| 
  
 ZROZUMIEĆ ROGERSA STUDIÓM KONCEPCJI PEDAGOGICZNYCH CARLA R. ROGERSA
 KOŚCIELNIAK M.   wydawnictwo: IMPULS, 2004, wydanie I    cena netto: 40.75  Twoja cena  38,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zrozumieć Rogersa
Studium koncepcji pedagogicznych Carla R. Rogersa
 
"Zrozumieć Rogersa" to pozycja, która nie tylko w przejrzysty i
przystępny sposób prezentuje myśl pedagogiczną Carla Rogersa, ale i poddaje ją
wnikliwym badaniom, ukazując jej wewnętrzną konstrukcję, docierając do podstawowych
założeń teoretycznych, ujawniając zawarte w niej paradoksy i śledząc ich implikacje
z większą konsekwencją i przenikliwością niż większość dostępnych w Europie (a
może i na świecie) prac na ten temat. 
Książka ta wypełnia niewątpliwie lukę w polskiej literaturze pedagogicznej,
przedstawiając brakujące studium teoretyczne koncepcji pedagogicznych Rogersa. Może
być wykorzystana zarówno przez studentów poszukujących obszerniejszego źródła
wiedzy na temat szczegółowych zagadnień pedagogiki rogersowskiej, jak i przez
naukowców poszukujących analitycznych opracowań dla własnej pracy badawczej.
 
Wstęp 
 
Rozdział I 
Co to jest facylitacja ? 
Rewolucja w edukacji? 
Znaczące uczenie się – „atomowy napęd” Rogersowskiego modelu edukacyjnego 
Facylitacja jako postawa 
Kształtowanie postawy facylitatywnej 
Facylitacja jako działanie 
Odniesienie do rzeczywistych problemów 
Kontrakty 
Bogactwo „zasobów informacji” 
Wolność w wyborze formy uczenia się 
Wykorzystanie procedur naukowych w uczeniu się uczniów 
Uczniowska autoewaluacja uczenia się 
Znajomość sytuacji uczącego się dziecka 
Umiejętności interpersonalne nauczyciela 
Wiedza na temat zainteresowań uczniów 
Umiejętność gromadzenia materiałów pomocnych w uczeniu się uczniów 
Holistyczne nastawienie względem ucznia 
Podejście skoncentrowane na uczniu 
Facylitator w roli organizatora „uczenia się w wolności” 
 
Rozdział II 
Czy to działa ? 
 
Rozdział III 
Jak to działa – czyli teoretyczne podstawy facylitacji 
Prawidłowości i zaburzenia rozwoju osobowego 
Teoria osoby w pełni funkcjonalnej 
„Paradoksalna natura wolności” 
W miejsce teorii relacji interpersonalnych – koncepcja relacji wspomagającej 
Przebieg procesu facylitacji prawidłowego rozwoju osobowego dziecka 
Proces formowania się postawy facylitatora 
 
Rozdział IV 
„Szkiełkiem i okiem”, albo „O niecnym paradoksie, sprytnej facylitacji i
jej facylitatorze” 
Paradoks „wolności zdeterminowanej” 
Paradoks atakuje – JA w dobrowolnej niewoli organizmu 
„Niedokończona teoria” w roli ofiary zderzenia dwóch zamierzeń usiłujących ją
wykreować z pomocą paradoksu 
O tym, jak sprytna facylitacja paradoksowi (niemal) umknęła 
 
Coda, czyli „ogonek” – jako skromne zakończenie (bez kadencji
wirtuozowskiej) 
 
Bibliografia 
 
Dodatek specjalny. Relacja międzyosobowa jej istotne właściwości – w dialogu
pomiędzy Carlem Rogersem a Martinem Buberem 
 
Najważniejsze wydarzenia z biografii Carla Ransoma Rogersa. 
 
171 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |