wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 354.20 336,49   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ETYKA BIZNESU W PERSPEKTYWIE HUMANISTYCZNEJ


SULCZEWSKI G. RED.

wydawnictwo: SGH, 2012, wydanie I

cena netto: 48.11 Twoja cena  45,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Potrzeba moralnej orientacji w życiu zawodowym menedżera

Potrzeba moralnej orientacji w życiu zawodowym menedżera, finansisty czy stratega gospodarczego nie prowadzi, wedle autorów, do próby przedstawienia jednego, jedynie słusznego rozwiązania problemów moralnych w życiu gospodarczym. Autorzy są od tego jak najdalsi. Przeciwnie, książka ukazuje szeroką gamę różnych poglądów i koncepcji oceny moralnej, dzięki czemu każdy może próbować odnaleźć własne rozwiązanie problemów moralnych zgodne z indywidualnym systemem wartości.

Samo zresztą zapoznanie się z wielością problemów moralnych, jakie rodzi podejmowanie decyzji w życiu gospodarczym i skonfrontowanie ich z możliwościami, które oferuje etyka w ich rozwiązywaniu, stanowi najlepszą drogę odkrycia własnego sposobu doskonalenia moralnego, tak w sferze osobistej, jak i zawodowej. Wagę samodoskonalenia moralnego trudno przecenić. W jego wyniku bowiem nabieramy kompetencji moralnych, służących do profesjonalnego podejmowania decyzji w życiu gospodarczym.

Badania nad moralnymi aspektami działalności gospodarczej i nad etyką biznesu prowadzimy od przeszło pięciu lat w ramach prac statutowych Katedry Filozofii w SGH, a od roku także w ramach międzynarodowej grupy IWBEE, która składa się z badaczy z Niemiec, Austrii, Kanady, USA i Polski. Grupa spotkała się dotychczas w Berlinie, Warszawie (spotkanie w sierpniu 2010 r. zorganizowała Katedra Filozofii SGH) i w Bath. Prace grupy koordynuje prof. Michaela Haase z Berlina (jej tekst, przedstawiający preferowaną przez nią perspektywę kulturocentryczną jest umieszczony w niniejszej publikacji).


WSTĘP (Grzegorz Szulczewski)

CZĘŚĆ I. ETYKA I ETYKA BIZNESU
1. Koncepcje słusznego etycznie działania (Jacek Ziobrowski)
2. Trzy wielkie tradycje humanistyczne uprawiania refleksji moralnej nad gospodarką (Grzegorz Szulczewski)
3. A Cultural Approach to the Study of Business Ethics Education (Michaela Haase)

CZĘŚĆ II. TRZY SPOJRZENIA Z PERSPEKTYWY HUMANISTYCZNEJ NA GOSPODARKĘ
1. Uzasadnienie etyki biznesu - perspektywa humanistyczna (Ewa Chmielecka)
2. O potrzebie refleksji etycznej nad gospodarką w czasach współczesnych Grzegorz Szulczewski
3. Biznes, etyka i etyka umowy społecznej (Paweł Więckowski)

CZĘŚĆ III. GOSPODARKA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ I ZARZĄDZANIE
1. Humanistyczne inspiracje tworzenia kultury proetycznej w przedsiębiorstwie (Grzegorz Szulczewski)
2. Odpowiedzialność w ujęciu etyki i etyki gospodarczej (Grzegorz Szulczewski)
3. Biznes o szczególnych zobowiązaniach społecznych - szkolnictwo wyższe (Ewa Chmielecka)
4. Biznes o szczególnych zobowiązaniach społecznych - media masowe (Ewa Chmielecka)
5. Znaczenie badań nad szczęściem dla etyki biznesu (Paweł Więckowski)

ZAKOŃCZENIE (Grzegorz Szulczewski)


284 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022