wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 33.00 31,35   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY I INNOWACYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE


PIECH K. MIESZKOWSKI K.

wydawnictwo: WIEDZA I INNOWACJA, 2011, wydanie I

cena netto: 33.00 Twoja cena  31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Gospodarka oparta na wiedzy i innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce

wybrane zagadnienia


Jednym z głównych wniosków płynących z niniejszej książki jest wielopłaszczyznowe powiązanie pomiędzy rozwojem opartym na nauce i technologiach a kapitałem ludzkim.

Przy zbyt niskim poziomie rozwoju wiedzy nie udaje się zwiększyć innowacyjności, a zatem stymulować konkurencyjność i rozwój zarówno regionalny, jak i całego kraju.

Autorzy niniejszej książki podkreślali, że dla (trwałego) rozwoju (również regionalnego) niezbędna jest konkurencyjność.

Udowodnili, że dla jej podniesienia należy zwiększyć innowacyjność.

Innowacyjność zaś zależy od:

- kapitału intelektualnego,
- rozwoju technologicznego,
- sprawności funkcjonowania państwa,
- sprawności przedsiębiorstw.


Wstęp
Spis tabel
Spis rysunków
Spis autorów

Część 1.Gospodarka oparta na wiedzy i innowacyjność

Rozdział 1
Kraje Unii Europejskiej a gospodarka oparta na wiedzy. Do kogo Polakom najbliżej?
Wojciech Bizon

Rozdział 2
Zależność pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością - analiza statystyczna na poziomie regionów
Andrzej Poszewiecki

Rozdział 3
Foresight i planowanie adaptacyjne jako narzędzia do tworzenia innowacyjnych strategii rządowych. Rekomendacje dla polskiego rządu
Justyna Kufel

Rozdział 4
Kapitał intelektualny a realizacja idei zrównoważonego rozwoju w warunkach polskiej gospodarki
Anna Wildowicz-Giegiel

Część 2.Innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw

Rozdział 5
Tworzenie wartości organizacji w nieprzewidywalnym i dynamicznie rozwijającym się otoczeniu
Róża Antolak-Wójtowicz

Rozdział 6
Wybrane aspekty wprowadzania innowacji organizacyjnych w przedsiębiorstwach
Michał Przybył

Rozdział 7
Innowacje organizacyjne w działalności podmiotów gospodarczych
Joanna Sadkowska

Rozdział 8
Uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw przemysłowych w regionie Podlasia w latach 2005-2007 - modelowanie probitowe
Arkadiusz Świadek

Część 3.Wybrane zagadnienia funkcjonowania firm w Polsce

Rozdział 9
Problemy formułowania strategii przedsiębiorstwa w turbulentnym otoczeniu
Edward Bodzek

Rozdział 10
Kluczowe uwarunkowania działalności międzynarodowych joint venture w Polsce
Aleksander Rezmer

Rozdział 11
Wolność gospodarcza w Internecie na przykładzie handlu elektronicznego
Paulina Bąkowska, Nina Stępnicka

Rozdział 12
Wpływ zastosowania MSR na sprawozdania finansowe spółek giełdowych w Polsce
Izabela Borkówska

Rozdział 13
Kryzys a preferencje małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie źródeł finansowania działalności gospodarczej z regionu bielsko-bialskiego
Irena Dudzik-Lewicka, Aneta Madyda

Rozdział 14
Możliwości wykorzystania funduszy unijnych na energetykę odnawialną w Polsce w latach 2004-2006 i 2007-2013
Magdalena Suska-Szczerbicka

Rozdział 15
Działalność inwestycyjna mikroprzedsiębiorstw w Polsce - wybrane aspekty
Małgorzata Okręglicka

Rozdział 16
Wybrane aspekty internacjonalizacji przedsiębiorstwa na przykładzie GK Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych SA
Marta Wierzbicka


306 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022