Nie jest to książka o blogach, serwisach zdjęciowych i filmowych, systemach
informacji konsumenckich, mediach społecznych, lecz o społecznościach, jakie się
tworzą wokół kultowych serwisów, portali, platform sprzedaży.
Autorzy pokazują, ze zmieniły się media i zmienił się otaczający je świat w
coraz większym stopniu otwarty na logikę budowania społeczności, że nowatorski rodzaj
myślenia i organizowania działalności ludzkiej zaczyna wkraczać do polityki,
komunikacji marketingowej, modeli biznesowych. Nowy sposób korzystania z sieci łączy
już ze sobą ponad miliard osób i sięga do świata rzeczywistego, dostarczając m.in.
takich nowych usług, jak darmowe wideokonferencji z osobami na różnych kontynentach czy
wykonywanie operacji mózgu na odległość.
Spis treści:
Bohdan Jung
Wstęp
Piotr Barczyk
Nowe technologie a kultura cyfrowego dostępu
Maria Nadolna, Piotr Barczyk
Archiwalia w nowej rzeczywistości
Katarzyna Pawlak
Komunikowanie medialne w Azji Wschodniej. Nowe media, globalizacja a procesy (re)
konstruowania tożsamości
Magdalena Jary
Wyznaczanie i tropienie trendów w kulturze konsumpcyjnej - kontekst nowych mediów
Nina Stępnicka
Rozwój serwisu Allegro a budowanie społeczności aukcyjnej
Szymon Książkiewicz
Wpływ Web 2.0 na procesy komunikacji politycznej
Anna Anetta Janowska
Muzyka cyfrowa a nowe modele dystrybucji na rynku fonograficznym
Bohdan Jung
Kreatywne gospodarki i "kreatywna klasa". Otoczenie mediów ery Web 2.0
Bohdan Jung
Inna ekonomia i ekonomia współpracy - lekcje savoir-vivre\'u Web 2.0
Indeks
264 strony, oprawa miękka