W sporcie można zarządzać skutecznie, tak jak dzieje się to w
przypadku typowych projektów biznesowych.
Niniejsza publikacja jest zbiorem cennych wskazówek pokazujących, jak to
uczynić.
Tytułowe marketingowe zarządzanie sportem jest pojęciem, o którym warto
rozmawiać i które powinno stanowić przyczynek do analiz naukowych oraz rozważań
bazujących na doświadczeniach wyniesionych z działalności rynkowej. Mamy nadzieję,
że książka, która oddajemy do Państwa rąk, będzie stanowić impuls do podjęcia
szerszej dyskusji na temat istoty zarządzania marketingowego w sporcie.
I.Wprowadzenie
Przedmowa
Prof. dr hab. Henryk Mruk
Tytułem wstępu
Krzysztof Kropielnicki, Piotr Matecki
II.Zarządzanie w sporcie
Modelowe założenia zarządzania organizacjami sportowymi
Dr Andrzej Wartecki
Innowacyjne usługi sportowego konsultingu zarządczego
Kamil Kukułka
III.Zarządzanie relacjami z klientami
Customer Relationship Management w polskim sporcie
Piotr Matecki
Strategie związków z klientami na przykładzie Parku Wodnego w Tarnowskich Górach
Wojciech Giergiel
IV.Produkty firmy sportowej
Strukturalizowanie produktu klubu sportowego
Prof. dr hab. Ryszard Panfil
Profil kompetencji gracza (zespołu sportowego) a jego wartość rynkowa
Paweł Barylski
Ocena wartości zawodnika sportowego i jej znaczenie jako wartości księgowej
Łukasz Motała
Dystrybucja komeptencji sportowych (kontrakt zawodniczy). Aspekty prawne i rynkowe
Dr Jacek Masiota
Marketingowy rozwój obiektów sportowych - wnioski z rynku niemieckiego
Tomasz Cieślik, Krzysztof Kropielnicki
V.Sportowa marka
Kreowanie marki sportowej
Dr Robert Śliwowski, Krzysztof Kropielnicki
Analiza medialna marki na przykładzie Piłkarskiej Reprezentacji Polski
Sebastian Bykowski
VI.Sponsoring w promocji i komunikacji
Od marketingu do sponsoringu: komunikacja w marketingu sportowym
Stanisław Pogorzelski
Sponsoring piłki nożnej jako instrument promocji (porównanie Orange Ekstraklasa i
Barclays Premiership)
Łukasz Gąsiorowski
Miejsce sponsoringu sportowego w strategiach rozwoju przedsiębiorstw opartych o
społeczną odpowiedzialność biznesu, czyli gra typu wygrana-wygrana
Michał Kober
Dwie marki, jeden mistrz
Krzysztof Zakrzewski
VII.Media i public relations
Sport i media. Sukces medialny zespołu równie ważny jak sukces sportowy. Analiza na
przykładzie KGHM Zagłębia Lubin
Michał Mango, Jerzy Staruchowicz
Działania na rzecz społeczności lokalnej narzędziem PR nowocześnie zarządzanego
klubu sportowego
Marcin Dzedzej, Rafał Kędzior
Rynek praw transmisyjnych w Polsce
Dr Piotr Pykel
VIII.Sport, biznes i... polityka
Uprzywilejowana pozycja świata sportu wobec jego partnerów biznesowych. Aspekty
formalno-prawne i wizerunkowe
Robert Kaczyński
Wykorzystanie sportu w samorządowej kampanii wyborczej
Prof. Janusz Klisiński, dr Zbigniew Widera
209 stron, oprawa miękka
@p