wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KNOWLEDGE MANAGEMENT BEST PRACTICES IN EUROPA


MERTINS K.

wydawnictwo: SPRINGER, 2001, wydanie I

cena netto: 250.00 Twoja cena  237,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Knowledge Management

Best Practices in Europe

Mertins, K., Fraunhofer Institute Production Systems and Design Technology (IPK), Berlin, Germany;

Heisig, P., Fraunhofer Institute Production Systems and Design Technology (IPK), Berlin, Germany;

Vorbeck, J., Fraunhofer Institute Production Systems and Design Technology (IPK), Berlin, Germany (Eds.)

One out of two companies have increased their productivity or saved costs with knowledge management. This is a result from a comprehensive cross-industry survey in Europe about knowledge management run by the Competence Center Knowledge Management at Fraunhofer IPK, Germany. Best practices in knowledge management from leading companies are described for practitioners in different industries. The book shows how to integrate knowledge management activities into the daily business tasks and processes, how to motivate people and which capabilities and skills are required for knowledge management. The book concludes with an overview of the leading knowledge management projects in several European countries.

Contents: Introduction.

Design Fields: P. Heisig: Business Process Oriented Knowledge Management.- J. Vorbeck, I. Finke: Motivation and Competence for Knowledge Management.- P. Heisig, J. Vorbeck, J. Niebuhr: Intellectual Capital.- I. Hoffmann: Knowledge Management Tools.

Survey: P. Heisig, J. Vorbeck: Benchmarking Survey Results.

Case Studies: P. Heisig, F. Spellerberg: Knowledge Management: The "One Company Platform" - Arthur D. Little, Inc.- P. Heisig, J. Vorbeck: Cultural Change Triggers Best Practice Sharing - British Aerospace plc.- J. Vorbeck, R. Habbel: Sophisticated Information Technology to Promote Knowledge Sharing and Communication - Booz Allen & Hamilton.- P. Heisig, J. Runeson: Measuring Intangible Assets for Sustainable Business Growth - Celemi AB. Medium-Sized and Fast Growing.- J. Vorbeck, P. Heisig: Knowledge Management and Customer Orientation - Hewlett Packard Austria.- J. Vorbeck, P. Heisig, A. Martin, P. Schütt: Knowledge Management in a Global Company - IBM Global Services.- P. Heisig, C. Berg, P. Drtina: Open Minded Corporate Culture and Management Supports the Sharing of External and Internal Knowledge - Phonak.- J. Vorbeck, I. Finke: Sharing Process Knowledge in Production Environments - Roche Diagnostics - Laboratory Systems.- P. Heisig, O. Diethert, U. Romanski: Measuring Knowledge and Generating Knowledge about the Future - Skandia AFS and Skandia Lebensversicherungen AG.- P. Heisig: Secure Tacit and External Knowledge in the Insurance Industry.

KM in Europe: European Landscape of Knowledge Management.

263 pages

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022