|
ROLA ZAKUPÓW W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
OCICKA B. wydawnictwo: PWN, 2021, wydanie Icena netto: 73.45 Twoja cena 69,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rola zakupów w działalności przedsiębiorstw
Autorka zdiagnozowała lukę w teorii nauk o zarządzaniu,
polegającą na braku kompleksowych i interdyscyplinarnych badań, pozwalających na
identyfikację prawidłowości i zjawisk ekonomicznych na poszczególnych etapach ewolucji
funkcji zakupowej w przedsiębiorstwach. Wybór problemu badawczego uważam za uzasadniony
możliwościami wykazania oryginalnego wkładu Autorki w rozwój nauk ekonomicznych w
zakresie nauk o zarządzaniu, co wynika z następujących przesłanek:
1. z faktu, że problematyka ewolucji dojrzałości funkcji
zakupowej i jej wpływu na wartość przedsiębiorstw nie doczekała się jeszcze w
krajowej literaturze przedmiotu kompleksowego opracowania w formie monograficznej,
2. analiza logiczna, wnioskowanie oraz konstrukcja autorskiego
modelu dojrzałości funkcji zakupów prowadzone są w dużym stopniu na podstawie
samodzielnych jakościowych badań empirycznych 52 przedsiębiorstw działających w
Polsce.
W pełni zgadzam się z przesłankami, które zadecydowały o
wyborze metodyki badań jakościowych na podstawie wywiadów bezpośrednich i studiów
przypadków funkcji zakupów w przedsiębiorstwach."
z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Jarosława Witkowskiego
(Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Charakterystyka publikacji:
- pierwsza na polskim rynku wydawniczym monografia w zakresie tematyki zarządzania
zakupami w biznesie XXI wieku
- prezentuje aktualne wyniki badań dotyczące zarządzania zakupami, które zyskują
coraz większe znaczenie w przedsiębiorstwach jako źródło przewagi konkurencyjnej
- odnosi się do strategii i praktyk rozwijanych przez przedsiębiorstwa w Polsce
- stanowi nowatorską i unikatową publikację pomocną w kształceniu na studiach
magisterskich, podyplomowych i MBA.
- wychodzi naprzeciw potrzebie środowiska menedżerskiego poszukującego wartościowych
pozycji wspierających budowanie strategicznej pozycji działów zakupów oraz rozwój
zakupów jako funkcji wpływającej na przewagę konkurencyjną i wartość
przedsiębiorstw
Adresaci:
- przedstawiciele środowiska naukowego
- menedżerowie i specjaliści w zakresie zarządzania zakupami
- przedstawiciele kadr zarządzających i innych funkcji biznesowych chcący wykorzystać
potencjał funkcji zakupowej dla budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
- słuchacze studiów podyplomowych na kierunkach związanych z zakupami i zarządzaniem
łańcuchem dostaw
- studenci kształcący się na kierunkach związanych z zakupami, logistyką,
zarządzaniem łańcuchem dostaw, chcący pozyskać wiedzę istotną dla kandydatów na
menedżerów.
Podjęta w monografii tematyka, ze względu na nieliczne prace poświęcone
zakupom z perspektywy zarządzania przedsiębiorstwem w krajowej literaturze, może być
uznana za novum wypełniające istniejącą lukę badawczą w tym obszarze. Należy podkreślić,
że Autorka swobodnie porusza się w literaturze anglojęzycznej, która jest bardzo
bogata nie tylko w warstwie teoriopoznawczej, ale również empirycznej, co znalazło pełne
odzwierciedlenie zarówno w głębokości przemyśleń, jak i szerokim zakresie
prezentowanych ujęć teoretycznych. Zwracając uwagę na osiągnięcia Autorki w warstwie
poznawczej i empirycznej, rekomenduję pracę do publikacji jako wartościowe, wypełniające
istniejącą lukę badawczą w kraju i aktualne opracowanie z punktu widzenia rozwoju nauk
o zarządzaniu.
z recenzji wydawniczej dr. hab. inż. Adama Sadowskiego, prof. UŁ
(Uniwersytet Łódzki)
276 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|