|

HOMO CREATIVUS 40 TECHNIK PODKRĘCANIA UMYSŁU
MACLEOD H. wydawnictwo: SENSUS, 2011, wydanie I cena netto: 36.20 Twoja cena 34,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
- Można kupić uznanie, ale nie pasję
- Nigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na
zewnątrz
- Jeśli zaakceptujesz ból, to będziesz mniej cierpiał
- Każdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia
- Ciesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz
- Wyprzedzaj kulturę, tworząc kulturę
Człowieku! Istoto twórcza! Ty jesteś jak fala, kiedy wzmożonym przypływem
kreatywnego myślenia dajesz dowód na istnienie własnego geniuszu. I na zawsze zmieniasz
- choćby swój osobisty - świat. Jednak jak masz wreszcie wybrać własną drogę, skoro
zewsząd dźgają Cię w oko nachalne drogowskazy? Unikaj sztampy, to prosta ścieżka do
najbardziej banalnych pomysłów. Nie daj się zmylić krzywdzącym stereotypom. I na sto
tysięcy beczek prochu - bierz nogi za pas przy najmniejszym objawie konwencjonalności.
Konwencjonalność to więzienie dla kreatywnego umysłu.
Skąd będziesz miał pewność, że Twój pomysł jest strzałem w
dziesiątkę, skoro dopiero co powstał w Twojej głowie? Popatrz na innych. Nie będą
zachwyceni. Dobre pomysły zmieniają układ sił w relacjach między ludźmi. Dlatego
zawsze na początku budzą opór. Jak wobec tego w cynicznym i unikającym ryzyka świecie
pojawiają się przełomowe idee? Co je inspiruje? Czego potrzeba, żeby zarabiać na
życie własną kreatywnością?
Pogadaj o tym z autorem - kiedy Hugh MacLeod był młodym, próbującym się
wybić copywriterem, przesiadując w barach, zaczął gryzmolić na odwrotach wizytówek.
Te rysunki ostatecznie doprowadziły do powstania popularnego bloga (GapingVoid) i stały
się sławne ze względu na trafność oraz humor zawartych w nich obserwacji. Dzisiaj
MacLeod wypowiada się na temat wszystkiego, od marketingu aż po sens życia, ale jednym
z jego głównych zainteresowań jest kreatywność. Jego pierwsza książka to
rozwinięcie najbardziej błyskotliwych obserwacji, najzabawniejszych rysunków i
najlepszych rad.
- Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje. Zmiękczanie swojego produktu, żeby
stał się bardziej "user friendly", sprawi jedynie, że ludziom będzie się
mniej podobał.
- Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostaniesz "odkryty" przez
jakąś grubą rybę, prawdopodobnie się nie powiedzie. Nikt nie odkrywa niczego nagle.
Wszystko rodzi się powoli i w bólach.
- Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów. Nie ma sensu
robić tego samego, co 250 tysięcy innych młodych ludzi pełnych nadziei, i czekać, aż
stanie się cud. Wszystkie istniejące modele biznesu są złe. Znajdź nowy.
- Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być Twój. Znacznie więcej osób
pociąga niezależność twórcy niż samo dzieło. Kiedy poznasz czterdzieści kluczy do
rozwinięcia kreatywności, będziesz gotów uwolnić drzemiącego w Tobie geniusza i
wypuścić go w świat. Nikomu na tym nie zależy? Zrób to dla siebi
Spis treści:
Wstęp (5)
1. Zignoruj resztę (13)
2. Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być twój (17)
3. Zainwestuj w to trochę czasu (21)
4. Dobre pomysły dorastają w samotności (26)
5. Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostaniesz "odkryty"
przez jakąś grubą rybę, to twój plan prawdopodobnie się nie powiedzie (31)
6. Ty sam odpowiadasz za własne doświadczenie (35)
7. Każdy rodzi się kreatywny. Każdy w przedszkolu dostaje kredki (38)
8. Nie rezygnuj z dotychczasowej pracy (42)
9. Firmy, które tłumią kreatywność, nie są już konkurencyjne wobec tych,
które kreatywność promują (47)
10. Każdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia
(51)
11. Im większy talent, tym mniej potrzeba rekwizytów (55)
12. Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów (60)
13. Jeśli zaakceptujesz ból, to mniej będziesz cierpiał (64)
14. Nigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na
zewnątrz (67)
15. Umieranie młodo jest przereklamowane (72)
16. Najważniejszą lekcją zawodową dla kogoś kreatywnego jest nauka, gdzie
postawić granicę między tym, co jesteś skłonny zrobić, a tym, na co zupełnie nie
masz ochoty (76)
17. Świat się zmienia (81)
18. Można kupić uznanie, ale nie pasję (85)
19. Unikaj Gangu przy Butli z Wodą (89)
20. Śpiewaj własnym głosem (94)
21. Wybór formy przekazu jest nieistotny (97)
22. Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje (102)
23. Nikomu na tym nie zależy. Zrób to dla siebie (105)
24. Zadręczanie się rozważaniem "komercja czy sztuka" jest
całkowitą stratą czasu (108)
25. Nie martw się, że nie potrafisz znaleźć inspiracji. W końcu sama
przychodzi (111)
26. Musisz znaleźć własny styl (115)
27. Pisz prosto z serca (119)
28. Najlepszym sposobem, aby zdobyć aprobatę, jest jej nie potrzebować (122)
29. Władzy się nie otrzymuje. Władzę się przejmuje (125)
30. Nieważne, na co się zdecydujesz. Diabeł i tak odbierze swoją działkę
(128)
31. Najtrudniej w byciu kreatywnym jest przywyknąć do tego (132)
32. Żyj z umiarem (135)
33. Pozwól swojej pracy starzeć się razem z tobą (138)
34. Bycie biednym jest do dupy (141)
35. Ostrożnie ze zmienianiem hobby w pracę (144)
36. Ciesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz (148)
37. Zacznij bloga (152)
38. Znaczenie daje się zwielokrotnić, ludzie nie (157)
39. Kiedy twój sen się spełnia, to przestaje być twoim snem (161)
40. Tak naprawdę to żadne odkrycie (168)
Podziękowania (171)
175 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|