wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ BIZNES EDUKACJA STUDIUM FILOZOFICZNO-PEDAGOGICZNE


MURZYN A.

wydawnictwo: IMPULS, 2018, wydanie I

cena netto: 28.69 Twoja cena  27,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorczość - biznes - edukacja

Studium filozoficzno-pedagogiczne


Zdając sobie sprawę z bardzo obszernej fachowej literatury poświęconej problematyce przedsiębiorczości i działalności biznesowej, autor chciał podkreślić, że moim celem jest zwrócenie uwagi na te kwestie, które – jak sądzę – mają kluczowe znaczenie dla wychowania do działalności gospodarczej.

Niniejsze studium ma zainspirować czytelnika do refleksji nad złożoną naturą relacji między biznesem a edukacją.

Kieruję ją przede wszystkim do rodziców i nauczycieli – to od nich bowiem będzie zależeć, czy ich dzieci i wychowankowie zostaną nie tylko sprawnymi przedsiębiorcami i menedżerami, lecz także osobami wrażliwymi na krzywdę ludzką, która nie zawsze jest rezultatem jakiegoś świadomego działania jednej lub kilku osób. Chodzi więc także o to, aby zdawać sobie sprawę ze złożoności rzeczywistości społecznej. Nie da się ona bowiem naprawić poprzez usilne próby szukania jakiegoś jednego czynnika, który można obarczyć odpowiedzialnością za wszystkie ludzkie nieszczęścia. Wydaje mi się, że spojrzenie na działalność ekonomiczną człowieka będzie konstruktywne tylko wtedy, gdy jedną z jego podstaw stanie się – o czym pisze Roger Scruton – następujące przekonanie: Nasz świat obejmuje prawa, powinności i obowiązki; jest to świat samoświadomych podmiotów, w których zdarzenia dzielą się na wolne i nie-wolne, te, które mają swoje wewnętrzne racje, i te, które mają jedynie zewnętrzne przyczyny, te, które wyrastają z racjonalnego podmiotu, i te, które wybuchają strumieniem konsekwencji bez świadomego planu


Wstęp

1. Wokół pojęcia przedsiębiorczości
1.1. Przedsiębiorczość jako zdolność do ponoszenia ryzyka
1.2. „Odwaga twórcza” podstawą zachowań przedsiębiorczych
1.3. Przedsiębiorczość w świetle wybranych teorii psychologicznych
1.4. Przedsiębiorczość jako główny komponent „potencjału uczenia się”
1.5. Wrogowie przedsiębiorczości 

2. W kierunku nowego myślenia o biznesie
2.1. Obecny paradygmat myślenia o biznesie 
2.1.1. Dominacja redukcjonizmu w podejściu do biznesu
2.1.2. Przestarzały model firmy
2.2. Biznes w przyszłości – biznes z ludzką twarzą
2.2.1. Czego możemy się nauczyć od natury
2.2.1.1. Teoria emergencji
2.2.2. Przedsiębiorstwo przyszłości

3. Lider przedsiębiorczości w gwałtownie zmieniającym się świecie
3.1. Kognitywna oburęczność (cognitive ambidexterity)
3.1.1. Rozwijanie „kognitywnej oburęczności” w procesie edukacji
3.1.2. Wykorzystanie logiki kreacji w działaniach innowacyjnych
3.2. Odpowiedzialność menedżerów wobec społeczeństwa
3.2.1. W stronę personalizacji zarządzania biznesem
3.3. Kreatywne wykorzystanie mediów w działalności biznesowej
3.4. Przygotowywanie przyszłych liderów przedsiębiorczości do działalności opartej na wartościach

Zakończenie
Bibliografia


138 stron, Format: 16.0x23.5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019