wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KULTURY OPORU W SZKOLE DZIAŁANIA MOTYWACJE PRZESTRZEŃ


BABICKA-WIRKUS A.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2018, wydanie I

cena netto: 55.10 Twoja cena  52,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kultury oporu w szkole

Działania - motywacje - przestrzeń


Książka ukazuje relacje pomiędzy kulturą dominującą szkoły a kulturą oporu tworzoną przez aktywnie działające podmioty (uczniów, nauczycieli, rodziców) i stanowiącą  integralny element codzienności szkoły. Przedstawia fenomen tak zwanego „drugiego życia szkoły”, w którym dochodzi do legitymizacji i walki o obowiązujące znaczenia i symbole.

Autorka podkreśla, że szkoła jest nie tylko instytucją przekazującą wiedzę o obowiązujących normach, regułach i wartościach, lecz także przestrzenią umożliwiającą zaangażowanym podmiotom przekraczanie ograniczeń narzuconych przez kulturę dominującą.

 W książce zostały omówione takie zagadnienia jak:

  • cechy szkolnych kultur oporu,

  • uczestnictwo w grach szkolnych jako przejaw dominacji lub podporządkowania,

  • specyfika oporu uczniów, nauczycieli i rodziców wobec hegemonii szkoły,

  • przestrzenie występowania oporu w szkole,

  • potencjał wyzwolenia ulokowany w kulturach oporu.

Książka jest przeznaczona dla profesjonalistów związanych ze sferą edukacji: dyrektorów, nauczycieli i pedagogów. Może być także cenną pomocą dydaktyczną dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich.


WSTĘP

ROZDZIAŁ 1
KULTURA OPORU W SZKOLE -ZŁOŻONOŚĆ ZJAWISKA
Wprowadzenie
1. Wielowymiarowość oporu
2. Heksaedr oporu - kostka Rubika
3. (Nie)miejsca kultury oporu w szkole
4. Szkolna kultura oporu - reguły gry
5. Cechy szkolnych kultur oporu
6. Typologie kultur oporu
Konkluzje

ROZDZIAŁ 2
SZKOLNE GRY W DOMINACJĘ I PODPORZĄDKOWANIE
Wprowadzenie
1. Gry jako element kultury szkoły
2. Komu i czemu służą szkolne gry oporu?
3. Rozgrywający i rozgrywani
4. Ograć szkolną opresję
Konkluzje

ROZDZIAŁ 3
UCZNIOWIE I "KULTURA ULICY" W SZKOLE
Wprowadzenie
1. Nudna szkoła versus emocjonująca ulica
2. Tożsamość sprzeciwiających się uczniów
3. Szkolne dziedziczenie oporu
4. Potencjał uczniowskiego (u)śmiechu
5. Figura klasowego błazna
Konkluzje

ROZDZIAŁ 4
SPECYFIKA OPORU NAUCZYCIELI WOBEC SZKOLNEJ HEGEMONII
Wprowadzenie
1. (Nie)formalna kultura nauczycielska
2. Nauczyciel jako pan i władca w szkole
3. Nauczyciel jako super(wo)man, czyli sztukmistrz
4. Nauczyciel "służący progowi", czyli ignorant
Konkluzje

ROZDZIAŁ 5
RODZICE WOBEC SZKOŁY - BUNT, KONTESTACJA CZY OPÓR?
Wprowadzenie
1. Rodzice jako rezerwowi gracze
2. Źródła rodzicielskiego oporu
3. Kategorie buntujących się rodziców
Konkluzje

ROZDZIAŁ 6
PRZESTRZENIE LIMINALNE SZKOŁY
Wprowadzenie
1. Szkolna utopia i heterotopia
2. Zakamarki i szczeliny szkolnego oporu
3. Tam, gdzie gnieździ się uczniowski opór
Konkluzje

NA ZAKOŃCZENIE:
O POTENCJALE WYZWOLENIA SZKOLNEJ KULTURY OPORU

BIBLIOGRAFIA
NETOGRAFIA


306 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019