|
ALTERNATYWNE I WSPOMAGAJĄCE METODY KOMUNIKACJI
BŁESZYŃSKI J. wydawnictwo: IMPULS, 2017, wydanie IIIcena netto: 57.40 Twoja cena 54,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Alternatywne i wspomagające metody komunikacji
Dzięki podejmowaniu przez coraz większe grono specjalistów problemów komunikacji,
mowy i języka, jak również praktycznego działania zmierzającego do wsparcia
osób do niedawna określanych jako niekomunikujące/niekomunikatywne następuje zmiana w
spojrzeniu na niepełnosprawność, która wcale nie musi oznaczać marginalizacji i
depersonizacji.
Prezentowany tom, poruszający zagadnienie alternatywnych i wspomagających metod
komunikacji, powstał dzięki ogromnemu zaangażowaniu wybitnych specjalistów, praktyków
i teoretyków takich dziedzin, jak komunikacja interpersonalna, neuropsychologia,
logopedia oraz komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC).
Ważnym przesłaniem publikacji jest przekazanie skutecznego instrumentu rehabilitacji
psychologicznej. Bez komunikowania się z dziećmi i młodzieżą w normie trudno mówić
o ich rozwoju intelektualnym, poczuciu własnej wartości, a także rozwoju emocjonalnym.
W przypadku niepełnosprawności komunikowanie się jest podstawowym warunkiem
pozyskiwanych zmian rozwojowych. Tę tezę uzasadniono w prezentowanej pracy.
Problematyka komunikacji alternatywnej już od wielu lat znajduje się w centrum
zainteresowania teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami edukacji i
rehabilitacji osób niepełnosprawnych, dodatkowo obarczonych trudnościami w sferze
porozumiewania się.
Do pedagogiki specjalnej wprowadzane są nowe rozwiązania dotyczące pomocy człowiekowi
niepełnosprawnemu w nawiązywaniu, utrzymywaniu i doskonaleniu interakcji komunikacyjnych
w sposób alternatywny, tj. wykorzystujący gest, obraz i piktogram.
Książka będzie pomocna wszystkim, którzy podejmą trud łamania barier w
porozumiewaniu się. Przede wszystkim skierowana jest do logopedów, psychologów,
nauczycieli i terapeutów dokształcających się na podyplomowych studiach, do studentów
i wszystkich zainteresowanych problematyką alternatywną i wspomaganą komunikacją.
Wstęp
Z recenzji
Wprowadzenie
Rozdział pierwszy
Szkic rozwoju wspomagającej i alternatywnej komunikacji w Polsce
Uwagi o wczesnej interwencji komunikacyjnej wobec dzieci z zaburzeniami rozwoju
Syndrom ożywienia i jego miejsce w procesie rozwoju funkcji mowy i języka u dzieci z
uszkodzeniami neurologicznymi
Zastosowanie wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC approache) w terapii
małych dzieci zagrożonych poważnymi zaburzeniami w porozumiewaniu się
Rola neurorozwojowej metody Castillo Moralesa w procesie wczesnej symulacji rozwoju oraz
w postępowaniu terapeutycznym wobec dzieci z grupy wysokiego ryzyka zaburzeń komunikacji
Efektywność stosowania systemów komunikacji alternatywnej i wspomagającej u dzieci i
młodzieży
z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się na przykładzie Samodzielnego Publicznego
Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie
Rozdział drugi
Język migowy i system językowo-migowy
Fonogesty – metoda komunikowania się słyszących i rodziców z niesłyszącymi
dziećmi i budowania w dziecięcych umysłach sensoryczno-motorycznej bazy mowy
Wykorzystanie fonogestów w pracy z dziećmi z głęboką wadą słuchu na podstawie
doświadczeń Specjalistycznej Poradni Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu,
Przedszkola Miejskiego nr 16 i Zespołu Szkół nr 7 w Toruniu
Teoretyczne i praktyczne podstawy metody Makaton
Komunikacja przez dotyk – głuchoniewidomi
Picture Communication Symbols
Znaki graficzne – Piktogramy
Piktogramy – istota, charakterystyka ogólna
Wykorzystanie metody Ułatwionej Komunikacji
Metoda Ułatwionej Komunikacji – studium przypadku
System komunikacji symbolicznej Blissa
Wybór bibliograficzny polskich prac dotyczących komunikacji alternatywnej i wspomaganej
– w podziale na systemy i specyfikację użytkownika
470 stron, Format: 16.5x24.5cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|