wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

METODY I SYSTEMY WYCENY PRZEDSIĘBIORSTW


BOROWIECKI R. CZAJA J. JAKI A. KULCZYCKI M.

wydawnictwo: TWIGGER, 2002, wydanie I

cena netto: 80.00 Twoja cena  76,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Powyższy tytuł jest niedostępny.

Polecamy Tytuł, tego samego autora:

WYCENA I KSZTAŁTOWANIE WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA


Problematyka wyceny przedsiębiorstw stanowi integralny składnik zagadnień związanych z finansami przedsiębiorstw, które działają w warunkach gospodarki rynkowej. Problematyka ta jest więc w sposób ścisły powiązana z praktyką funkcjonowania współczesnych gospodarek rynkowych. Wyrazem tego są poszczególne obszary wykorzystania wiedzy teoretycznej oraz praktyczno-metodycznej, odnoszącej się do różnych zakresów wyceny przedsiębiorstw.

Oddawane do rąk Czytelników opracowanie powstało właśnie z myślą o tworzeniu polskich standardów odnoszących się do kompleksowej wyceny przedsiębiorstw - ze szczególnym zaakcentowaniem dochodowego podejścia do ich wartości. Autorzy dołożyli starań, aby nie tylko w sposób wszechstronny i kompleksowy ukazać problematykę wyceny przedsiębiorstw, ale również stworzyć warunki do szerokiego wykorzystania przez praktykę gospodarczą proponowanych przez nich koncepcji. Wyrazem tego jest dołączony do niniejszej książki program komputerowy, pozwalający w praktyczny sposób zastosować opisane w niej metody i procedury wyceny.

Treść książki oraz sposób prezentacji jej poszczególnych wątków sprawia, iż może ona być z powodzeniem wykorzystywana jako materiał dydaktyczny w procesie kształcenia studentów studiów licencjackich i magisterskich, jak również studiów podyplomowych.

Przewodniczący Rady Programowej, prof. Andrzej Hopfer


SPIS TREŚCI

Od Wydawcy

Wstęp

CZĘŚĆ I: Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarujący i obiekt wyceny

1. Istota przedsiębiorstwa, jego działalność i podstawy wyceny

1.1. Przedsiębiorstwa w strukturze podmiotowej gospodarki

1.2. Kapitał jako źródło wartości przedsiębiorstwa

1.3. Formy przejawiania się wartości przedsiębiorstwa

1.4. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a cele jego działania

1.5. Systematyka metod wyceny przedsiębiorstw

2. Uwarunkowania merytoryczne i formalnoprawne wyceny przedsiębiorstw

2.1. Pomiar wartości jako podstawa wyceny przedsiębiorstwa

2.2. Zakres przedmiotowy wyceny przedsiębiorstwa

2.3. Cele i funkcje wyceny przedsiębiorstwa

2.4. Formalnoprawne uregulowania wyceny przedsiębiorstwa

2.5. Wartość kapitału w czasie a wycena przedsiębiorstwa

3. Analiza ekonomiczna jako element składowy procedury pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa

3.1. Źródła informacji w procesie analizy i wyceny przedsiębiorstwa

3.2. Dostosowanie materiałów źródłowych analizy do potrzeb wyceny przedsiębiorstwa

3.3. Bilans przedsiębiorstwa jako podstawowe źródło sprawozdawczości finansowej

3.4. Ocena przydatności rachunku zysków i strat w procesie wyceny przedsiębiorstwa

3.5. Rachunek przepływów pieniężnych i jego znaczenie w analizie i wycenie przedsiębiorstwa

CZĘŚĆ II: Metodyka i praktyka wycen przedsiębiorstw

4. Dochodowe metody wyceny przedsiębiorstw i ich praktyczna przydatność

4.1. Doniosłość dochodowych metod w procesie wyceny przedsiębiorstw

4.2. Przegląd i ocena dotychczas stosowanych metod wyceny

4.2.1. Metody wyceny oparte na zdyskontowanym dochodzie

4.2.2. Metody wyceny oparte na podejściu porównawczym

5. Zmodyfikowane procedury wyceny przedsiębiorstw do warunków polskich

5.1. Wprowadzenie

5.2. Modele dyskontowania dochodów ekonomicznych

5.2.1. Model jednostajny

5.2.2. Model jednostajnie zmienny

5.3. Propozycja wyznaczania kosztu kapitału do warunków polskich

5.4. Procedury wyceny przedsiębiorstw

5.4.1. Założenia wstępne

5.4.2. Szacowanie wartości kapitału własnego na podstawie przepływów pieniężnych przynależnych właścicielom

5.4.3. Szacowanie wartości kapitału łącznego na podstawie przepływów pieniężnych przynależnych wszystkim stronom finansującym

5.4.4. Szacowanie wartości kapitału własnego na podstawie zysków netto

5.4.5. Szacowanie wartości kapitału łącznego na podstawie zysków netto

6. Analiza ekonomiczno-finansowa i wycena przedsiębiorstw według komputerowego programu Wycena Przedsiębiorstwa Metodami Dochodowymi [WPMD]

6.1. Wprowadzenie

6.2. Identyfikacja i ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa

6.3. Wybór pozycji z podstawowych sprawozdań finansowych

6.4. Prognoza elementów bilansu oraz elementów rachunku zysków i strat

6.5. Analiza wskaźników ekonomicznych i kondycji finansowej przedsiębiorstwa w roku bazowym i w poszczególnych latach prognozy

6.6. Prognoza przepływów pieniężnych przynależnych właścicielowi lub wszystkim stronom finansującym

6.7. Obliczenie współczynników realnego kosztu kapitału

6.8. Szacowanie wartości kapitału własnego i wartości kapitału obcego na podstawie przepływów pieniężnych

6.9. Szacowanie wartości kapitału własnego i wartości kapitału obcego na podstawie zysków netto

6.10. Instrukcja obsługi programu Wycena Przedsiębiorstwa Metodami Dochodowymi |WPMD] - w formie pytań i odpowiedzi

7. Przykłady wyceny przedsiębiorstw

7.1. Przykłady wyceny przedsiębiorstw według dotychczas stosowanych procedur

7.1.1. Wycena przedsiębiorstwa BUDMONT S.A.

7.1.2. Wycena przedsiębiorstwa KOSMETPOL S.A.

7.2. Przykłady wyceny przedsiębiorstw według zmodyfikowanych procedur z użyciem komputerowego programu [WPMD] Wycena Przedsiębiorstwa Metodami Dochodowymi

7.2.1. Wycena Firmy Sprzętu Komputerowego

7.2.2. Wycena Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej

Literatura

Wybrane akty prawne

214 stron, miękka oprawa + CD ROM

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTW W TEORII I PRAKTYCE
ZADORA H.

- WYCENA I ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ FIRMY
RED. SZABLEWSKI A. TUZIMEK R.

- METODY WYCENY SPÓŁKI. PERSPEKTYWA KLIENTA I INWESTORA
RED. PANFIL M. SZABLEWSKI A.

- METODY WYCENY I KSZTAŁTOWANIA WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
NITA B.

- ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
GOŁĘBIOWSKI G. SZCZEPANKOWSKI P.

- WYCENA I KSZTAŁTOWANIE WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
JAKI A.

- ILE JEST WARTA NIERUCHOMOŚĆ
MĄCZYŃSKA E. PRYSTUPA M. RYGIEL K.

- MIĘDZYNARODOWE STANDARDY WYCENY 2007 (WYDANIE POLSKIE)
RED. KUCHARSKA-STASIAK E.

- MATEMATYKA FINANSOWA I FUNKCJE FINANSOWE ARKUSZA KALKULACYJNEGO + ZADA
MATŁOKA M. ŚWIATŁOWSKI J.

- KSIĘGOWOŚĆ DLA NIEKSIĘGOWYCH
MOTT G.

- MATEMATYKA FINANSOWA INSTRUMENTY POCHODNE
JAKUBOWSKI J. PALCZEWSKI A. RUTKOWSKI M. STETTNER Ł.

- METODA MONTE CARLO W BANKOWOŚCI
CHYLIŃSKI A.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA OD TEORII DO PRAKTYKI
PANFIL M. SZABLEWSKI A. RED.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022