wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MISTRZ I UCZEŃ W CYBERPRZESTRZENI CYBERPRZESTRZEŃ CZŁOWIEK EDUKACJA TOM 3


TANAŚ M. GALANCIAK S. RED.

wydawnictwo: IMPULS, 2018, wydanie I

cena netto: 37.65 Twoja cena  35,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni

CYBERPRZESTRZEŃ - CZŁOWIEK - EDUKACJA. TOM 3


Przedkładana do rąk Czytelnika książka Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni jest już trzecim tomem serii „Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja”. Składa się z czterech części.

Książka ma charakter innowacyjny, twórczy i prognostyczny, prezentując najnowsze analizy dotyczące obszaru badawczego, jakim są nowe technologie informacyjno-komunikacyjne tworzące cyfrową przestrzeń.

Autorami poszczególnych rozważań są osoby o olbrzymim doświadczeniu i dokonaniach naukowych. W części pierwszej, zatytułowanej Mistrz i uczeń – istota relacji, swoją refleksją z wprawą dzielą się: Władysław Piotr Zaczyński, Andrzej Góralski oraz Małgorzata Jabłonowska i Katarzyna Korbecka. Część druga – pod tytułem Mistrz i uczeń w hybrydowym świecie – zawiera bardzo cenne poznawczo artykuły: Barbary Galas, Lecha W. Zachera, Jerzego Jastrzębskiego, Janusza Miąsy oraz Zbigniewa Łęskiego. Przedmiotem części trzeciej są problemy związane z obecnością Nauczyciela w cyfrowej szkole. Jego rolę w cyberprzestrzeni z głębokim namysłem opisują: Stanisław Juszczyk, Marta Wrońska, Beata Stachowiak oraz Zbigniew Ledóchowski. Na część czwartą, ostatnią, zatytułowaną Mistrz i uczeń – konteksty interpretacyjne, złożyły się trzy opracowania, w których osobiste, autorskie postrzeganie kontekstów, trafne przykłady oraz ich eksplikację przedstawili: Marek Jęrzejewski, Marta Trusewicz-Pasikowska, a także Izabela Tonkiel. Zakończenie napisane przez Sylwię Galanciak pięknie zamyka niniejszy tom.

Internet jest dla dzieci i młodzieży interaktywnym, fascynującym światem przygody, przeżyć i wolności, natomiast dla osób dorosłych - również polem aktywności, przestrzenią gry interesów i ludzkich namiętności. To tam chwyta się dzieci i młode dziewczęta, by sprzedawać je ku uciesze szaleńców, ludzi chorych i zwyrodnialców. To tam zaprasza się naiwnych, bezrozumnych lub po prostu bezkrytycznych nieszczęśników, by krajać ich na części zamienne czy wychowywać na janczarów, wykorzystywanych w wojnach planowanych w zbrodniczych umysłach bandytów. W cyberprzestrzeni mamiącej interaktywnością, bogactwem środków informacji, wielością kontaktów i pomieszczonych treści są dzieci i osoby dorosłe, są rzeczy, idee i ludzie, jest człowiek z całą swoją wielkością i bagnem.


Maciej Tanaś
Wstęp
Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni – o istocie dydaktycznej relacji

Część I Mistrz i uczeń – istota relacji

Władysław P.
Zaczyński Warunki zaistnienia interpersonalnej relacji mistrz – uczeń

Andrzej Góralski
Uczeń i mistrz – cyberprzestrzeń i pedagogika twórczości

Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna
Korbecka O mistrzach uczniów zdolnych

Część II Mistrz i uczeń w hybrydowym świecie

Barbara Galas
Społeczna przestrzeń edukacji cyfrowej w świetle dyskursów współczesnej socjologii

Lech W. Zacher
Zmienność i płynność w hybrydowym świecie: procesy, konteksty i relacje edukacyjne

Jerzy Jastrzębski
Nowe media i dehumanizacja edukacji

Janusz Miąso
Relacje mistrz – uczeń w cyberprzestrzeni. Konieczność większej personalizacji i hybrydyzacji

Zbigniew Łęski
„Mistrz” w opinii e-pokolenia. Studium badawcze z perspektywy analizy transakcyjnej

Część III Nauczyciel w cyfrowej szkole

Stanisław Juszczyk
Rekonfiguracja społecznej roli nauczyciela w klasie wirtualnej

Marta Wrońska
W stronę inwersji edukacyjnej – czy adolescent może być „mistrzem” dla swojego nauczyciela w cyberprzestrzeni 

Beata Stachowiak
Nauczyciele akademiccy wobec studentów pokolenia Y oraz pokolenia Z

Zbigniew Ledóchowski
O roli nauczyciela informatyki w cyfrowym świecie

Część IV Mistrz i uczeń – konteksty interpretacyjne

Marek Jędrzejewski
Bogdan Suchodolski: pedagogika w poszukiwaniu humanistycznych wartości

Marta Trusewicz-Pasikowska
Mistrz i uczeń – historia przekazu treści religijnych

Izabela Tonkiel
W siedlisku bezcielesności – obraz mistrza i ucznia w grach MMORPG na podstawie World of Warcraft – The Burning Crusade

Sylwia Galanciak
Zakończenie
Centrum i peryferia. O cyfrowych wędrówkach mistrza i ucznia


250 stron, Format: 16.0x23.5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019