wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   19 egz. / 2704.45 2569,23   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > książki anglojęzyczne > Turystyka Hotelarstwo > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POLITROZRYWKA I POPPERSWAZJA REKLAMA TELEWIZYJNA W POLSKICH KAMPANIACH


OLCZYK T. (WYBORCZYCH XXI WIEKU)

wydawnictwo: WAIP, 2009, wydanie I

cena netto: 44.55 Twoja cena  42,32 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka zawiera pogłębioną, interdyscyplinarną i wieloaspektową analizę telewizyjnej reklamy politycznej - najkosztowniejszej i najdynamiczniej rozwijającej się broni z arsenału nowoczesnego marketingu politycznego.

Autor obnaża mechanizmy perswazji stosowane w reklamie politycznej, pokazuje jak w ich działaniu wykorzystywane są zasoby kultury popularnej i szczegółowo analizuje ukryte struktury wirtualnych światów kreowanych na ekranach telewizorów.

Książka ukazuje jakościową i ilościową ewolucję reklamy politycznej w kontekście dynamicznych relacji między światem mediów i polityki, relacji które w coraz większym stopniu sprowadzają politykę do kolejnej formy rozrywki, komunikację polityczną zamieniają w rodzaj "sztuki popularnej", liderów politycznych w celebrytów, mediatyzowane kampanie wyborcze w połączenie walki bokserskiej z karnawałem, wyborców zaś w fanów i kibiców.

Książka zainteresuje medioznawców, politologów, antropologów, badaczy kultury popularnej i wszystkich tych, którzy chcą się dowiedzieć na co partie przeznaczają lwią część wielomilionowych dotacji jakie co roku otrzymują z budżetu.


Spis treści:

Przedmowa W objęciach postkultury polityczne) Wojciech Józef Burszta


Wprowadzenie


Część pierwsza Epistemologia telewizyjnej reklamy politycznej


Rozdział 1 Reklama dźwignia polityki. Definicje, funkcje, typologia i ewolucja
Definicje i terminologia
Funkcje telewizyjnej reklamy politycznej
Podstawowe typy reklam politycznych
Dychotomia pozytywne - negatywne
Reklama wizerunkowa i reklama problemowa
Typologia reklam politycznych ze względu na stadia kampanii wyborczej
Formaty reklamy politycznej
Skuteczność reklamy politycznej
Skuteczność informacyjna
Skuteczność afektywna
Wpływ na zachowania wyborcze
Skuteczność reklamy negatywnej
Efekty systemowe

 
Rozdział 2 Walka wieczoru. Mediatyzacja polityki i jej konsekwencje
Kolonizacja, transformacja, konstrukcja -koncepcje wpływu mediów na politykę
Ujęcie pluralistyczne
Spektakl, megaspektakl i spektakl interaktywny
Konstruowanie polityki przez media
Kolonizacja: filtry, pseudowydarzenia i ramy medialne
Gra - medialny obraz kampanii wyborcze
Wojna, sport i teatr
Fetyszyzm sondażowy
Fenomen "nudnej kampanii"
Celebrity - medialny obraz polityka


Rozdział 3 Reklama polityczna jako źródło rozrywki
Wideoklipy i JPM
Intertekstualność i gatunki popularne
Wykorzystanie gatunków popularnych w reklamie politycznej
Prostata kandydata - strategie celebryzacyjne w reklamie politycznej
Intymność na dystans i intymna rama epizodyczna
Wszyscy Polacy to moja rodzina
Dialektyka gwiazdy filmowej - ograniczenia w budowaniu intymności na dystans
Nieziemskie przypadki Leszka Bubla i spółki, czyli dlaczego reklama polityczna musi być nudna


Rozdział 4 Prawda czasu, prawda ekranu. Wirtualność i reklama polityczna
Polityczne haiku - gramatyka, obrazy, wrażenia i prawda
Gramatyka i falsyfikacja
Obrazy - logiczny status i funkcje perswazyjne
Praktyczne konsekwencje entymematyczności reklamy politycznej
Wirtualizacja i wirtualność w reklamie politycznej
Idealizacja i hiperbolizacja rzeczywistości w reklamie politycznej


Rozdział 5 Estetyzacja reprezentacji rzeczywistości i swoboda kreacji
Analiza ramowa i ramowanie - definicje, metafory, zalety i ograniczenia
Ramowanie przekazów informacyjnych i wybrane aspekty analizy ramowej ruchów społecznych
Zintegrowany model analizy ramowej
Ramowanie w telewizyjnej reklamie politycznej - wstępna operacjonalizacja modelu
Mechanika i struktura przekazu perswazyjnego
Narracja - aktanty, ramy diagnostyczne, prognostyczne i światy możliwe
Instrumenty ramowania
Słowa kluczowe
Metafory i metonimie
Obrazy i ich relacje
Narracje i mito-logika


Rozdział 6 Piekielne wrota i bramy raju. Retoryczne struktury obrazu świata w reklamie polityczne
Homeostat powieści kryminalnej - retoryczno--narracyjna struktura rzeczywistości w reklamie politycznej
Model a rzeczywistość
Opozycja, władza i opozycyjna władza
Uwagi ogólne


Rozdział 7 Dystopie
Formalne i stylistyczne aspekty konstruowania dystopii
"Witamy w prawdziwym świecie" - dystonia teraźniejszości
Treść
Dystopia tematyczna
Kakotopia
Wojna obronna 2004 roku - Unia Europejska jako dystopia potencjalna
Unia - szansa i zagrożenie, dawca i agresor


Rozdział 8 Ciemna strona mocy. "Oni" w reklamie politycznej
Magia i magiczna przyczynowość w reklamie politycznej
Strategie i reguły konstruowania "onych"
Co oni zrobili z Polską!? Co oni chcą zrobić naszym dzieciom!? - typologia i charakterystyka "onych"
Politycy i bezimienni "oni"
Liberałowie
Postkomuniści
Agentura
Negocjatorzy
Prawica
Siły zewnętrzne i ich eksponenci
Wszechobecność "onych" - demokracja symulowana, karuzela i pajęczyna


Rozdział 9 Uwierzmy w jutro, że na miarę będzie marzeń.
Konstruowanie arkadii przyszłości
Arkadia w reklamie politycznej -charakterystyka ogólna
Artefakty i zaklęcia - praktyczna magia polityczna
Program i ustawy
Arkadie lokalne jako metonimie arkadii przyszłości
Stoliczek musi się nakryć - symulacja werbalnej kontroli rzeczywistości


Rozdział 10 "My" w reklamie politycznej
Pouczające przygody nadnormalnych zboczeńców -biografia "my"
Biografia jako narzędzie konstruowania "my"
Ramowanie reklamowej biografii politycznej
Skondensowane biogramy i "tytułolatria" Pławienie się w odbitym blasku


Rozdział 11 Sequel. Kampania wyborcza 2007 roku
Krajobraz przed bitwą - ontologia retoryki i epistemologia mediatyzowanej polityki w IV Rzeczypospolitej
Armagedon w odcinkach - ramy w retoryce IV R
Wojny klonów - epistemologia reklamy politycznej w kampanii 2007 roku
W stronę typów idealnych - ontologia reklamy polityczne; w 2007 roku
Zwiastun - youtubizacja polityki


Zakończenie
Bibliografia
Aneks Opis analizowanego materiału i lista komitetów wyborczych
Indeks


575 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022