wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SOCJOLOGIA DESIGNU


PIŁAT-BORCUCH M.

wydawnictwo: CEDEWU, 2018, wydanie II

cena netto: 42.99 Twoja cena  40,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Socjologia designu


DESIGN, designerski, to pojęcia robiące współcześnie spektakularną karierę, przypisywane do wielu aspektów otaczającej nas rzeczywistości, począwszy od sztuki, architektury, przemysłu, a skończywszy na multimediach, modzie, a nawet jedzeniu.

Współcześnie niemal wszystko nazwać można mianem designerskie, lub niedesignerskie, stąd pojemność tego pojęcia zdaje się być niewyczerpana. 

Czy rzeczywiście pojęcie design jest aż tak pojemne?

Czy przedostanie się tego pojęcia do świadomości społecznej jest wyrazem wzrastającej świadomości w zakresie wzornictwa, czy raczej brakiem świadomości co do kryjącej się za tym pojęciem treści? Wreszcie, czy nie warto ogłosić narodzin socjologii designu, która podjęłaby próbę zrozumienia relacji na linii design – społeczeństwo? Socjologię designu można zdefiniować jako społeczny aspekt kształtowania wzornictwa. 

Wśród obszarów zainteresowania socjologii designu należy wyeksponować następującą problematykę:

• Funkcjonowania designu w społecznej świadomości;
• Oddziaływania designu na społeczeństwo (Czy i jak design oddziałuje na społeczeństwo? Dlaczego niektóre projekty przedostają się do masowej wyobraźni, a inne nie? W jaki sposób design kształtuje gusta, upodobania, a także generuje w danym człowieku potrzebę posiadania jakiegoś dobra?);
• Oddziaływania społeczeństwa na design (Czy i na ile społeczne potrzeby przekładają się na tworzone projekty? Czy i w jakim stopniu tworzone projekty są użyteczne dla społeczeństwa?);
• Relacji między masowością a elitarnością designu. 


Książka ta może być interesującą lekturą nie tylko dla osób zainteresowanych socjologią, ale również dla designerów i wszystkich, którzy dostrzegają znaczenie społecznego tworzenia rzeczywistości.


Wstęp

Rozdział 1. Design w perspektywie socjologicznej
1.1. Socjologia designu - ujęcie definicyjne
1.2. Design jako odpowiedź na potrzeby społeczne
1.3. Design jako przyczynek do zwycięstwa marksowskiej idei

Rozdział 2. Konsumpcyjne wymiary designu
2.1. Kreatywność jako podstawowy wyróżnik designera
2.2. Design w "służbie" społeczeństwa konsumpcyjnego
2.3. Krytyczne ujęcie designu 5

Rozdział 3. Historyczne uwarunkowania rozwoju designu
3.1. Design czyli co?
3.2. Historia designu na świecie
3.3. Historia designu w Polsce

Rozdział 4. O designie w świetle badań własnych
4.1. Portret środowiska designerów
4.2. Design w świadomości społecznej
4.3. Podsumowanie wyników badań empirycznych

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków


146 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2018