wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 28.35 26,93   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PEDAGOGIKA TOM 2. PEDAGOGIKA WOBEC EDUKACJI, POLITYKI ŚWIATOWEJ I BADA


RED. ŚLIWERSKI B.

wydawnictwo: GWP, 2006, wydanie I

cena netto: 79.90 Twoja cena  75,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki, efekt współpracy międzynarodowego grona Autorów z całej Europy. Obok siebie znajdują się tu teksty Autorów z Anglii, Czech, Finlandii, Niemiec, Polski, Włoch, Szwajcarii.

Publikacja składa się z trzech tomów. Pierwszy jest poświęcony podstawom nauk o wychowaniu, czyli historii wychowania, wprowadzeniu we współczesne rozważania, czym jest pedagogika i jakie są jej główne kierunki, oraz zagadnieniom modeli wychowania, wynikającym z przekonania, że wychowanie jest podstawą egzystencji człowieka. Tom wieńczą rozważania o charakterze aksjologicznym, uzupełniającym prezentację podstaw pedagogiki o kwestie etyczne.

Tom drugi ukazuje funkcje, jakie pedagogika pełni w stosunku do edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych. Mamy zatem podstawy metodologii badań w zakresie pedagogiki, socjologiczne i porównawcze ukazanie stanu pedagogiki i edukacji w różnych krajach, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Unii Europejskiej. Poznajemy też podstawy dydaktyki szkolnej w ciekawie zaprezentowanym modelu, psychologię kształcenia, która wspiera ową dydaktykę, dowiadujemy się, jaka jest rola współczesnego nauczyciela i jego tożsamość oraz w jakich warunkach prawnych przychodzi mu działać.


Spis treści:

Rozdział 7 - Metody badań pedagogicznych
Wprowadzenie
Nauki o wychowaniu jako obszar badań empirycznych
Początki badań pedagogicznych
Naukowe badania pedagogiczne a interwencja pedagogiczna. Pedagogiczne badania w działaniu
Jakościowe metody badawcze w naukach o wychowaniu
Trangulacja metod w badaniach pedagogicznych
Podsumowanie

Rozdział 8 - Pedagogika porównawcza
Wprowadzenie
Zagadnienia teoretyczne pedagogiki porównawczej
Systemy szkolne na świecie i ich typologia
Modele szkolnictwa wyższego w Europie
Wstępne kształcenie nauczycieli w starych krajach UE
Zarządzanie szkolnictwem w krajach UE
Podsumowanie

Rozdział 9 - Dydaktyka szkolna
Wprowadzenie
W kierunku modelu dydaktyki szkolnej
Dydaktyka oraz proces nauczania, nauki i uczenia się
Model dydaktyki szkolnej
Dydaktyka szkolna a teoria uczenia się
Poznawcza teoria uczenia się
Kognitywizm
Pedagogiczne implikacje kognitywistycznej teorii uczenia się
Podsumowanie

Rozdział 10 - Psychologiczne podstawy kształcenia
Wprowadzenie
Przedmiot psychologii kształcenia
Badanie uczenia się i jego uwarunkowań
Opracowanie wiedzy psychologiczno-pedagogicznej
Warunki efektywnej pracy dydaktycznej
Podsumowanie

Rozdział 11 - Pedeutologia
Historyczny rozwój zawodu
Definicja zawodu nauczyciela
Rozwój zawodowy i życiowy nauczycieli
Myślenie i postępowanie nauczycieli
Kształcenie nauczycieli
Kompetencje nauczycieli
Podsumowanie

Rozdział 12 - Socjologia edukacji
Wprowadzenie
Różnice, nierówności i proces edukacyjny
Edukacja, gospodarka i klasa społeczna
Edukacja, państwo i status
Podsumowanie

Rozdział 13 - Prawo oświatowe
Definicje podstawowych pojęć
Prawo oświatowe
Prawa dziecka
Podsumowanie

523 strony, B5, twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022