wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MAKROMARKETING NAUKA O MARKETINGU WOBEC PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I ŚRODOWISKOWYCH


KAMIŃSKI J.

wydawnictwo: PWE, 2019, wydanie I

cena netto: 83.89 Twoja cena  79,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Makromarketing

Nauka o marketingu wobec problemów społecznych i środowiskowych


Makromarketing jest obszarem nauki o marketingu, który bardziej niż marketingiem jako funkcją zarządzania i narzędziem menedżera jest zainteresowany społeczną i środowiskową rolą marketingu. Traktuje on marketing jako proces społeczny, główny akcent zainteresowania kładąc na oddziaływanie marketingu na społeczeństwo oraz społeczeństwa na marketing.

Książka jest jednym z nielicznych i pierwszym na polskim rynku wydawniczym opracowaniem z zakresu teorii marketingu oraz historii myśli marketingowej poświęconym makromarketingowi. Jej głównym celem jest przedstawienie istoty, historii, przedmiotu i zakresu makromarketingu jako części nauki o marketingu oraz ukazanie roli, jaką spełnia on w jej rozwoju, a także szans, jakie w związku z rozwojem problematyki makromarketingowej stają przed nauką o marketingu.


Wstęp

Rozdział 1. Zakres nauki o marketingu
1.1. Zakres nauki o marketingu w świetle treści wybranych podręczników
1.1.1. Marketing menedżerski
1.1.2. Źródła rozwoju marketingu menedżerskiego
1.1.3. Istota marketingu menedżerskiego
1.2. Inne niż podręcznikowe sposoby ujęcia problematyki marketingowej
1.2.1. Poziom analizowania zjawisk marketingowych
1.2.2. Zróżnicowanie sektorowe
1.2.3. Sposób prezentowania zjawisk marketingowych
1.3. Zakres nauki o marketingu w świetle Modelu Trzech Dychotomii S. Hunta
1.4. Podsumowanie
Przypisy

Rozdział 2. Problem definicji marketingu
2.1. Szczególna rola definicji marketingu
2.2. Definicje marketingu AMA
2.3. Konsekwencje dla przedmiotu i zakresu nauki o marketingu wynikające z aktualnej definicji marketingu AMA
2.4. Definicja marketingu a problem statusu marketingu jako nauki
2.5. Negatywne konsekwencje zbyt wąskiego definiowania marketingu
2.5.1. Definiowanie marketingu w sposób menedżerski
2.5.2. Główne zagrożenia wynikające z menedżerskiego definiowania marketingu
2.6. Podsumowanie
Przypisy

Rozdział 3. Makromarketing jako subdyscyplina nauki o marketingu
3.1. Pojęcie makromarketingu
3.2. Geneza i rozwój makromarketingu
3.2.1. Spór o genezę makromarketingu
3.2.2. Makromarketing we wczesnym okresie rozwoju nauki o marketingu
3.2.3. Przyczyny odejścia nauki o marketingu od zainteresowania problematyką makro
3.2.4. Instytucjonalizacja makromarketingu jako subdyscypliny nauki o marketingu
3.3. Założenia epistemologiczne makromarketingu
3.4. Zakres makromarketingu
3.4.1. Pierwsze próby określenia zakresu makromarketingu
3.4.2. Zakres makromarketingu przedstawiony na Konferencji EAARM
3.4.3. Taksonomia Hunta-Burnetta
3.4.4. Współczesny zakres makromarketingu
3.5. Szkoły makromarketingu
3.6. Podsumowanie
Przypisy

Rozdział 4. Marketing społeczny
4.1. Ogólne tło powstania marketingu społecznego
4.2. Teoretyczne źródła marketingu społecznego
4.3. Pojęcie marketingu społecznego
4.4. Niejednoznaczność interpretacji społecznych korzyści
4.5. Etyczny wymiar marketingu społecznego
4.6. Ograniczony zakres zainteresowania kwestiami społecznymi
4.7. Podsumowanie
Przypisy

Rozdział 5. Kształtowanie systemowego ujęcia zagadnień marketingowych
5.1. Wczesne próby systemowego ujęcia marketingu
5.2. Wkład W. Aldersona
5.2.1. Założenia systemowego ujęcia marketingu W. Aldersona
5.2.2. Przyczyny ograniczonej popularności koncepcji W. Aldersona
5.2.3. Znaczenie dorobku W. Aldersona
5.3. Ujęcie systemowe przed powstaniem JMM
5.4. Podsumowanie
Przypisy

Rozdział 6. Zarys teorii systemów marketingowych
6.1. Pojęcie systemu marketingowego
6.2. Założenia teorii systemów marketingowych
6.2.1. Specjalizacja
6.2.2. Środowisko macierzyste (social matrix)
6.2.3. Elementy systemu marketingowego
6.2.4. Wynik działania systemu marketingowego
6.3. Różnice interpretacyjne i obszary badawcze systemów marketingowych
6.4. Podsumowanie
Przypisy

Rozdział 7. Funkcje i dysfunkcje marketingu
7.1. Funkcje marketingu w gospodarce narodowej
7.2. Marketing a rozwój gospodarczy
7.3. Funkcje marketingu wobec nabywców
7.3.1. Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu klasycznym
7.3.2. Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu funkcjonalnym
7.3.3. Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu menedżerskim
7.4. Funkcje marketingu wobec osób zaangażowanych w marketing
7.5. Dysfunkcje marketingu
7.6. Podsumowanie
Przypisy

Rozdział 8. Wykorzystanie dorobku makromarketingu w praktyce marketingowej - marketing interesariuszy
8.1. Geneza i założenia koncepcji interesariuszy
8.2. Przesłanki ewolucji marketingu w kierunku orientacji na interesariuszy
8.3. Orientacja rynkowa (MO) a orientacja na interesariuszy (SO)
8.4. Stakeholder marketing
8.5. Spór o interesariuszy w definicji marketingu
8.6. Odmiany marketingu zorientowanego na interesariuszy
8.6.1. Postać mikromarketingowa
8.6.2. Postać makromarketingowa
8.7. Wymagane umiejętności
8.8. Podsumowanie
Przypisy

Rozdział 9. Marketing wobec odpowiedzialności środowiskowej - marketing zrównoważony
9.1. Imperatyw środowiskowy w marketingu
9.2. Bariery utrudniające skierowanie marketingu na zrównoważoną ścieżkę rozwoju
9.2.1. Dominujący paradygmat społeczny
9.2.2. Złożoność i wieloaspektowość problematyki środowiskowej
9.2.3. Opozycyjny wobec zrównoważenia charakter tradycyjnego marketingu
9.2.4. Pozostałe bariery
9.3. Tradycja zainteresowania marketingu problematyką środowiskową
9.4. W kierunku zielonego marketingu
9.5. Dualny charakter zainteresowania marketingu kwestiami środowiskowymi
9.6. Zrównoważony marketing jako koncepcja makromarketingowa
9.6.1. Pojęcie zrównoważonego marketingu
9.6.2. Założenia epistemologiczne
9.7. Zarządzanie marketingowe w zrównoważonym marketingu
9.7.1. Zrównoważona orientacja rynkowa
9.7.2. Nowy marketing-mix
9.8. Podsumowanie
Przypisy

Rozdział 10. Makromarketingowa interpretacja efektywności marketingu
10.1. Zainteresowanie efektywnością marketingu we wczesnym okresie rozwoju nauki o marketingu
10.2. Od efektywności marketingu do efektywności marketingowej przedsiębiorstwa
10.3. Ewolucja oceny wyników działalności marketingowej przedsiębiorstwa
10.4. W kierunku poszerzonej interpretacji efektywności marketingu
10.5. Wybrane nurty rozważań dotyczące makromarketingowej interpretacji efektywności marketingu
10.5.1. Wzór efektywności marketingu W. Aldersona i propozycja jego modyfikacji
10.5.2. Poszerzenie rozumienia efektywności marketingu poprzez ocenę niezamierzonych efektów zewnętrznych
10.5.3. Efektywność marketingu w wymiarze środowiskowym
10.6. Podsumowanie
Przypisy

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tablic i ramek
Indeks osób


428 stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022