wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.90 52,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CZY PILOCI ULEGAJĄ ZŁUDZENIOM PERCEPCYJNYM?


BEDNAREK H.

wydawnictwo: GWP, 2011, wydanie I

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czy piloci ulegają złudzieniom percepcyjnym?

Poznawcze uwarunkowania dezorientacji przestrzennej u pilotów


Jakie błędy popełniają piloci?

Dlaczego ulegają oni złudzeniom wzrokowym?

Czy dezorientacja przestrzenna zawsze prowadzi do katastrofy lotniczej?

Pionierska w polskiej literaturze naukowej publikacja. Autorka wypełnia „białe plamy” na mapie badań psychologicznych mechanizmów dezorientacji przestrzennej, która jest wciąż wyzwaniem dla medycyny i psychologii lotniczej.

W części teoretycznej Autorka prezentuje zjawisko dezorientacji przestrzennej, omawia charakterystykę złudzeń wzrokowych, a także ich powiązanie z uwagą, pamięcią i stylem poznawczym. Przedstawia również ogólny zarys aktywności zawodowej lotników. W szczególności uwzględnia zjawisko „błędu pilota” jako jednej z przyczyn katastrof lotniczych.

W części praktycznej Czytelnik znajdzie odpowiedź na pytanie o dokładną zależność pomiędzy stylem poznawczym a złudzeniami wzrokowymi, opartą na rzetelnych badaniach naukowych prowadzonych przez Autorkę na grupie pilotów.

W książce mnóstwo cennych informacji znajdą adepci lotnictwa, szkolący ich specjaliści oraz osoby zainteresowane psychologicznymi aspektami tego zawodu.


Podziękowania
Wprowadzenie

1.Aktywność zawodowa pilota a dezorientacja w przestrzeni

2.Orientacja i dezorientacja w przestrzeni
2.1.Historia badań nad orientacją i dezorientacją w przestrzeni lotniczej
2.2.Sposoby ujmowania orientacji i dezorientacji w przestrzeni
2.2.1.Modele orientacji w przestrzeni
2.2.2.Dezorientacja w przestrzeni

3.Złudzenia i dezorientacja przestrzenna
3.1.Złudzenia jako przyczyna dezorientacji przestrzennej w lotnictwie
3.1.1.Złudzenia wzrokowe
3.1.2.Złudzenia pochodzenia przedsionkowego
3.1.3.Złudzenia pochodzenia centralnego
3.2.Psychologiczna charakterystyka złudzeń wzrokowych
3.2.1.Złudzenia wzrokowe jako efekt interpretacji stymulacji
3.2.2.Złudzenia wzrokowe związane z widzeniem peryferycznym i centralnym
3.3.Koncepcje wyjaśniające powstawanie złudzeń wzrokowych
3.4.Podsumowanie

4.Zależność - niezależność od pola a tradycyjne i współczesne ujęcie stylów poznawczych
4.1.Wprowadzenie do stylów poznawczych
4.2.Zależność - niezależność od pola: stary konstrukt, nowe interpretacje
4.2.1.Zależność - niezależność od pola a podstawowe style poznawcze
4.2.2.Zależność - niezależność od pola a metastyl elastyczność - sztywność
4.2.3.Zależność - niezależność od pola a hierarchiczne modele umysłu
4.3.Neuropsychologiczna charakterystyka zależności - niezależności od pola
4.4.Poznawcze i temperamentalne mechanizmy zależności - niezależności od pola
4.4.1.Temperamentalne uwarunkowania zależności - niezależności od pola
4.4.2.Poznawcze uwarunkowania zależności - niezależności od pola
4.4.3.Poszukiwanie poznawczych i temperamentalnych uwarunkowań zależności - niezależności od pola
4.5.Podsumowanie

5.Poznawcze uwarunkowania dezorientacji przestrzennej - założenia badań i hipotezy ogólne

6.Metoda badań własnych
6.1.Narzędzia badawcze
6.1.1.Test Figur Ukrytych (Embedded Figures Test, EFT)
6.1.2.Test uwagi - zadanie DIVA (DIVided Attention)
6.1.3.Test uwagi - zadanie SWATT
6.1.4.Test pamięci roboczej - zadanie MMATT
6.1.5.Test pamięci roboczej - zadanie HORYZONT
6.1.6.Test pamięci roboczej - WMT (Working Memory Test) .
6.1.7.Test lokalności - globalności przetwarzania stymulacji wzrokowej - zadanie Navona
6.2.Symulatory lotu: JAPETUS i HYPERION
6.2.1.JAPETUS
6.2.2.HYPERION

7.Poznawcze uwarunkowania dezorientacji przestrzennej - badania
7.1.Efektywność wykonania zadań pilotażu pod wpływem złudzenia fałszywego horyzontu
7.1.1.Wnioski
7.2.Efektywność wykonania zadań pilotażu pod wpływem złudzeń stałości wielkości i stałości kształtu
7.2.1.Wnioski

8.Złudzenia wzrokowe jako przyczyna dezorientacji przestrzennej w lotnictwie - uwagi końcowe

Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks osobowy


328 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022