wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KOBIECE I MĘSKIE WZORY (RE)KONSTRUKCJI WŁASNEJ BIOGRAFII W PERSPEKTYWIE ZMIANY ZAWODOWEJ


WOJCIECHOWSKA Z.

wydawnictwo: WYD UW, 2019, wydanie I

cena netto: 45.80 Twoja cena  43,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kobiece i męskie wzory (re)konstrukcji własnej biografii w perspektywie zmiany zawodowej


Autorka podejmuje problematykę związaną z konstruowaniem i rekonstruowaniem własnej biografii przez kobiety i mężczyzn doświadczających zmiany zawodowej.

W przeprowadzonych badaniach uwzględnia perspektywę (re)konstrukcji biograficznych w szerszym kontekście – nie tylko indywidualnym – związanym z biografią badanych, lecz także uwarunkowań podmiotowych oraz społeczno-kulturowych, posługując się metodą wywiadów narracyjnych.

Opisuje zjawisko zmiany zawodowej, wykorzystując kategorie czasu, intensywności i zakresu, charakteryzuje także źródła zmian zawodowych oraz znaczenie zmiany dla indywidualnych (re)konstrukcji biografii. Przedstawia wyłonione w procesie badawczym kobiece i męskie wzory (re)konstrukcji biografii w sytuacji doświadczenia zmiany zawodowej. Rozważa również znaczenie edukacji w kontekście zmiany zawodowej i uczenie się w sytuacji zmiany w perspektywie teorii uczenia się transformatywnego Jacka Mezirova.


WSTĘP                          . 9

CZĘŚĆ I RAMA TEORETYCZNA BADAŃ               15

Rozdział 1. Fenomen zmiany we współczesnym świecie            17
1.1. Pojęcie zmiany                   . 19
1.2. Człowiek jako twórca i podmiot zmian we własnym życiu  28
1.3. Kultura pośpiechu. Zmiana jako powszechny element codzienności                     36
1.4. Zmiana zawodowa                  45

Rozdział 2. Współczesne obrazy kobiecości i męskości. (Re)interpretacja stereotypów rodzaju                  .      55
2.1. Kobiecość i męskość w perspektywie współczesnych zmian społecznych i kulturowych               56
2.2. Oblicza współczesnej męskości             . 63
2.3. Oblicza współczesnej kobiecości             76

Rozdział 3. Uczenie się i zmiana               .     88
3.1. Zmiana od nauczania do uczenia się. Nowe spojrzenie na uczenie się                     88
3.2. Edukacja jako sposób radzenia sobie ze zmianą      . 97
3.3. Uczenie się i zmiana w perspektywie teorii uczenia się transformatywnego                   . 104

Rozdział 4. Biografia i biograficzność w kontekście zmiany     .     116
4.1. Biografia typowa i nietypowa? Współczesne wzory życia   120
4.2. Biograficzność jako osobowa kompetencja. Konstruowanie i rekonstruowanie biografii               130

CZĘŚĆ II RAPORT Z BADAŃ                    137

Rozdział 1. Metodologiczne podstawy badań własnych           139
1.1. Przedmiot badań                   144
1.2. Cele badań i problemy badawcze            . 145
1.3. Dobór próby badanych                . 146
1.4. Metoda badań i analiza zgromadzonego materiału badawczego                       148

Rozdział 2. Część analityczna                .      153
2.1. Wprowadzenie do części analitycznej           153
2.2. Zjawisko zmiany w biografii zawodowej          157
2.2.1. Źródła zmian zawodowych            . 158
2.2.2. Charakterystyka zjawiska zmiany zawodowej w perspektywie kategorii czasu, intensywności oraz zakresu . 179
2.2.3. Znaczenie zmiany dla indywidualnych (re)konstrukcji biografii                   . 202
2.3. Kobiece i męskie wzory (re)konstrukcji biograficznych w sytuacji zmiany                    216
2.3.1. Wzór 1 (męski): czerpanie siły z korzeni      . 218
2.3.2. Wzór 2 (męski): zawłaszczanie pola        221
2.3.3. Wzór 3 (kobiecy): tkanie sieci wsparcia      . 226
2.3.4. Wzór 4 (kobiecy): czerpanie siły z wewnętrznych zasobów                     231
2.3.5. Wzór 5 (wspólny): wykorzystanie wzoru osobowego . 235
2.3.6. Brak wzoru? Zanurzenie w doświadczeniu zmiany  . 239
2.4. Zmiana zawodowa a edukacja             . 242
2.4.1. Znaczenie edukacji w sytuacji zmiany zawodowej   243
2.4.2. Uczenie się w sytuacji zmiany           . 264

Rozdział 3. Wnioski z badań                     285

ZAKOŃCZENIE                      . 292
Bibliografia                              293
Netografia                          .      308
Aneks                           .      310
Scenariusz wywiadu                     310
Charakterystyki osób badanych                . 313
Spis tabel i schematów                          340


342 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019