wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA JAKO ŹRÓDŁO PRZESIĘBIORCZYCH PRZEWAG KONKUR.


GODLEWSKA-MAJKOWSKA H.

wydawnictwo: SGH, 2013, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA JAKO ŹRÓDŁO PRZEDSIĘBIORCZYCH PRZEWAG KONKURENCYJNYCH


Wstęp

Hanna Godlewska-Majkowska, Patrycjusz Zarębski
1. Atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów jako podstawa korzyści aglomeracji
1.1. Wprowadzenie (Hanna Godlewska-Majkowska)
1.2. Gospodarka narodowa (Hanna Godlewska-Majkowska)
1.2.1. Uwagi metodyczne
1.2.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów i jej wewnętrzne zróżnicowanie
1.3.Przetwórstwo przemysłowe
1.3.1. Uwagi metodyczne
1.3.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla inwestycji w przemysłowe przetwórstwo oraz jej wewnętrzne zróżnicowanie
1.4.Handel i usługi (Patrycjusz Zarębski)
1.4.1. Uwagi metodyczne
1.4.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla inwestycji w handel i usługi oraz jej wewnętrzne zróżnicowanie
1.5. Działalność związana z zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi (Patrycjusz Zarębski)
1.5.1. Uwagi metodyczne
1.5.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla inwestycji w działalność związaną z zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi i jej wewnętrzne zróżnicowanie
1.6. Działalność profesjonalna, naukowa i techniczna(Patrycjusz Zarębski)
1.6.1. Uwagi metodyczne
1.6.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla inwestycji w działalność profesjonalną, naukową i techniczną i jej wewnętrzne zróżnicowanie
1.7. Podsumowanie (Hanna Godlewska-Majkowska)

Hanna Godlewska-Majkowska, Patrycjusz Zarębski
2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów jako podstawa przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw działających na dużych rynkach
2.1. Gospodarka narodowa
2.2. Przemysł
2.3. Handel i usługi
2.4. Działalność związana z zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi
2.5. Działalność profesjonalna, naukowa i techniczna(Patrycjusz Zarębski)
2.6. Podsumowanie

Hanna Godlewska-Majkowska, Patrycjusz Zarębski
3. Atrakcyjność inwestycyjna a przedsiębiorczość (mapy dywergencji)
3.1. Gospodarka narodowa
3.2. Przemysł przetwórczy
3.3. Handel i naprawy (Patrycjusz Zarębski)
3.4. Turystyka i gastronomia (Patrycjusz Zarębski)
3.5. Działalność profesjonalna, naukowa i techniczna
3.6. Podsumowanie


Teresa Pakulska
4. Konkurencyjność bezpośrednia regionów a rozwój przedsiębiorczości
4.1. Konkurencyjność bezpośrednia regionu w procesie konkurowania
4.2. Regionalny wymiar BIZ
4.3. Rozwój aktywności gospodarczej w polskich regionach
4.4. Współpraca inwestorów zagranicznych z firmami polskimi i jej trwałość w kreowaniu przedsiębiorczości w regionie
4.5. Czynniki instytucjonalne rozwoju przedsiębiorczości w regionie
4.6. Zakończenie


Agnieszka Komor
5. Przedsiębiorcze szanse w ujęciu sektorowym na przykładzie przemysłu mleczarskiego
5.1. Wprowadzenie
5.2. Atrakcyjność inwestycyjna polskich powiatów dla inwestycji w przemysł mleczarski a tworzenie nisz rynkowych
5.3. Specyfika sektora mleczarskiego a rodzaj, wielkość i trwałość przedsiębiorczych przewag konkurencyjnych
5.4. Podsumowanie


Magdalena Typa, Mariusz Czernecki, Piotr Kryjom
6. Przedsiębiorcze przewagi konkurencyjne jako zjawisko przestrzenne
6.1. Wprowadzenie (Magdalena Typa)
6.2. Specjalne strefy ekonomiczne jako bieguny rozwoju lokalnego (Magdalena Typa)
6.2.1. Lokalizacja i rozmieszczenie SSE w Polsce
6.2.2. Poziom atrakcyjności gmin strefowych
6.2.3. Udział SSE w modernizacji gospodarki regionalnej
6.2.4. Wpływ SSE na gospodarkę lokalną
6.2.5. Identyfikacja strefowych biegunów wzrostu
Podsumowanie
6.3. Instytucjonalne formy wsparcia przedsiębiorczości z wykorzystaniem środków publicznych (Mariusz Czernecki, Piotr Kryjom)
6.3.1. Istota i rozmieszczenie instytucji otoczenia biznesu
6.3.2. Wnioski
6.4.Badanie aktywności przedsiębiorstw klastrowych w oparciu o fundusze UE (Piotr Kryjom)
6.4.1. Pojęcie klastra w literaturze przedmiotu i praktyce gospodarczej Polski
6.4.2. Rozmieszczenie przedsiębiorstw klastrowych
6.4.3. Ocena atrakcyjności skupisk przedsiębiorstw klastrowych
6.5. Wnioski

Hanna Godlewska-Majkowska
Zakończenie

Bibliografia

Aneks

Spis rysunków
Spis tabel
Spis tabel w aneksie


235 stron, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022