Publikacja jest próbą przybliżenia aparatu pojęciowego i
istoty zdalnego nauczania. Stawia sobie za cel prezentację platformy eLearningowej
umożliwiającej wszystkim uczestnikom procesu dydaktycznego bezpieczne wkroczenie na
drogę e-nauczania.
Pierwsza
część publikacji została poświęcona przedstawieniu aparatu pojęciowego i istoty
elearningu. Część druga zawiera szczegółową charakterystykę wdrożenia i
wykorzystania bezpłatnej platformy e-learningu LAMS (Learning Activity Management
System). W części trzeciej przedstawiono przykłady wykorzystania systemu LAMS oraz
omówiono zasady i możliwości tworzenia elektronicznych materiałów dydaktycznych.
Adam Stecyk jest adiunktem w Katedrze Efektywności Innowacji
Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Jego
zainteresowania naukowe to szeroko rozumiane wykorzystanie nowoczesnych technologii
teleinformatycznych w ekonomii, zarządzaniu i edukacji. Od kilku lat specjalizuje się w
tworzeniu, implementacji i wykorzystaniu narzędzi e-learningu w organizacjach
edukacyjnych, przedsiębiorstwach i instytucjach administracji publicznej, prowadzi
wykłady i laboratoria z zastosowań informatyki i narzędzi teleinformatycznych w
ekonomii i zarządzaniu. Jest autorem pierwszego w Polsce wdrożenia systemu LAMS.
Spis treści:
Wstęp 
Część I. ELEARNING, CZYLI CHARAKTERYSTYKA NAUCZANIA NA ODLEGŁOŚĆ
Rozdział 1. Wprowadzenie do eLearningu 
1.1. Wstęp do eLearningu 
1.2. Istota i funkcje eLearningu 
1.3. Kryteria podziału eLearningu 
Rozdział 2. Typologia systemów eLearningowych 
2.1. Funkcje systemów LMS 
2.2. Funkcje systemów LCMS i LCS 
2.3. Architektura systemów eLearningowych 
2.4. Przykłady systemów eLearningowych 
Rozdział 3. Elearning a modele nauczania 
3.1. Model nauczania 3J 
3.2. Paradygmaty metodyczne z pedagogicznego punktu widzenia 
3.2.1. Behawioryzm
3.2.2. Kognitywizm 
3.2.3. Konstruktywizm 
3.3. Standardy eLearningu a tworzenie treści szkoleniowej 
Rozdział 4 Internetowa sieć wartości - model 5c. Tendencje rozwojowe
narzędzi eLearningowych
Część II. SYSTEM LAMS 
Rozdział 1. Wprowadzenie do systemu learning activity management system 
1.1. Charakterystyka Systemu LAMS 
1.2. Moduł Administracja 
1.3. Moduł Autor 
1.4. Moduł Monitor i Moduł Student 
Rozdział 2. Instalacja systemu LAMS
Rozdział 3. Szybki start 
3.1. Uprawnienia Administratora 
3.2. Zarządzanie Grupami 
3.3. Zarządzanie Użytkownikami 
3.4. Opracowanie Przykładowego Kursu 
3.5. Przypisanie Kursu do grupy. Uruchomienie Kursu 
Rozdział 4. Moduł autora 
4.1. Narzędzia (aktywności) Modułu Autora 
4.2. Tablica 
4.3. Współdzielone Zasoby 
4.4. Forum 
4.5. Czat 
4.6. Pytanie i Odpowiedź 
4.7. Wielokrotny Wybór 
4.8. Test 
4.9. Ankieta 
4.10. Wyślij Pliki 
4.11. Notatnik 
4.12. Czat i Raport 
4.13 Forum i Raport 
4.14. Zasoby i Forum 
4.15. Grupowanie 
4.16. Brama 
4.17. Aktywności Opcjonalne 
Podsumowanie 
Rozdział 5. Moduł Monitor 
5.1. Narzędzia Modułu Monitor 
5.2. Tablica. Opcje Dodatkowe dla Aktywności w Module Monitora 
5.3. Współdzielenie Zasobów 
5.4. Forum 
5.5. Chat 
5.6. Pytanie i Odpowiedź 
5.7. Wielokrotny Wybór 
5.8. Test 
5.9. Ankieta 
5.10. Wyślij Pliki 
5.11. Notatnik 
5.12. Czat i Raport 
5.13. Forum i Raport 
5.14. Zasoby i Forum 
Podsumowanie 
Rozdział 6. Moduł studenta 
6.1. Opcje Modułu Studenta 
6.2. Budowa Okna Szkolenia Modułu Student 
6.3. Tablica 
6.4. Współdzielone Zasoby 
6.5. Forum 
6.6. Chat 
6.7. Pytanie i Odpowiedź 
6.8. Wielokrotny Wybór 
6.9. Test 
6.10. Ankieta 
6.11. Wyślij Pliki 
6.12. Notatnik 
6.13. Czat i Raport 
6.14. Forum i Raport 
6.15. Zasoby i Forum 
Podsumowanie 
Rozdział 7. Moduł administracja 
7.1. Zarządzanie grupą 
7.2. Dodawanie Kursów (lekcji) 
7.3. Administracja Systemem 
Część III. SYSTEM LAMS W PRAKTYCE 
Rozdział 1. Praktyczne wykorzystanie systemu LAMS. Projekt LAMS WZIEU 
Rozdział 2. Metodologia opracowania kursów on-line do nauczania w trybie eLearning i
blended learning 
Rozdział 3. Przykłady sekwencji LAMS 
3.1. Wstęp do podstaw informatyki 
3.2. Przygotowanie do analizy Sonetów W. Szekspira - podróż w czasie 
3.3. Nauczanie komplementarne (blended learning) 
3.4. Komórki roślinne i zwierzęce 
3.5. Literatura angielska: Perła 
Spis ilustracji 
192 strony, B5, miękka oprawa
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.