wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

METODOLOGICZNE UWARUNKOWANIA PRACY NAUKOWEJ.PRACE DOKTORSKIE,HABILITAC


APANOWICZ J.

wydawnictwo: DIFIN, 2005, wydanie I

cena netto: 51.50 Twoja cena  48,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Poradnik dla doktorantów i habilitantów.
Pomoc dla recenzentów i promotorów.

Publikacja - kompleksowo w sposób przystępny i wyczerpujący ujmuje procesy i etapy wyjaśnień oraz opracowań naukowych eksponując standardy jakościowe z zachowaniem zasad dobrych obyczajów w nauce.


Spis treści

Wstęp

Rozdział  1.  Rozwój wiedzy ludzkiej

1.1. Rodzaje wiedzy ludzkiej
1.2. Istota i pojęcie nauki
1.3. Determinanty rozwoju nauki
1.4. Rys historyczny nauki
1.5. Współczesna klasyfikacja nauki

Rozdział  2.  Poznanie naukowe

2.1. Istota poznania naukowego
2.2. Procesy poznania myślowego
2.2.1. Analiza i synteza
2.2.2. Dedukcja i indukcja
2.2.3. Porównywanie i przeciwstawianie
2.2.4. Uzasadnianie i dowodzenie naukowe
2.2.5. Uogólnianie i wnioskowanie
2.3. Poznanie (sprawdzanie) empiryczne
2.4. Rodzaje wyjaśnień naukowych
2.4.1. Wyjaśnienie genetyczne
2.4.2. Wyjaśnienie funkcjonalne
2.4.3. Wyjaśniania teleologiczno-funkcjonalne
2.4.4. Wyjaśnienie logiczne

Rozdział  3.  Badania naukowe

3.1. Cele i funkcje badań naukowych
3.2. Zadania badań naukowy
3.3. Typy badań naukowych
3.3.1. Badania podstawowe
3.3.2. Badania stosowane
3.3.3. Badania diagnostyczne
3.3.4. Badania weryfikacyjne
3.3.5. Badania kompleksowe
3.3.6. Badania przyczynkarskie
3.3.7. Badania heurystyczne
3.4. Procedury badawcze
3.4.1. Procedura diagnostyczna
3.4.2. Procedura eksperymentalna
3.4.3. Procedura operacyjna
3.4.4. Procedura ewaluacyjna
3.4.5. Procedura korelacyjna
3.5. Organizacja i etapy badań naukowych
3.5.1. Czynności w procesie rozwiązywania problemów badawczych
3.6. Metodologiczny schemat badań naukowych
3.7. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.7.1. Metoda
3.7.2. Metoda badawcza
3.7.3. Zadania metod badawczych
3.7.4. Rodzaje metod badawczych
3.7.5. Techniki badań naukowych
3.7.6. Narzędzia badawcze

Rozdział  4.  Pisarstwo naukowe

4.1. Prace naukowe
4.2. Rodzaje prac naukowych
4.2.1. Dzieła i rozprawy naukowe
4.2.2. Monografie
4.2.3. Artykuły i komunikaty naukowe
4.2.4. Referaty naukowe
4.3. Metodologiczne elementy pracy naukowej
4.3.1. Problem badawczy
4.3.2. Przedmiot badań
4.3.3. Tezy (pytania problemowe, problemy szczegółowe)
4.3.4. Hipotezy i ich znaczenie w badaniach naukowych
4.3.5. Zmienne i ich wskaźniki
4.3.6. Układ treści pracy naukowej

Rozdział  5.  Realizacja rozprawy doktorskiej

5.1. Uwarunkowania prawne uzyskania stopnia doktora nauk
5.2. Przygotowanie do otwarcia przewodu doktorskiego
5.2.1. Określenie obszaru zainteresowań i podjęcie decyzji o rozpoczęciu przewodu
5.2.2. Koncepcja rozprawy doktorskiej
5.3. Wszczęcie rozprawy doktorskiej
5.4. Procesy i procedury badawcze
5.4.1. Informacje naukowe do sformułowania problemu badawczego
5.4.2. Określenie tez (pytań problemowych, problemów szczegółowych) i postawienie hipotez
5.4.3. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych
5.4.4. Opracowanie procedury badawczej
5.4.5. Przeprowadzenie badań
5.4.6. Uporządkowanie wyników badań, ich kontrola i analiza
5.4.7. Pisemne przedstawienie wyników badań
5.5. Wymagania stawiane rozprawom doktorskim
5.5.1. Kryteria jakości rozprawy doktorskiej
5.6. Przygotowanie rozprawy doktorskiej do obrony
5.6.1. Opinia promotora
5.6.2. Recenzje rozprawy doktorskiej
5.6.3. Autoreferat doktoranta
5.7. Obrona rozprawy doktorskiej

Rozdział  6.  Realizacja pracy habilitacyjnej

6.1. Uwarunkowania prawne habilitacji
6.2. Elementy twórcze pracy habilitacyjnej
6.3. Przygotowanie przewodu habilitacyjnego
6.4. Recenzje habilitacji i dorobku naukowo-badawczego oraz dydaktycznego habilitanta
6.5. Kolokwium habilitacyjne
6.5.1. Wykład habilitacyjny

Rozdział  7.  Etyka i etykieta w realizacji prac kwalifikacyjnych

7.1. Dobre obyczaje w nauce
7.1.1. Obowiązki moralne pracownika nauki
7.1.2. Motywacje działania pracowników nauki
7.2. Etykieta w nauce
7.2.1. Znaczenie etykiety w nauce
7.2.2. Tytułowanie
7.2.3. Składanie podziękowań
7.2.4. Wręczanie dokumentów, kwiatów i drobnych upominków
7.2.5. Spotkania towarzyskie
7.2.6. Toasty
7.2.7. Wizytówki

Wnioski

168 stron, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- STUDIA EUROPEJSKIE 3(39) 2006

- ŁAD EKONOMICZNY W DEMOKRATYCZNYM PAŃSTWIE
KACZMAREK T.T.

- NOWE USŁUGI FINANSOWE
RED. GABRYELCZYK K.

- PROJEKTY WSPÓŁFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW UE. OD POMYSŁU DO REALIZACJI
PRACA ZBIOROWA

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022