wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZACHOWANIA WOLNOCZASOWE MŁODZIEŻY POLSKO-LITEWSKIEJ STUDIUM KOMPARATYWNE


PRZYBYSZ-ZAREMBA M.

wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie I

cena netto: 39.69 Twoja cena  37,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zachowania wolnoczasowe młodzieży polsko-litewskiej

Studium komparatywne

Niniejsza praca ma charakter diagnostyczno-poznawczy oraz częściowo weryfikacyjny. Składa się ze wstępu oraz dwóch części.

W pierwszej części zatytułowanej Zachowania wolnoczasowe młodzieży – konceptualizacja badań własnych autorka analizuje podstawowe zagadnienia związane z problematyką czasu wolnego, eksplikuję pojęcie czasu wolnego w różnych ujęciach. Przedstawia funkcje, jakie pełni czas wolny, oraz na podstawie przeglądu wybranych badań dokonuje analizy sposobów i form spędzania czasu wolnego przez młodzież, ze szczególnym uwzględnieniem formy biernej, do której zaliczyć należy oglądanie telewizji oraz surfowanie w sieci Internet. W prowadzonej analizie odnoszę się także do skutków nadmiernego oglądania telewizji i korzystania z komputera/Internetu w czasie wolnym.
Istotnym zagadnieniem poruszanym w tej części jest badanie udziału rodziny w organizacji czasu wolnego młodzieży. Wskazuje tu między innymi na funkcje, jakie pełni względem młodzieży rodzina, pośród których istotne jest przygotowanie do pożytecznego zagospodarowania czasu wolnego. Analizie poddaje także czynniki związane z rodziną, mające istotny wpływ na organizację czasu wolnego młodzieży. Część ta zawiera także zało­żenia metodologiczno-badawcze (cel, przedmiot, problemy i hipotezy badawcze), zastosowane strategie badawcze (metoda, techniki oraz narzędzia badawcze), a także dobór próby oraz schemat organizacji i przebiegu badań.

Część druga monografii obejmuje opis, analizę i dyskusję wyników przeprowadzonych badań, które zostały uporządkowane i ujęte w trzech rozdziałach odnoszących się do czasu wolnego i sposobów jego spędzania przez młodzież polsko-litewską, telewizji i komputera/Internetu, jako głównych sposobów spędzania czasu wolnego, oraz udziału rodziców w organizacji czasu wolnego młodzieży. Każdy z rozdziałów został zakończony podsumowaniem uwzględniającym najważniejsze wyniki badań. Prace wieńczą wnioski i uogólnienia z przeprowadzonych badań oraz rekomendacje i propozycje działań dla praktyki pedagogicznej, stanowiące ważny wymiar w procesie socjalizacyjno-wychowawczym młodzieży realizowanym przez rodziców. Są one swoistego rodzaju refleksją nad sposobami spędzania czasu wolnego przez młodzież ze szczególnym uwzględnieniem konieczności udziału rodziców. W prowadzonych konstatacjach autorka odnosi się do propagowania zdrowego stylu życia, który winien być ważnym czynnikiem w codziennym funkcjonowaniu człowieka. Wysuwa propozycje działań i aktywności w czasie wolnym młodzieży (uczniów) i ich rodziców, włączając szkołę jako instytucję profesjonalną, powołaną i odpowiedzialną nie tylko za edukację uczniów, ale także za ich bezpieczeństwo i zdrowie. Dodatkowym obszarem prowadzonych refleksji jest rodzina, w odniesieniu do której przedstawia propozycje i konkretne działania związane z właściwą organizacją czasu wolnego młodzieży, uwzględniające realia życia i funkcjonowania rodziny w obecnej rzeczywistości cywilizacyjno-technologicznej.

Mamy nadzieję, że niniejsza monografia stanie się jedną z istotnych pozycji z obszaru pedagogiki czasu wolnego zaadresowanych do studentów kierunku pedagogika, nauczycieli oraz rodziców, którzy będą mogli poszerzyć wiedzę na temat czasu wolnego jako istotnej wartości rzutującej na rozwój i kształtującej osobowość młodego człowieka.

Wstęp       

Część pierwsza Zachowania wolnoczasowe młodzieży – konceptualizacja badań własnych

1.    Wybrane zagadnienia z problematyki czasu wolnego        
1.1.    Czas wolny – wyjaśnienia podstawowych definicji i zagadnień        
1.2.    Funkcje czasu wolnego 
1.3.    Przegląd wybranych badań w zakresie sposobów spędzania czasu wolnego przez młodzież    
1.3.1.    Telewizja  
1.3.2.    Internet    
1.4.    Rola rodziny w organizacji czasu wolnego młodzieży    

2.    Założenia metodologiczno-badawcze       
2.1.    Zarys problematyki badawczej (cel i przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze)        
2.2.    Zastosowane strategie badawcze (metoda, techniki oraz narzędzia badawcze)       
2.3.    Charakterystyka próby badawczej, jej dobór oraz schemat organizacji i przebiegu badań  

Część druga Opis, analiza i dyskusja wyników badań

3.    Czas wolny młodzieży polsko-litewskiej        
3.1.    Czas wolny i sposoby jego spędzania przez młodzież       
Podsumowanie  
4.    Komputer/Internet i telewizja w czasie wolnym młodzieży polsko-litewskiej            
4.1.    Ilość czasu wolnego przeznaczana przez młodzież na oglądanie telewizji i korzystanie z komputera/Internetu            
4.2.    Korzystanie z komputera/Internetu jako główny sposób spędzania czasu wolnego przez młodzież            
4.2.1.    Płeć badanych a korzystanie przez młodzież z komputera/Internetu            
4.2.2.    Wiek badanych a korzystanie przez młodzież z komputera/Internetu        
4.2.3.    Miejsce zamieszkania a korzystanie przez młodzież z komputera/Internetu            
4.2.4.    Sytuacja finansowa rodziny a korzystanie przez młodzież z komputera/Internetu         
4.3.    Oglądanie telewizji jako istotny sposób spędzania czasu wolnego przez młodzież            
4.3.1.    Płeć badanych a oglądanie telewizji przez młodzież        
4.3.2.    Wiek badanych a oglądanie telewizji przez młodzież            
4.3.3.    Miejsce zamieszkania a oglądanie telewizji przez młodzież       
4.3.4.    Sytuacja finansowa rodziny a oglądanie telewizji przez młodzież          
Podsumowanie        

5.    Udział rodziców w organizacji czasu wolnego młodzieży – na podstawie wypowiedzi rozmówców    
5.1.    Liczba dzieci w rodzinie, płeć i ich wiek a sposoby organizacji czasu wolnego        
5.2.    Zajęcia dodatkowe jako sposób organizacji czasu wolnego młodzieży        
5.3.    Oglądanie telewizji jako sposób organizacji czasu wolnego młodzieży        
5.4.    Korzystanie z Internetu jako sposób organizacji czasu wolnego młodzieży    
5.5.    Czas wolny młodzieży a doświadczanie poczucia nudy        
5.6.    Przebywanie z rówieśnikami jako sposób organizacji czasu wolnego       
Podsumowanie    

Wnioski z badań i uogólnienia         
Rekomendacje i propozycje działań dla praktyki pedagogicznej       

Bibliografia    
Indeks nazwisk        
Spis tabel   
Spis wykresów       
Załączniki        
Summary  

208 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022