Pedagogika twórczości
NOWE, POSZERZONE WYDANIE!
Podobno w każdym z nas tkwi artysta. Jak więc wydobyć z siebie twórczy potencjał?
Pedagogika twórczości to subdyscyplina pedagogiki zajmująca się rozwijaniem
zdolności twórczych i postawy twórczej człowieka.
Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z twórczością, przedstawia
najważniejsze teorie, główne metody badawcze i najnowsze wyniki badań. Opisuje też
czynniki wpływające na rozwijanie się procesów twórczych i najważniejsze programy
nauczania twórczości. Drugie wydanie doskonałego podręcznika zostało poszerzone o
rozdziały dotyczące roli rodziny i środowiska w kształtowaniu twórczości. To lektura
obowiązkowa dla wszystkich studentów, praktyków i teoretyków.
Profesor (...) postawił sobie ważki cel związany z
rozszerzeniem i uzupełnieniem opisanej problematyki i przybliżeniem czytelnikowi nowych,
nieobecnych w pierwszym wydaniu książki wątków wzbogacających stan wiedzy o
edukacyjnych uwarunkowaniach rozwoju twórczości. (...) Gorąco zatem rekomenduję tę
pozycję (...) dla szerokiego grona odbiorców, nie tylko nauczycieli, pedagogów,
psychologów i badaczy twórczości, ale każdego człowieka, który chce odnaleźć i
zrozumieć swój twórczy potencjał.
Z recenzji dr hab. Beata Dyrda
Publikacja Profesora K. J. Szmidta, dając uporządkowaną otulinę teoretyczną i
wskazując głęboki sens tworzenia, dodaje odwagi do realizowania twórczej edukacji i
edukacji ku twórczości. To bardzo ważna książka nie tylko dla pedagogów i studentów
kierunków pedagogicznych. Klarownym wywodem, popartym dociekliwością badawczą i
bogatym doświadczeniem, Autor zaprasza do sięgnięcia po nią wszystkich, którym idea
twórczego życia jest bliska, a uroki i trudy twórczego życia uwodzą, niezależnie od
wieku i miejsca pochodzenia.
Z recenzji Anny Przybylskiej, Prezesa Polskiego
Stowarzyszenia Kreatywności
736 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka