wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

NORMY KSZTAŁTUJĄCE ŁAD PRZESTRZENNY


MAŁYSA-SULIŃSKA K.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2008, wydanie I

cena netto: 68.00 Twoja cena  64,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie aktów kształtujących ład przestrzenny stanowionych zarówno na szczeblu kraju, województwa, jak i gminy, ze szczególnym uwzględnieniem ich normatywnego charakteru.

Zasadniczą tezę pracy stanowi bowiem twierdzenie, że akty kształtujące ład przestrzenny mają charakter normatywny, a postanowienia zawarte w tych aktach są w istocie normami prawnymi. Mimo doniosłości zagadnienia, normatywny charakter aktów kształtujących ład przestrzenny nie stanowił przedmiotu rozważań w dotychczasowej literaturze.

Autorzy ograniczali się bowiem do przedstawienia poszczególnych rodzajów opracowań planistycznych, nie odnosząc się w zasadzie do ich charakteru normatywnego. Ma to związek z tym, że w literaturze zostały szeroko omówione zagadnienia związane z procesem inwestycyjno-budowlanym, natomiast w dość ograniczonym zakresie potraktowano - poprzedzające ten proces - zagadnienia dotyczące kształtowania ładu przestrzennego.

Stan prawny na 1 stycznia 2008 r.


Spis treści:

Wykaz skrótów
str. 15
Źródła prawa
str. 15
Czasopisma
str. 18
Instytucje
str. 19

Wstęp
str. 21

Rozdział 1. Zagadnienia ogólne
str. 23

1.1. Pojęcie i istota kształtowania ładu przestrzennego
str. 23
1.2. Forma prawna kształtowania ładu przestrzennego
str. 26
1.3. Geneza kształtowania ładu przestrzennego w Polsce
str. 27
1.3.1. Kształtowanie ładu przestrzennego w II Rzeczypospolitej
str. 28
1.3.1.1. Kształtowanie ładu przestrzennego w świetle regulacji rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 16 lutego 1928 r. o prawie budowlanem i zabudowaniu osiedli
str. 28
1.3.2. Kształtowanie ładu przestrzennego w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej
str. 32
1.3.2.1. Kształtowanie ładu przestrzennego w świetle regulacji dekretu z dnia 2 kwietnia 1946 r. o planowym zagospodarowaniu przestrzennym kraju
str. 33
1.3.2.2. Kształtowanie ładu przestrzennego w świetle regulacji ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. o planowaniu przestrzennym
str. 36
1.3.2.3. Kształtowanie ładu przestrzennego w świetle regulacji ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o planowaniu przestrzennym
str. 41
1.3.3. Kształtowanie ładu przestrzennego w III Rzeczypospolitej Polskiej
str. 45
1.3.3.1. Kształtowanie ładu przestrzennego w świetle regulacji ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym
str. 45
1.3.3.2. Kształtowanie ładu przestrzennego w świetle regulacji ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
str. 49
1.4. Podział zadań w zakresie kształtowania ładu przestrzennego
str. 50
1.4.1. Zadania w zakresie kształtowania ładu przestrzennego realizowane na szczeblu kraju
str. 52
1.4.2. Zadania w zakresie kształtowania ładu przestrzennego realizowane na szczeblu województwa
str. 53
1.4.3. Zadania w zakresie kształtowania ładu przestrzennego realizowane na szczeblu gminy
str. 54

Rozdział 2. System norm kształtujących ład przestrzenny
str. 57

2.1. Pojęcie normy kształtującej ład przestrzenny
str. 57
2.2. Konkretyzacja normy kształtującej ład przestrzenny
str. 62
2.3. Normatywność aktów kształtujących ład przestrzenny
str. 65
2.4. Rodzaje norm kształtujących ład przestrzenny
str. 72
2.4.1. Normy kształtujące ład przestrzenny o charakterze powszechnie obowiązującym
str. 74
2.4.2. Normy kształtujące ład przestrzenny obowiązujące w stosunkach wewnątrz administracji publicznej
str. 78
2.5. Hierarchia norm kształtujących ład przestrzenny
str. 82

Rozdział 3. Normy kształtujące ład przestrzenny na szczeblu kraju
str. 89

3.1. Opracowania planistyczne obejmujące obszar kraju
str. 89
3.2. Koncepcja przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 91
3.2.1. Funkcja koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 91
3.2.2. Zakres terytorialny koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 93
3.2.3. Obowiązek sporządzenia i przyjęcia koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 95
3.2.4. Podmioty odpowiedzialne za sporządzenie i przyjęcie koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 96
3.2.5. Procedura sporządzania i przyjęcia koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 97
3.2.5.1. Sporządzenie projektu koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
str. 98
3.2.5.2. Opiniowanie projektu koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 100
3.2.5.3. Podanie informacji o możliwości składania uwag i wniosków do projektu koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 101
3.2.5.4. Rozpatrzenie uwag i wniosków dotyczących projektu koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 103
3.2.5.5. Przyjęcie koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 105
3.2.6. Treść koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 107
3.2.6.1. Przedmiot koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 107
3.2.6.2. Elementy przetransponowane do treści koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju z innych opracowań planistycznych
str. 109
3.2.7. Charakter normatywny koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju
str. 110
3.3. Program zawierający zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 113
3.3.1. Funkcja programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 113
3.3.2. Zakres terytorialny programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 115
3.3.3. Obowiązek sporządzenia i przyjęcia programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 116
3.3.4. Podmioty odpowiedzialne za sporządzenie i przyjęcie programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 117
3.3.5. Procedura sporządzania i przyjęcia programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 118
3.3.5.1. Sporządzenie projektu programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
str. 119
3.3.5.2. Opiniowanie projektu programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 121
3.3.5.3. Podanie informacji o możliwości składania uwag i wniosków do projektu programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 123
3.3.5.4. Rozpatrzenie uwag i wniosków dotyczących projektu programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 124
3.3.5.5. Przyjęcie programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 125
3.3.6. Treść programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 128
3.3.6.1. Przedmiot programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 128
3.3.6.2. Elementy przetransponowane do treści programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym z innych opracowań planistycznych
str. 130
3.3.7. Charakter normatywny programu zawierającego zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 131

Rozdział 4. Normy kształtujące ład przestrzenny na szczeblu województwa
str. 137

4.1. Opracowania planistyczne obejmujące obszar województwa
str. 137
4.2. Plan zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 139
4.2.1. Funkcja planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 139
4.2.2. Zakres terytorialny planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 142
4.2.3. Obowiązek sporządzenia i uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 143
4.2.4. Podmioty odpowiedzialne za sporządzenie i uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 144
4.2.5. Procedura sporządzania i uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 146
4.2.5.1. Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 147
4.2.5.2. Ogłoszenie o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 148
4.2.5.3. Zawiadomienie instytucji i organów właściwych w przedmiocie uzgadniania i opiniowania projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania planu wojewódzkiego
str. 149
4.2.5.4. Rozpatrzenie wniosków dotyczących planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 150
4.2.5.5. Sporządzenie projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
str. 152
4.2.5.6. Wystąpienie do właściwych instytucji i organów o opinie na temat projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz uzgodnienie projektu planu wojewódzkiego
str. 155
4.2.5.7. Wprowadzenie do projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa zmian wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień
str. 163
4.2.5.8. Podanie informacji o możliwości składania uwag i wniosków do projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 165
4.2.5.9. Rozpatrzenie uwag i wniosków dotyczących projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 167
4.2.5.10. Stwierdzenie zgodności projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa z koncepcją przestrzennego zagospodarowania kraju, a także z programami zawierającymi zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym
str. 168
4.2.5.11. Uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 171
4.2.5.12. Ocena zgodności z przepisami prawnymi przebiegu postępowania w przedmiocie sporządzenia i uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 173
4.2.5.13. Ogłoszenie uchwały o przyjęciu planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 176
4.2.6. Treść planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 177
4.2.6.1. Przedmiot planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 177
4.2.6.2. Elementy przetransponowane do treści planu zagospodarowania przestrzennego województwa z innych opracowań planistycznych
str. 179
4.2.7. Charakter normatywny planu zagospodarowania przestrzennego województwa
str. 181

Rozdział 5. Normy kształtujące ład przestrzenny na szczeblu gminy
str. 185

5.1. Opracowania planistyczne obejmujące obszar gminy
str. 185
5.2. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 186
5.2.1. Funkcja studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 186
5.2.2. Zakres terytorialny studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 190
5.2.3. Obowiązek sporządzenia i uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 192
5.2.4. Podmioty odpowiedzialne za sporządzenie i uchwalenie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 194
5.2.5. Procedura sporządzania i uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 196
5.2.5.1. Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 196
5.2.5.2. Ogłoszenie o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 198
5.2.5.3. Zawiadomienie instytucji i organów właściwych w przedmiocie uzgadniania i opiniowania projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania studium gminnego
str. 200
5.2.5.4. Rozpatrzenie wniosków dotyczących studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 201
5.2.5.5. Sporządzenie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 203
5.2.5.6. Wystąpienie do właściwych instytucji i organów o opinie na temat projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz uzgodnienie projektu studium gminnego
str. 205
5.2.5.7. Wprowadzenie do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy zmian wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień
str. 214
5.2.5.8. Wyłożenie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy do publicznego wglądu oraz przeprowadzenie publicznej dyskusji nad rozwiązaniami przyjętymi w tym projekcie
str. 216
5.2.5.9. Rozpatrzenie uwag wniesionych do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 217
5.2.5.10. Wprowadzenie do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy zmian wynikających z uwzględnionych uwag
str. 220
5.2.5.11. Uchwalenie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 221
5.2.5.12. Ocena zgodności z przepisami prawnymi postępowania w przedmiocie sporządzenia i uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 224
5.2.5.13. Ogłoszenie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 227
5.2.6. Treść studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 229
5.2.6.1. Przedmiot studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 229
5.2.6.2. Elementy przetransponowane do treści studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy z innych opracowań planistycznych
str. 231
5.2.7. Charakter normatywny studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
str. 233
5.3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
str. 235
5.3.1. Funkcja miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 235
5.3.2. Zakres terytorialny miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 237
5.3.3. Obowiązek sporządzenia i uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 238
5.3.4. Podmioty odpowiedzialne za sporządzenie i uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 242
5.3.5. Procedura sporządzania i uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 244
5.3.5.1. Czynności przygotowawcze poprzedzające podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 245
5.3.5.2. Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 246
5.3.5.3. Ogłoszenie o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 247
5.3.5.4. Zawiadomienie instytucji i organów właściwych w przedmiocie uzgadniania i opiniowania projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzania planu miejscowego
str. 249
5.3.5.5. Rozpatrzenie wniosków dotyczących miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 250
5.3.5.6. Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
str. 252
5.3.5.7. Sporządzenie prognozy skutków finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 255
5.3.5.8. Wystąpienie do właściwych instytucji i organów o opinie na temat projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz uzgodnienie projektu planu miejscowego
str. 256
5.3.5.9. Uzyskanie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych przeznaczonych w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na cele nierolnicze i nieleśne
str. 264
5.3.5.10. Wprowadzenie do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zmian wynikających z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień
str. 266
5.3.5.11. Wyłożenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu oraz przeprowadzenie publicznej dyskusji nad rozwiązaniami przyjętymi w tym projekcie
str. 269
5.3.5.12. Rozpatrzenie uwag dotyczących projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 271
5.3.5.13. Wprowadzenie do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zmian wynikających z uwzględnionych uwag
str. 273
5.3.5.14. Uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 274
5.3.5.15. Ocena zgodności z przepisami prawnymi postępowania w przedmiocie sporządzenia i uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 280
5.3.5.16. Ogłoszenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 282
5.3.6. Treść miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 284
5.3.6.1. Przedmiot miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 284
5.3.6.2. Elementy przetransponowane do treści miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z innych opracowań planistycznych
str. 287
5.3.7. Charakter normatywny miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
str. 288

Bibliografia
str. 293
Wykaz orzeczeń
str. 306


312 stron, A5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022