Dynamiczny rozwój sektora usług i jego coraz większe znaczenie w gospodarkach
krajów rozwiniętych i rozwijających się, połączony z ciągle rosnącą
świadomością i wyższymi oczekiwaniami klienta, będą stanowiły wyzwanie dla
przedsiębiorstw usługowych XXI wieku. Wychodząc mu naprzeciw, polscy menedżerowie
powinni zainteresować się zarówno teorią, jak i praktyką zarządzania
przedsiębiorstwami usługowymi. 
Niniejsza książka jest obecnie jedyną pozycją na rynku, która łączy
tematykę lojalności klienta z problematyką logistyki przedsiębiorstw usługowych.
Czytelnik znajdzie w niej zebrane, uporządkowane i syntetycznie przedstawione
zagadnienia związane z lojalnością klienta oraz omówienie procesów i działań
logistycznych występujących w przedsiębiorstwach usługowych. 
Wiele uwagi poświęcono zagadnieniu, w jaki sposób wiedza o lojalnym kliencie
i relacjach z nim może być wykorzystana w zarządzaniu logistyką przedsiębiorstw
usługowych. Obok warstwy teoretycznej, opracowanie zawiera również bogatą warstwę
aplikacyjną, poszerzoną o wyniki badań autorskich przeprowadzonych wśród polskich
przedsiębiorstw usługowych. Publikacja powinna zainteresować zarówno polskich
menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami usługowymi, zwłaszcza w zakresie
logistyki i marketingu, jak i tych studentów i słuchaczy studiów podyplomowych, którzy
chcą poszerzyć swą wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami usługowymi. 
Spis treści:
Wstęp
 
Rozdział 1. Lojalność klienta firmy
usługowej 
1.1.
Lojalność klienta – pojęcie i typologia 
1.1.1.
Behawioralne podejście do lojalności klienta 
1.1.2.
Pojęcie i typologia lojalności klienta, rozszerzone o aspekty emocjonalne 
1.1.3.
Uwarunkowania rozwoju i typy lojalności – wybrane aspekty 
1.1.4.
Lojalność klienta a długookresowe relacje klienta z firmą 
1.2.
Mierniki lojalności i wartości lojalnego klienta
1.3.
Wartość dostarczana przez klienta jako przesłanka budowania jego lojalności 
1.3.1.
Wyższa wartość lojalnego klienta i polemika na ten temat 
1.3.2.
Lojalny klient jako źródło informacji i wiedzy przedsiębiorstwa 
 
Rozdział 2. Budowanie długookresowych
rentownych relacji firmy usługowej
z klientami w oparciu o informacje i wiedzę o kliencie 
2.1.
Wartość klienta a wartość dla klienta 
2.2.
Strategie budowania relacji z klientami w kontekście wiedzy o nich 
2.2.1.
Czas trwania związku klienta z firmą 
2.2.2.
Stopień lojalności klienta względem firmy według J. Griffin 
2.2.3.
Analiza zależności między czasem trwania związku klienta z firmą a rentownością
klienta według V. Kumara i W. Renartza 
2.2.4.
Analiza oczekiwań i wartości klienta dla firmy według D. Peppersa i M. Rogers 
2.3.
Kreowanie dodatkowej wartości dla klienta – działania wzmacniające relacje z
klientami 
2.3.1.
Obsługa klienta i logistyczna obsługa klienta 
2.3.2.
Sprawna obsługa reklamacji 
2.3.3.
Programy uczestnictwa i nagradzania lojalności 
2.3.4.
Masowa indywidualizacja 
2.3.5.
Długookresowe relacje z pracownikami firmy 
2.4.
Systemy informatyczne wspierające zarządzanie relacjami z klientami 
2.4.1.
Zarządzanie relacjami z klientami 
2.4.2.
Zarządzanie doświadczeniami klienta 
2.4.3.
Systemy wspomagania decyzji biznesowych 
2.4.4.
Integracja systemów wspierających zarządzanie relacjami z klientami 
 
Rozdział 3. Procesowe podejście do logistyki w łańcuchach dostaw firm
usługowych 
3.1.
Logistyka w działalności firmy usługowej 
3.1.1.
Logistyka a łańcuch dostaw – pojęcie, zakres, istota 
3.1.2.
Specyfika podejścia do logistyki w usługach 
3.1.3.
Rozszerzona definicja logistyki uwzględniająca specyfikę usług
3.1.4.
Krytyczne spojrzenie na rozszerzoną definicję logistyki w usługach 
3.2.
Logistyka w procesach łańcucha dostaw firm usługowych 
3.2.1.
Proces i mapa procesu – narzędzia wizualizacji i doskonalenia usług 
3.2.2.
Zarządzanie firmą usługową zorientowane na procesy 
3.2.3.
Procesy w łańcuchu dostaw – wybrane modele referencyjne
3.2.4.
Logistyka w zaprezentowanych modelach 
3.3.
Główne kategorie procesów, procesy i działania logistyczne w firmach usługowych 
3.3.1.
Projektowanie usługi i systemu jej dostarczenia 
3.3.2.
Wprowadzenie usługi na rynek 
3.3.3.
Dostarczenie usługi klientowi 
3.3.4.
Zarządzanie obsługą klienta i jakością procesu realizacji usługi 
3.4.
Problemy logistyczne w łańcuchach dostaw firm usługowych – przykłady 
3.4.1.
Efektywne projektowanie łańcucha dostaw w służbie zdrowia 
3.4.2.
Efekt „byczego bicza” w łańcuchu operatora telekomunikacyjnego 
3.4.3.
Projektowanie portfela usług i łańcucha w serwisie posprzedażowym 
 
Rozdział 4. Wykorzystanie informacji o lojalnych klientach i relacjach z nimi w
zarządzaniu logistyką firmy usługowej – wyniki badań empirycznych 
4.1.
Przygotowanie i przebieg badania empirycznego 
4.1.1.
Cel i zakres badania
4.1.2.
Dobór próby badawczej i jej charakterystyka 
4.1.3.
Opis przygotowania kwestionariusza badań 
4.2.
Wyniki badań empirycznych i ich interpretacja 
4.2.1.
Logistyka w firmach usługowych – diagnoza wybranych branż sektora usług 
4.2.2.
Lojalność klienta firmy usługowej 
4.2.3.
Informacje o lojalnych klientach a organizowanie działalności firmy 
4.3.
Wnioski z przeprowadzonych badań 
 
Podsumowanie
Aneks
Załącznik
1. Kwestionariusz ankietowy 
Spis
skrótów wykorzystanych w pracy 
Spis
rysunków 
Spis
tabel 
Bibliografia
283 strony, B5
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.