wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DZIECKO U PROGU EDUKACJI PRZEDMIOTOWEJ STUDIUM TEORETYCZNO-EMPIRYCZNE


MICHALAK R.

wydawnictwo: AUM, 2013, wydanie I

cena netto: 41.80 Twoja cena  39,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dziecko u progu edukacji przedmiotowej

Studium teoretyczno-empiryczne


Książka stanowi ogląd teoretyczno-empiryczny procesu adaptacji dzieci do wymagań edukacji przedmiotowej.

Składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza stanowi analizę o charakterze teoretycznym i rekonstrukcyjnym zasadniczego problemu. Na tle rozważań nad sensem i znaczeniem adaptacji, podjętych w interdyscyplinarnym kontekście, dokonano opisu mechanizmu adaptacji prorozwojowej i jego uwarunkowań. Jednocześnie ukazano dzieciństwo, jako okres najbardziej sprzyjający dla procesu gromadzenia doświadczeń adaptacyjnych, dzięki nieograniczonym wówczas możliwościom centralnego układu nerwowego. Ponadto, wyeksponowano wagę edukacji szkolnej w kontekście progu między edukacją elementarną a edukacją przedmiotową, ukazując znaczenie jakości uprzednich doświadczeń szkolnych, wyniesionych z etapu edukacji zintegrowanej dla pełnienia roli ucznia na kolejnym szczeblu nauczania.


I. ADAPTACJA PROROZWOJOWA - W POSZUKIWANIU SENSU, ZNACZEŃ I UWARUNKOWAŃ
1. Adaptacja jako forma rozwoju jednostki
2. Adaptacja w biegu życia jednostki
3. Edukacja zintegrowana wobec wyzwań edukacji przedmiotowej
4. Znaczenie przestrzeni edukacyjnej dla procesu adaptacji szkolnej uczniów

II. ADAPTACJA SZKOLNA CZWARTOKLASISTÓW - PERSPEKTYWA EMPIRYCZNA
1. Metodologiczne podstawy badań własnych
2. Strtegie kształcenia preferowane przez nauczycieli edukacji zintegrowanej w świetle doświadczeń trzecioklasistów
3. Obraz dziecka gotowego do roli ucznia klasy czwartej w kontekście edukacyjnych uwarunkowań
4. Codzienność edukacyjna z perspektywy doświadczeń adaptacyjnych czwatoklasistów
5. Uczniowskie strategie radzenia sobie z trudnościami adaptacyjnymi
6. Psychospołeczne funkcjonowanie dzieci na starcie edukacji przedmiotowej. Kierunki zmian w zakresie samooceny i samopoczucia


362 strony, Format: 24.0x17.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022