wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

LOBBING I JEGO SEKRETY


CLAMEN M.

wydawnictwo: FELBERG, 2005, wydanie I

cena netto: 69.00 Twoja cena  65,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Działania grup interesu (lobbies) stanowią nieodłączny element społeczeństw demokratycznych, wpływają na decyzje publiczne. Metody lobbingu opierają się na podstawowych swobodach demokratycznych: wolności słowa, gromadzenia się i spotkań z decydentami.

Książka stanowi przewodnik po tym, w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi wpływać na decyzje publiczne.

Składa się z trzech części poświęconych kolejno: strategiom działania, metodom oraz uczestnikom działań lobbingowych. Praca traktuje lobbing jako formę komunikowania, prezentuje zatem praktyczne sposoby komunikowania, również z wykorzystaniem internetu (m.in. kampanie lobbingowe w sieci). Zawiera 80 technik, zilustrowanych ponad stu przykładami oraz 19 podsumowań w formie tabel.


Autor książki, Michel Clamen, pracował we francuskim ministerstwie obrony, a potem przemysłu. Był ekspertem Komisji Europejskiej, przez wiele lat współpracował z różnymi lobbies, obecnie kieruje programem studiów DESS Relations Européennes w Instytucie Katolickim i w Pole Universitaire Leonardo da Vinci w Paryżu. Prowadzi szkolenia w zakresie lobbingu europejskiego w Instytucie Nauk Politycznych Sciences Po w Paryżu. Jest autorem licznych publikacji, m.in. przewodnika negocjacji wspólnotowych Bruxelles au jour le jour (1996). Książka Lobbing i jego sekrety doczekała się trzech wydań we Francji.

Redaktorem naukowym polskiej edycji książki jest Małgorzata Molęda-Zdziech, pracownik naukowy Instytutu Studiów Międzynarodowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.


Spis treści:

Spis fiszek
Wstęp do wydania polskiego
Przedmowa do wydania trzeciego
Wstęp

CZĘśĆ PIERWSZA: STRATEGIA

Rozdział 1. Decyzja i postawy
Decyzja publiczna Postępowanie racjonalne? Zagłębianie się w logikę O naturze lobbingu

Rozdział 2. Patrzenie do przodu
Najpierw strategia
Pułapki lub pokusy
Mieć czas po swojej stronie
Czuwanie i wywieranie wpływu
Zbudowane działanie

Rozdział 3. Właściwy cel
Wybór celu Poszerzanie celu Co to jest dobry cel? Inwestowanie jako cel Cel i strategia

Rozdział 4. Czy gra jest warta świeczki?
Niektóre koszty
Co można osiągnąć dzięki lobbingowi?
Inwestowanie w lobbing

CZĘśĆ DRUGA: METODY

Rozdział 5. Jak się w tym odnaleźć?
Karmieni informacją Korytarze labiryntu Szeroki krąg przyjaciół

Rozdział 6. Czuwanie
Szara informacja Prowadzenie sprawy Umiejętność szukania informacji Jakie metody? Rezultaty

Rozdział 7. Budowanie taktyki
Stan rzeczy Podstawowe wybory Podejście poprzez aktorów Finalizacja planu oddziaływania

Rozdział 8. Budowanie koalicji
Zmienna geometria
Z kim się zjednoczyć?
Co w zamian?
Czy zawsze należy budować koalicję?
Zmierzać prosto do celu
A partie polityczne?

Rozdział 9. Sztuka argumentowania
Czemu ma służyć argumentacja? Poszukiwany cel Pułapki i pokusy Przekonywanie
Gdzie szukać argumentów? Zręczne przedstawienie tezy Ewolucja argumentacji

Rozdział 10. Sztuka wypowiadania się
Wybór narzędzi
Uwodzenie
Bez przesady
Umiejętność komunikowania
Lobbing bezpośredni czy pośredni?

Rozdział 11. Prosto do celu: lobbing bezpośredni
Spotkania
Lekkie pióro
Działania public relations
W ramach jakich struktur?

Rozdział 12. Potrzebny arbiter
Wkład ekspertów
Wypaczenia
Uwaga! Za jednym lobby może kryć się inne
Wnieść skargę... czy tylko udawać?
Wchodzie w grę z instytucjami

Rozdział 13. Techniki dżudo
Wkład własny
Metody alibi
Wślizgiwanie się w procedury administracji
Bycie częścią struktur
Granie jurysdykcją

Rozdział 14. Zwracanie się do opinii publicznej
Uwaga na opinię publiczną!
Droga poprzez reklamę
Efekt masy
Granie wizerunkiem
Dezinformacja
Droga poprzez technologię
Czwarta władza

Rozdział 15. Niezbędnik lobbysty i ewaluacje
Wybór narzędzi Reguły i pułapki Dwuwymiarowy wpływ

Rozdział 16. W poszukiwaniu finansowania
Znajomość rodzajów środków pomocy Właściwe wykorzystanie pomocy Przygotowanie przyszłości środki i zwroty


Rozdział 17. Bez czci i wiary?
A metody „bananowe"?
Kilka reguł
Płaszczyzna publiczno-prywatna

CZĘśĆ TRZECIA: AKTORZY

Rozdział 18. Wieża Babel
Wygrać razem Ponad państwami Misje i organizacje W terenie Lobbing regionów A co z instytucjami?

Rozdział 19. Deputowani i parlamenty
Zawsze komunikacja..
Deputowani i wywieranie wpływu
O dobrym wykorzystaniu zgromadzeń
Jak się zbliżyć do deputowanych?
To w komisji przebiega właściwa praca ustawodawcza
Intergrupy, czyli grupy międzyklubowe
Złote reguły

Rozdział 20. U technokratów
W skórze urzędników Jak wejść?
Jak pracować z administracją? Wobec „polityk"

Rozdział 21. Od merostwa do ronda Schumana
Lobbing na miejscu Czy można wpływać na państwo? Korzyści z członkostwa w UE Pośrednicy i system wahadłowy

Rozdział 22. Ekipa
Pięć twarzy lobbysty Jak umiejscowić funkcję? Jakie metody wewnętrzne? Jaki profil? Ludzie z branży

Rozdział 23. Wkład profesjonalistów
Co mogą wnieść konsultanci?
Umiejętności profesjonalistów
Zalety wynikające z pozycji lobbysty
Wady
Jak wybrać doradcę?
Jak pracować z lobbystą?
Podsumowanie
Odpowiednie narzędzie w odpowiednie ręce

Najważniejsze użyte skróty
Bibliografia
Słowniczek lobbysty - podstawowe pojęcia
Aneksy do wydania polskiego
Indeks


300 stron, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022