Codziennie zalewa nas potok wiadomości. Wpatrzeni jesteśmy w bohaterów reality show
i seriali. Czy wokół nadal jest świat rzeczywisty czy ten wykreowany przez media? W
dużej mierze żyjemy tym, co przedstawią nam gazety, powiedzą prezenterzy programów
informacyjnych radia czy telewizji. Nie jesteśmy w stanie uchronić się przed wpływem
informacji na naszą podświadomość, jeżeli uczestniczymy w normalnym nurcie obecnego
życia. Pewnie nie jest to takie złe, o ile za informacją nie kryje się kłamstwo i
oszustwo. Problemy zaczynają się dopiero wtedy, gdy ograniczymy nasze postrzeganie
świata jedynie do tego, co przyniosą nam media.
Książka dotyczy dwóch obszarów zagadnień. Pierwszy koncentruje się wokół
odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób programy telewizyjne oddziałują na widzów?
Autorzy skupiają się tu przede wszystkim na przemocy w mediach. Drugi obszar, to
przedstawienie zdrowia jako wartości w programach telewizyjnych.
Książka zasługuje na uwagę co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze dotyczy
aktualnej problematyki związanej z istotnymi zagadnieniami pedagogicznymi. Po drugie
Autorzy podjęli się dokonania analizy teoretycznej dwóch ważnych społecznie
zagadnień: przemocy w mediach i jej oddziaływania na odbiorcę oraz problematyki zdrowia
w programach telewizyjnych.
Spis treści
Wstęp 
Część I. Widz telewizyjny w ponowoczesnym świecie (Mariusz Drożdż)
Wstęp 
Telewizja jako element kształtowania postaw życiowych odbiorców 
Oddziaływanie mediów wizualnych na podświadomość 
Konstruowanie znaczenia 
Kod hermeneutyczny i jego wpływ na rozumienie treści 
Telewizja jako źródło informacji i manipulacji w świecie globalizacji i gospodarki
rynkowej 
Telewizja - szansa czy zagrożenie w świecie globalizacji i gospodarki rynkowej? 
Telewizyjna przemoc w świetle badań naukowych 
Przejawy negatywnego wpływu programów telewizyjnych na postawy dzieci, młodzieży oraz
dorosłych 
Pedagogiczne wymiary telewizji 
Miejsce pedagogiki w stymulowanym przez telewizję świecie 
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych odbiorców 
Propozycje rozwiązań edukacyjnych zapobiegających wywołanej przez media elektroniczne
agresji i przemocy 
Część II. Obraz telewizyjny jako przestrzeń kultury zdrowia (Mirosław
Kowalski)
Wstęp 
Zdrowie dla wszystkich - aktualność tematu, jego znaczenie pedagogiczne i społeczne 
Wokół pojęć: zdrowie, wartość zdrowia, kultura zdrowotna 
Zdrowie młodego pokolenia: towar czy wartość? 
Konsumpcjonizm i konsumeryzm zdrowotny 
Wokół triady: zdrowie - wartość - telewizja 
"Telewizyjność" zdrowia.
Między zrozumieniem a odrzuceniem 
Telewizyjna "mandragora" wartości zdrowia.
Telewizja jako nośnik wartości zdrowia.
Świat iluzji - świat bez zdrowia? 
Wiesz wszystko - reklama telewizyjna jako spektakl o zdrowiu i dla zdrowia? 
Zdrowie dzięki telewizji, czyli wielkie wychowawcze udawanie?
Trudne pytania do (nie)dojrzałych rodziców 
Telewizyny świat zdrowia - konteksty panowania konsumpcji zdrowotnej 
Edukacja zdrowotna przez "codzienność" telewizyjną.
I co dalej? 
Krótkie zakończenie z mottem 
Abstract 
Bibliografia
184 strony, B5, miękka oprawa
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.