wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WOLNOŚĆ WYPOWIEDZI A OCHRONA DÓBR OSOBISTYCH I PRYWATNOŚCI UCZESTNIKÓW MEDIALNYCH KAMPANII WYBORCZYCH W STANACH ZJEDNOCZONYCH AMERYKI


GRZYBOWSKI M.

wydawnictwo: ELIPSA, 2019, wydanie I

cena netto: 47.25 Twoja cena  44,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wolność wypowiedzi a ochrona dóbr osobistych i prywatności uczestników medialnych kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki

Książka poświęcona jest trudnemu zagadnieniu, wymagającemu zastosowania metod badawczych właściwych zarówno dla prawoznawstwa, jak i politologii. Została ona poświęcona problematyce wolności słowa (wypowiedzi) w kontekście ochrony dwóch innych wartości; dóbr osobistych i prywatności.

Chodzi zatem o ustalenie granic określających zakres realizacji praw jednostki o charakterze politycznym i osobistym. Już sam ów fakt wskazuje na złożony charakter problematyki. Tymczasem dalsza część tytułu wskazuje, ich Autorowi chodzi o odniesienie wskazanych wartości do uczestników medialnych kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

Docenić należy styl twórczości naukowej Autora, który potrafi w sposób jasny i klarowny określić problem badawczy i tezy pracy, a następnie konsekwentnie zrealizować postawione przed sobą zadanie. Autor monografii dokonał krytycznej analizy poglądów prezentowanej w światowej nauce prawa. Wykorzystał bardzo obszerną literaturę obcojęzyczną, dzięki czemu ustalenia dokonane w publikacjiniosą za sobą znaczny wkład w rozwój polskiej nauki.

Wprowadzenie

Rozdział 1. Media elektroniczne w kampaniach wyborczych w USA
1. Tradycyjne i nowe media elektroniczne w amerykańskich kampaniach wyborczych
1.1. Radio i telewizja jako narzędzia kampanii wyborczej
1.2. Internet jako narzędzie kampanii wyborczej
2. Media elektroniczne w kampanii prezydenckiej
3. Media elektroniczne w kampaniach kandydatów do Senatu i Izby Reprezentantów
4. Rola mediów w kampanii: instrument przekazu informacji czy sterowania zachowaniem wyborców?

Rozdział 2. Odpowiedzialność za przekaz medialny w amerykańskim systemie wyborczym
1. Ochrona przed zniesławieniem i potwarzą w amerykańskich kampaniach wyborczych
2. Wolność wypowiedzi a prawne uwarunkowania przekazu danych osobowych w kampanii
2.1. Pierwsza poprawka do Konstytucji a wypowiedź wyborcza w mediach elektronicznych
2.2. Federalna ustawa o działalności nadawczej z 1993 r. a wolność wypowiedzi medialnej
2.3. The Federal Communications Act z 1934 r., jego nowelizacje i praktyka stosowania
2.4. Komercyjne korzystanie z mediów elektronicznych w kampaniach wyborczych
2.5. The Federal Election Campaing Act z 1971 r.: "fair fight" oraz "equal time rule"
2.6. Płatne ogłoszenia wyborcze w mediach elektronicznych
3. Reklama wyborcza w amerykańskich mediach elektronicznych

Rozdział 3. Nowe formy komunikacji medialnej w amerykańskich kampaniach wyborczych
1. Ewolucja kampanijnych zastosowań Internetu
2. Internet we współczesnych federalnych kampaniach wyborczych
3. Blogi wyborcze a kwestia prywatności

Rozdział 4. Ochrona dóbr osobistych uczestników medialnych kampanii wyborczych w USA
1. Zasady ochrony dóbr osobistych w prawie amerykańskim
2. Środki ochrony dóbr osobistych w medialnej kampanii wyborczej
3. Ustawodawstwo stanowe a praktyka badania uczciwości prowadzenia kampanii
4. Satyra, parodia, karykatura w wypowiedziach kampanijnych
5. Negatywna kampania w mediach elektronicznych

Rozdział 5. Medialna kampania wyborcza a ochrona prywatności jej uczestników
1. Medialny przekaz wyborczy a prywatność uczestników kampanii
2. Ochrona prywatności a medialność danych objętych ochroną
2.1. Ochrona prywatności a obywatelskie prawo do informacji publicznej
2.2. Internet a ochrona prywatności uczestników kampanii
2.3. Ochrona prywatności w cyberprzestrzeni wyzwaniem dla legislacji wyborczej
3. Wolność wypowiedzi a ochrona prywatności w medialnych kampaniach wyborczych

Uwagi końcowe
Spis diagramów i tabel
Bibliografia
Summary

314 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022