik humanistyczny ewaluacji
1.5.Dezintegracja pozytywna w ewaluacji   

Rozdział 2. Ewolucja ewaluacji   
2.1.Cztery generacje ewaluacji   
2.2.Ewaluacja piątej generacji   
2.3.Ewaluacja rozwojowa ewaluacją piątej generacji

Rozdział 3. Początki ewaluacji w polskim systemie edukacji   
3.1.Ewaluacja w polskiej oświacie   
3.2.Ewaluacja w polskim szkolnictwie wyższym   
3.3.Ewaluacja jako działanie pozorne

Rozdział 4. Proces ewaluacyjny i jego logika   
4.1.Diagnoza potrzeb   
Aktorzy sceny ewaluacyjnej
4.2.Plan   
Rodzaje ewaluacji   
Modele ewaluacji   
Model ewaluacji proaktywnej (proactive evaluation)   
Model ewaluacji wyjaśniającej (clarificative evaluation)   
Model ewaluacji interakcyjnej (interactive evaluation)   
Model ewaluacji monitorującej (monitoring evaluation)   
Model ewaluacji typu impact (impact evaluation)
4.3.Projekt   
4.4.Generowanie i analiza danych   
4.5.Raport   
4.6.Upowszechnienie wyników ewaluacji   
4.7.Wykorzystanie ewaluacji
4.8.Ewaluacja skoncentrowana na wykorzystaniu

Rozdział 5. Ewaluacja a nauka
5.1.Obiektywność ewaluacji   
5.2.Refleksyjność (w) ewaluacji i ewaluacja refleksyjna   

Rozdział 6. Ewaluacja a inne metody diagnostyczne    
6.1.Ewaluacja a akredytacja   
6.2.Ewaluacja a diagnoza edukacyjna
6.3.Ewaluacja a monitoring
6.4.Ewaluacja a audyt   

Rozdział 7. Ewaluacja społeczna  
7.1.Ewaluacja partycypacyjna   
7.2.Pedagogiczne aspekty procesu ewaluacji
7.3.Ewaluacja społeczna a pedagogika krytyczna    

Rozdział 8. Ewaluator w ewaluacji społecznej
8.1.Rola i zadania ewaluatora   
8.2.Etyczne aspekty ewaluacji   
8.3.Standardy ewaluacji   

Rozdział 9. Ewaluacja międzykulturowa   
9.1.Ewaluacja międzykulturowa a ewaluacja partycypacyjna   
9.2.Ewaluacja międzykulturowa a ewaluacja dialogiczna   

Rozdział 10. Współczesny sens ewaluacji   
10.1.Współczesne kompetencje ewaluacyjne   
10.2.Kompetencje ewaluacyjne: od ujęcia behawioralnego do transgresyjnego
10.3.Międzykulturowe kompetencje ewaluacyjne

Rozdział 11. Kultura ewaluacyjna   

Spis schematów
Spis tabel   
Bibliografia   


266 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019