wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

AMERYKAŃSKI MIT POLSKI KONSUMENT CZYLI REKLAMOWE OBLICZA AMERYKI


SZYMKOWSKA-BARTYZEL J.

wydawnictwo: UN.JAGIELLOŃSKI, 2006, wydanie I

cena netto: 33.50 Twoja cena  31,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.

Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów – przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.

Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje?

Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.


Jolanta Szymkowiak-Bartyzel, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy w instytucie Amerykanistyki i Studiów polonijnych UJ, współzałożycielka i redaktor czasopisma akademickiego Ad Americam. Zajmuje się historią kina amerykańskiego oraz historią i funkcjonowaniem środków masowego przekazu w USA.


WPROWADZENIE
Przydatne pojęcia
Kultura. Kultura amerykańska. Amerykańskość
Reklama. Film reklamowy. Perswazja
Mit. Symbol. Stereotyp
Idea lepszego świata - perswazyjne wykorzystanie Ameryki. Perspektywa polska
Tezy badawcze
Metody i techniki analizy

Rozdział I. Kultura, reklama, perswazja, czyli czym jest reklama i do czego nas przekonuje
Teoretycy kultury o reklamie
Reklama a kultura - sytuacja polska
Reklamowe reprezentacje kultury
Reklama telewizyjna - właściwości medium i co z nich wynika dla widza telewizyjnego
Oblicza reklamowej perswazji
Aktywny widz a kontekst kulturowy

Rozdział II. Stany Zjednoczone w oczach Polaków, czyli o tym, jak kształtował się mit
Stereotypy w kulturze i tradycji narodu
Polskie postrzeganie Ameryki. Rys historyczny
Mitotwórcza funkcja amerykańskiej kultury popularnej
Ameryka w oczach współczesnych Polaków

Rozdział III. Czytanie Ameryki, czyli o odbiorze i interpretacji amerykańskości z telewizyjnych tekstów reklamowych
Charakterystyka i przebieg badania
Dźwiękowe i wizualne nośniki znaczeń amerykańskości
Kryteria identyfikacji znaków amerykańskości. Znaczenie kompetencji kulturowej

Rozdział IV. Reklamowe oblicza amerykańskości, czyli dyskursywna analiza zawartości telewizyjnych tekstów perswazyjnych
Dyskurs kultu młodości i aktywności
Dyskurs sukcesu i dobrobytu
Dyskurs postępu i nowoczesności
Dyskurs wolności i swobody
Dyskurs "kraj-raj"
Dyskurs wieloetniczności i wielokulturowości
Wyniki analizy dyskursów amerykańskości
Amerykańskość na przykładzie - analizy przypadków

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
ZAŁĄCZNIK


182 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019