Książka Petera Doyle'a
stawia sobie ambitny cel - przedefiniowanie roli marketingu oraz sposobu szacowania jego
wpływu na działalność przedsiębiorstw. Efektem ma być praktyczna i lepiej
dostosowana do zadań stojących przed współczesnymi decydentami koncepcja marketingu.
W szczególny sposób autor stara się wykazać, że celem marketingu jest wspieranie
działań na rzecz maksymalizacji wartości dla udziałowców, jak również to, że
strategie marketingowe należy oceniać pod kątem tworzenia wartości dla inwestorów. Ta
nowa idea - określana przez autora mianem marketingu opartego na wartościach - nie
kwestionuje istniejącego stanu wiedzy z dziedziny marketingu, a przeciwnie,
poprzez jej usystematyzowanie i konkretyzowanie sprawia, iż staje się ona bardziej
praktyczna i odpowiadająca współczesnym wymaganiom.
Książka składa się
z trzech części. W części pierwszej omówione są podstawowe zagadnienia
związane z tworzeniem wartości. W części drugiej autor skupia się na
zagadnieniu tworzenia strategii wzrostu, w których efekcie powstaje wartość.
Końcowa część książki poświęcona jest nowym strategiom prowadzącym do tworzenia
wysokiej wartości.
Publikacja stanowi wnikliwą
prezentację najistotniejszych zagadnień nowoczesnego zarządzania. Autor stara się
uwypuklić współzależność zagadnień marketingowych, finansowych, ekonomicznych,
strategicznych i informatycznych. W treści znajdują się liczne odniesienia do
wyników najnowszych badań i najpoważniejszych prac naukowych oraz wiele
przykładów.
Peter Doyle jest znanym
w świecie wykładowcą i badaczem z dziedziny marketingu i strategii
gospodarczych. Jest profesorem marketingu i zarządzania strategicznego
w University of Warwick Business School. Poprzednio wykładał w London Business
School, INSEAD, Bardford oraz na Stanford University.
Jest autorem licznych prac
naukowych publikowanych w większości renomowanych periodyków branżowych, jak Journal
of Marketing, Journal of Marketing Research, Management Science czy Economic
Journal. Poza niniejszym tytułem Doyle wydał ostatnio jeszcze dwie pozycje
książkowe: Marketing Management i Strategy (Prentice Hall) oraz
Innovation in Marketing (Butterworth-Heinemann).
420 stron