cena netto + 5% vat.
W książce przedstawiono rozważania dotyczące tego, w jakim stopniu
obecnie pojmowany proces innowacji staje się coraz bardziej złożony - analizę
przeprowadzono zarówno pod kątem teoretycznym, jak i zebranych przykładów praktyk
innowacyjnych w funkcjonujących organizacjach.
W pracy zaproponowano sprzężone podejście do procesu innowacyjnego (nie
zaniedbując oczywistych podstaw ekonomicznych tego procesu), uwzględniające w
szczególności politykę wiedzy, ale też uwypuklające istotny wpływ na innowacyjność
procesów związanych z psychologią społeczną, a idąc dalej - z mentalnymi
zachowaniami jednostek w modernizujących się społeczeństwach. Uwzględnienie tych
aspektów na pewno przyczyni się do zaistnienia nowych podejść w ekonomicznej
rzeczywistości, co może wskazać, jak wiele organizacji ma szanse odnieść sukces
rynkowy w trudnych obecnie warunkach makroekonomicznych, stosując podejście innowacyjne,
uwzględniające wspomniany wyżej zakres problematyki.
Jeden z recenzentów niniejszej pracy stwierdza, że rozważania zawarte w książce
były prowadzone w kontekście społeczno-psychologicznym, ponieważ „poznanie podstaw i
mechanizmów funkcjonowania praktyk innowacyjnych ułatwia działanie, sprzyja postępowi
i rozwojowi społecznemu, a także poprawie efektywności ogólnej gospodarki i
społeczeństwa".
Książka prezentuje badania własne autorki, wykonane w ramach projektu
międzynarodowego realizowanego w 7. Programie Ramowym Unii Europejskiej (w skład
konsorcjum naukowego weszli partnerzy z krajów członkowskich UE, w tym z Polski - z
Fundacji Europejskiej Współpracy Naukowej, Finlandii, Wielkiej Brytanii, oraz badacze z
uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych i Izraelu).
Spis treści:
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ INNOWACJI WE WSPÓŁCZESNYCH PROCESACH
KSZTAŁTOWANIA ORGANIZACJI
1.1.Rola polityki wiedzy w kształtowaniu innowacji w organizacjach
1.2.Innowacje w organizacji i ich wpływ na niwelowanie luki technologicznej i tworzenie
środowiska innowacyjnego
1.3.Współczesna wiedza i nauka a innowacje - wzajemne relacje i nowe wyzwania
ROZDZIAŁ 2. INNOWACJE W ORGANIZACJI
2.1.Przedsiębiorca i przedsiębiorczość. Przedsiębiorczość w procesach innowacyjnych
2.2.Innowacje a koncepcja procesu innowacyjnego. Teorie tworzenia i rozpowszechniania
innowacji
2.3.Modelowe ujęcie innowacji
2.4.Zarządzanie procesami innowacyjnymi w organizacji
ROZDZIAŁ 3. DETERMINANTY INNOWACYJNOŚCI GOSPODARKI I PRZEDSIĘBIORSTW
3.1.Innowacyjność gospodarki i przedsiębiorstw
3.2.Systemy innowacyjne w wymiarze krajowym i regionalnym
3.3.Polska polityka naukowo-badawcza i innowacyjna a uwarunkowania rynkowe
3.4.Parki technologiczne, inkubatory przedsiębiorczości, centra i platformy
technologiczne oraz klastry - kwestie instytucjonalne
3.5.Zarządzanie organizacjami w sieci przez innowacje
ROZDZIAŁ 4. WSPÓŁCZESNE PRAKTYKI INNOWACYJNE W KONTEKŚCIE TRENDÓW W POLITYCE
NAUKOWO-BADAWCZEJ I INNOWACYJNEJ
4.1.Wyzwania współczesności w polityce naukowo-badawczej i innowacyjnej
4.2.Sektorowe praktyki innowacyjne
4.3.Rola środków pomocowych w doskonaleniu praktyk innowacyjnych
ZAKOŃCZENIE
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
ABSTRACT
Recenzja
200 stron, B5, oprawa miękka