wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZMIENIAJĄC ŚWIAT EDUKACJA GLOBALNA MIĘDZY ZYSKIEM A ZBAWIENIEM


JASIKOWSKA K.

wydawnictwo: IMPULS, 2017, wydanie I

cena netto: 35.80 Twoja cena  34,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zmieniając świat

Edukacja globalna między zyskiem a zbawieniem


Książkę podzielono na dwie części. W pierwszej, zatytułowanej Edukacja globalna a współczesny świat, charakteryzuję wybrane globalne kryzysy i jednocześnie prezentuję krytyczną edukację globalną jako nieodzowny element prób skutecznego poszukiwania rozwiązań wybranych palących problemów współczesności. W części tej sięgam do najważniejszych intelektualnych inspiracji, które stanowią o oryginalności tego wariantu edukacji, czyli transformacyjnego uczenia się, pedagogiki emancypacyjnej i studiów postkolonialnych (por. rozdział 3). Oprócz omówienia badań prowadzonych podczas Światowego Forum Społecznego w 2015 roku (por. rozdział 4) zastanawiam się także nad tym, jakiego rodzaju wyzwania stawia krytycznej edukacji globalnej akademia i odwrotnie. Część pierwsza stanowi zatem historyczne ujęcie problemu – skąd się wzięła edukacja globalna, jak się zmieniała oraz na jakiego rodzaju potrzeby i przy użyciu jakich narzędzi odpowiada.
Druga część książki, Edukacja globalna w Polsce, jest rezultatem mojego uczestnictwa w rozmaitych przedsięwzięciach związanych z tworzeniem edukacji globalnej w naszym kraju w latach 2009–2015 oraz badań empirycznych z lat 2010–2011 prowadzonych z ekspertami w tej dziedzinie. Obydwa doświadczenia miały doprowadzić do poznania głównych mechanizmów realizowania u nas takiej edukacji. Jawi się ona jako ciekawy obszar tropienia procesów adaptowania europejskiej polityki edukacyjnej do narodowych kontekstów, pozostających w ścisłym związku z doświadczeniami kolonializmu i neokolonializmu (także w odniesieniu do Polski, por. rozdział 5). Moje badania miały doprowadzić do lepszego poznania początków (rozdział 6), głównych mechanizmów i najważniejszych podmiotów edukacji globalnej w Polsce (rozdział 7, 8 i 9).

Książka, którą oddajemy do rąk czytelniczek(-ków), jest zatem wynikiem osobistych doświadczeń Autorki w toku kilkunastu lat jako aktywistki, uczennicy, nauczycielki, trenerki i liderki zespołów badawczych.


Nota metodologiczna

I. Edukacja globalna a współczesny świat
1. Współczesny świat w pułapce logiki zysku
2. Edukacja globalna jako odpowiedź na kryzysy
2.1. Szyldy edukacji globalnej
2.2. gWarunki tworzenia krytycznej edukacji globalnej - wybrane rysy
2.3. Krytyczna edukacja globalna a akademia
3. Narzędzia edukacji globalnej
3.1. Transformacyjne uczenie się
3.2. Pedagogika emancypacyjna
3.3. Studia postkolonialne
4. gŚwiatowe Forum Społeczne - w kierunku godności

II. Edukacja globalna w Polsce
5. Doświadczenia kolonializmu i neokolonializmu
6. Początki edukacji globalnej
6.1. Międzynarodowy kontekst powstawania
6.2. Różne sposoby rozumienia edukacji globalnej
7. Międzysektorowy tłum edukacji globalnej
7.1. Charakterystyka tłumu
7.2. Wzajemne postrzeganie się działających podmiotów
7.3. gProces międzysektorowy jako edukacja globalna w działaniu
8. Krytyczna analiza działania tłumu
8.1. Uwarunkowania
8.2. Tłum o efektach swoich działań
9. Ludzie tworzący edukację globalną o sobie
9.1. Inspiracje i droga
9.2. Wartości

Zakończenie
Spis schematów i tabel
Bibliografia


284 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019