wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA OD TEORII DO PRAKTYKI


PANFIL M. SZABLEWSKI A. RED.

wydawnictwo: POLTEXT, 2021, wydanie I

cena netto: 99.90 Twoja cena  94,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody, a nie zysk księgowy.

Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych.

Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości - od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne.
Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających.

Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów.

Marek Panfil, Andrzej Szablewski


Spis treści:

Wstęp

1. Historia, standardy i techniki wyceny przedsiębiorstwa
2. Wycena przedsiębiorstwa na podstawie bilansu według MSR/MSSF
3. Kalkulacja kosztu kapitału (Marcin Pęksyk)
4. Analiza fundamentalna przedsiębiorstwa (Urszula (Malinowska)
5. Wycena przedsiębiorstwa na rynkach kapitałowych (Jarosław Kwit)
6. Wycena oczekiwań inwestorów (Magdalena Mikołajek-Gocejna)
7. Wycena ryzyka przedsiębiorstwa (Jan Krzysztof Solarz)
8. Wpływ ryzyka rynkowego na wycenę KGHM Polska Miedź SA
9. Wpływ zmian na rynku ropy naftowej na wycenę przedsiębiorstw - przykład Exxon Mobil (Wojciech Potocki)
10. Wycena nieruchomości a wycena przedsiębiorstw w gospodarce nietrwałości (Elżbieta Mączyńska)
11. Wycena banku (Monika Marcinkowska)
12. Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF) (Marek Panfil)
13. Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych dywidend (Andrzej Szablewski)
14. Wycena przedsiębiorstwa metodą skorygowanej wartości bieżącej (APV) (Andrzej Fierla)
15. Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych zysków ekonomicznych (EVA) (Andrzej Cwynar)
16. Wycena przedsiębiorstwa metodą porównawczą (Rafał Tuziemek)
17. Wycena przedsiębiorstwa w modelu opcji rzeczywistych
18. Wycena przedsiębiorstwa w transakcjach fuzji i przejęć
19. Wycena spółki w procesie IPO (Dorota Podedworna-Tarnowska)
20. Wycena zasobów niematerialnych (Monika Marcinkowska)
21. Wycena klienta (Barbara Dobiegała-Korona)
22. Wycena przedsiębiorstwa metodą DCF z wykorzystaniem rachunku rentowności klientów (Krzysztof Rybarczyk)
23. Wycena kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa (Tomasz Rostowski)
24. Wycena klubu piłkarskiego na przykładzie Juventus Turyn

Zakończenie
Wykaz najważniejszych wzorów
Bibliografia
Indeks rzeczowy
O Autorach


688 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- RESTRUKTURYZACJA EKONOMICZNA PRZEDSIĘBIORSTW
POD RED. DOROZIK L.

- OCENA PRZEDSIĘBIORSTWA WEDŁUG STANDARDÓW ŚWIATOWYCH
SIERPIŃSKA M. JACHNA T.

- RACHUNKOWOŚĆ KURS PODSTAWOWY
NOWAK E.

- PODSTAWY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI
GRIFFIN R.

- EKONOMIA KURS PODSTAWOWY
BEKSIAK J.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTW W TEORII I PRAKTYCE
ZADORA H.

- UPADŁOŚCI BANKRUCTWA I NAPRAWA PRZEDSIĘBIORSTW WYBRANE ZAGADNIENIA
ADAMSKA A. MĄCZYŃSKA E.

- METODY WYCENY SPÓŁKI. PERSPEKTYWA KLIENTA I INWESTORA
RED. PANFIL M. SZABLEWSKI A.

- WYCENA BIZNESU W PRAKTYCE.METODY,PRZYKŁADY
RED.PANFIL M.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA FUNKCJE METODY ZASADY
BROSEL G. MATSCHKE M.J.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA METODAMI DOCHODOWYMI
FIERLA A.

- WYCENA AKTYWÓW NIEMATERIALNYCH PRZEDSIĘBIORSTWA
URBANEK G.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA PODEJŚCIE SCENARIUSZOWE
DASZYŃSKA-ŻYGADŁO K.

- WYCENA I KSZTAŁTOWANIE WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
JAKI A.

- PROCESY UPADŁOŚCIOWE I NAPRAWCZE W POLSCE NA TLE DOŚWIADCZEŃ UNII
MĄCZYŃSKA E. RED.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA NA CO NALEŻY ZWRÓCIĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ

- BANKRUCTWA PRZEDSIĘBIORSTW WYBRANE ASPEKTY EKONOMICZNE I PRAWNE
MĄCZYŃSKA E. RED.

- INWESTOWANIE W WARTOŚĆ
GLEN A.

- METODY I SYSTEMY WYCENY PRZEDSIĘBIORSTW
BOROWIECKI R. CZAJA J. JAKI A. KULCZYCKI M.

- ANALIZA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA
GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022