Adobe After Effects CC
Oficjalny podręcznik 
Adobe After Effects CC służy do tworzenia kompozycji, animacji i efektów
specjalnych. Umożliwia korzystanie z warstw na wiele rozmaitych sposobów, dołączanie
wyrafinowanych efektów wizualnych oraz dźwiękowych, a także animowanie obiektów i
efektów specjalnych. Jest ulubionym narzędziem wykorzystywanym przez montażystów,
twórców filmów, projektantów stron internetowych i ekspertów od efektów specjalnych
do cyfrowego udoskonalania filmów, jak również do cyfrowej postprodukcji filmów
kinowych, telewizyjnych, DVD oraz przeznaczonych do publikacji w sieci. Opanowanie tego
narzędzia pozwala na uzyskiwanie spektakularnych wyników!
Ta książka jest oficjalnym materiałem szkoleniowym firmy Adobe, jednym z
najlepszych dostępnych na rynku. Została przejrzana i zaktualizowana pod kątem
najnowszej wersji oprogramowania. Składa się z piętnastu lekcji, a każda z nich
zawiera niezastąpione wskazówki, przydatne dla początkujących i doświadczonych
użytkowników programu Adobe After Effects. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia
pomogą w opanowaniu zarówno najbardziej podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji
oprogramowania. Znalazły się tu również wskazówki przydatne w korzystaniu z nowości
dostępnych w najnowszej wersji aplikacji. To znakomity punkt wyjścia do nauki,
doskonalenia warsztatu oraz do swobodnego eksperymentowania.
W tej książce:
  przygotowanie się do pracy z programem Adobe After Effects CC i tworzenie animacji
   
  korzystanie z warstw i masek oraz praca z tekstem
   
  efekty specjalne, korekcja kolorów i dodawanie ścieżki dźwiękowej
   
  obiekty 3-D, modyfikacja oświetlenia, precyzyjna animacja kompozycji
   
  renderowanie filmu i publikacja materiału wyjściowego
   
  WPROWADZENIE (1) 
    - Kilka słów o książce (1) 
 
    - Wymagania (2) 
 
    - Instalacja programów After Effects i Bridge (2) 
 
    - Optymalizacja wydajności (2) 
 
    - Przywracanie ustawień domyślnych (3) 
 
    - Przygotowanie plików z lekcjami (4) 
 
    - Jak korzystać z lekcji (5) 
 
    - Dodatkowe zasoby (6) 
 
    - Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (7)
 
  
  1. ZAPOZNANIE SIĘ Z TOKIEM PRACY (8) 
    - Obszar roboczy programu After Effects (10) 
 
    - Rozpoczynanie pracy (11) 
 
    - Tworzenie projektu i importowanie materiałów (11) 
 
    - Tworzenie kompozycji i rozmieszczanie warstw (15) 
 
    - Warstwy (17) 
 
    - Dodawanie efektów i zmienianie właściwości warstwy (18) 
 
    - Animowanie kompozycji (22) 
 
    - Przybornik (25) 
 
    - Kod czasowy i czas trwania (26) 
 
    - Panel Timeline (oś czasu) (27) 
 
    - Podgląd wykonanej pracy (30) 
 
    - Optymalizacja działania programu After Effects (32) 
 
    - Renderowanie i eksportowanie kompozycji (32) 
 
    - Dostosowywanie przestrzeni roboczej (32) 
 
    - Zmienianie jasności interfejsu użytkownika (35) 
 
    - Dodatkowe źródła informacji o After Effects (36) 
 
    - Pytania kontrolne (37) 
 
    - Odpowiedzi (37)
 
  
  2. TWORZENIE PROSTEJ ANIMACJI Z UŻYCIEM EFEKTÓW I SZABLONÓW (38) 
    - Rozpoczynamy pracę (40) 
 
    - Importowanie materiałów za pomocą programu Bridge (41) 
 
    - Tworzenie kompozycji (43) 
 
    - Praca z zaimportowanymi warstwami Illustratora (46) 
 
    - Dodawanie efektów do warstwy (47) 
 
    - Dodawanie efektów i sterowanie nimi (48) 
 
    - Dodawanie szablonu animacji (49) 
 
    - Podgląd działania efektów (52) 
 
    - Dodawanie przezroczystości (53) 
 
    - Renderowanie kompozycji (54) 
 
    - Pytania kontrolne (57) 
 
    - Odpowiedzi (57)
 
  
  3. ANIMOWANIE TEKSTU (58) 
    - Rozpoczynamy pracę (60) 
 
    - Warstwy tekstowe (62) 
 
    - Instalowanie fontów z biblioteki Typekit (63) 
 
    - Tworzenie i formatowanie tekstu punktowego (65) 
 
    - Korzystanie z szablonu animacji tekstu (68) 
 
    - Animowanie za pomocą klatek kluczowych skalowania (71) 
 
    - Animowanie z użyciem relacji dziedziczenia (72) 
 
    - Animowanie tekstu zaimportowanego z Photoshopa (74) 
 
    - Warstwa-rodzic i warstwa-potomek (74) 
 
    - Animowanie odległości między literami (78) 
 
    - Animowanie przezroczystości tekstu (79) 
 
    - Korzystanie z grup animatorów tekstu (80) 
 
    - Grupy animatorów tekstu (81) 
 
    - Animowanie położenia warstwy (83) 
 
    - Synchronizowanie animacji warstw (85) 
 
    - Dodawanie rozmycia ruchu (86) 
 
    - Pytania kontrolne (87) 
 
    - Odpowiedzi (87)
 
  
  4. WARSTWY KSZTAŁTU (88) 
    - Rozpoczynamy pracę (90) 
 
    - Tworzenie kompozycji (91) 
 
    - Tworzenie warstwy kształtu (92) 
 
    - Tworzenie samoanimującego się kształtu (94) 
 
    - Powielanie kształtów (95) 
 
    - Tworzenie własnych kształtów (98) 
 
    - Ustawianie warstw z użyciem funkcji przyciągania (99) 
 
    - Animowanie kształtu (102) 
 
    - Tworzenie atrap na podstawie istniejących ścieżek (106) 
 
    - Podgląd kompozycji (111) 
 
    - Animowanie warstw zgodnie z dźwiękami (112) 
 
    - Pytania kontrolne (113) 
 
    - Odpowiedzi (113)
 
  
  5. ANIMOWANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ (114) 
    - Rozpoczynamy pracę (116) 
 
    - Korzystanie z bibliotek Creative Cloud w programie After Effects (117) 
 
    - Dopasowywanie punktów zaczepienia (119) 
 
    - Ustanawianie relacji podporządkowania między warstwami (121) 
 
    - Prekomponowanie warstw (123) 
 
    - Kluczowanie ścieżki ruchu (125) 
 
    - Animowanie pozostałych elementów (129) 
 
    - Efekty specjalne (133) 
 
    - Warstwy jednolitego koloru (134) 
 
    - Animowanie warstw prekomponowanych (136) 
 
    - Animowanie tła (139) 
 
    - Dodawanie ścieżki dźwiękowej (141) 
 
    - Obsługiwane formaty plików dźwiękowych (141) 
 
    - Edycja plików audio w programie Adobe Audition (142) 
 
    - Pytania kontrolne (143) 
 
    - Odpowiedzi (143)
 
  
  6. ANIMOWANIE WARSTW (144) 
    - Rozpoczynamy pracę (146) 
 
    - Przygotowywanie warstwowych plików Photoshopa (148) 
 
    - Style warstw w Photoshopie (149) 
 
    - Symulowanie zmian oświetlenia (150) 
 
    - Powielanie animacji za pomocą narzędzia Pick Whip (152) 
 
    - Wyrażenia (152) 
 
    - Animowanie ruchu elementów pejzażu (154) 
 
    - Prekomponowanie i maskowanie warstw (158) 
 
    - Maski ścieżek oraz maski ruchome (159) 
 
    - Animowanie cieni (162) 
 
    - Dodawanie efektu Lens Flare (164) 
 
    - Animowanie zegara (166) 
 
    - Renderowanie animacji (167) 
 
    - Remapping czasu kompozycji (168) 
 
    - Pytania kontrolne (175) 
 
    - Odpowiedzi (175)
 
  
  7. PRACA Z MASKAMI (176) 
    - Maski (178) 
 
    - Rozpoczynamy pracę (178) 
 
    - Tworzenie maski za pomocą pióra (180) 
 
    - Edycja maski (180) 
 
    - Tryby masek (183) 
 
    - Tworzenie maski Béziera (184) 
 
    - Zmiękczanie krawędzi maski (185) 
 
    - Zastępowanie zawartości maski (185) 
 
    - Przybliżanie i przesuwanie widoku metodą dotykową (186) 
 
    - Dodawanie odbić (188) 
 
    - Tworzenie winiety (192) 
 
    - Ustalanie zależności czasowych (194) 
 
    - Stosowanie narzędzi Rectangle i Ellipse (194) 
 
    - Wskazówki dotyczące tworzenia masek (195) 
 
    - Przycinanie zakresu roboczego (196) 
 
    - Pytania kontrolne (197) 
 
    - Odpowiedzi (197)
 
  
  8. ZNIEKSZTAŁCANIE OBIEKTÓW ZA POMOCĄ NARZĘDZI PUPPET (198) 
    - Rozpoczynamy pracę (200) 
 
    - Omówienie narzędzi Puppet (205) 
 
    - Dodawanie pinezek deformacyjnych (206) 
 
    - Usztywnianie obszaru (209) 
 
    - Definiowanie obszarów nakładania (209) 
 
    - Animowanie pozycji pinezek (210) 
 
    - Ściskanie i rozciąganie (210) 
 
    - Nagrywanie animacji (212) 
 
    - Zadanie dodatkowe (214) 
 
    - Pytania kontrolne (215) 
 
    - Odpowiedzi (215)
 
  
  9. PĘDZEL ROTOSKOPOWY (216) 
    - Kilka słów o rotoskopii (218) 
 
    - Rozpoczynamy pracę (218) 
 
    - Wyznaczanie brzegu segmentacji (220) 
 
    - Używanie programów Premiere Pro i After Effects (222) 
 
    - Dopracowanie maski warstwy (226) 
 
    - Efekty Refine Soft Matte i Refine Hard Matte (227) 
 
    - Zamrażanie efektów działania narzędzia Roto Brush (228) 
 
    - Modyfikacja tła (229) 
 
    - Dodawanie animowanego tekstu (231) 
 
    - Tworzenie pliku wyjściowego (234) 
 
    - Zadanie dodatkowe (235) 
 
    - Pytania kontrolne (237) 
 
    - Odpowiedzi (237)
 
  
  10. KOREKCJA KOLORÓW (238) 
    - Rozpoczynamy pracę (240) 
 
    - Podgląd projektu na monitorze wideo (242) 
 
    - Ustawianie balansu kolorów (243) 
 
    - Korekcja kolorów za pomocą efektu Color Finesse 3 (246) 
 
    - Zmiana tła (250) 
 
    - Korekcja koloru chmur (254) 
 
    - Śledzenie ruchu chmur (255) 
 
    - Wymiana nieba w drugim klipie (257) 
 
    - Gradacja kolorów (261) 
 
    - Zadanie dodatkowe (265) 
 
    - Pytania kontrolne (267) 
 
    - Odpowiedzi (267)
 
  
  11. TWORZENIE SZABLONÓW GRAFIKI RUCHOMEJ (268) 
    - Rozpoczynamy pracę (270) 
 
    - Przygotowanie głównej kompozycji (270) 
 
    - Konfigurowanie szablonu (275) 
 
    - Tworzenie suwaka obrazu (275) 
 
    - Przytłumianie obrazu tła (279) 
 
    - Poszerzanie zawartości panelu Essential Graphics o właściwości tekstu (280) 
 
    - Eksportowanie szablonu (284) 
 
    - Zadanie dodatkowe (286) 
 
    - Pytania kontrolne (287) 
 
    - Odpowiedzi (287)
 
  
  12. PRACA W TRZECH WYMIARACH (288) 
    - Rozpoczynamy pracę (290) 
 
    - Tworzenie tekstu 3D (291) 
 
    - Importowanie tła (294) 
 
    - Wstawianie źródeł światła (295) 
 
    - Dodawanie kamery (299) 
 
    - Wytłaczanie tekstu (301) 
 
    - Praca z aplikacją Cinema 4D Lite (303) 
 
    - Modyfikowanie warstwy C4D w programie After Effects (310) 
 
    - Wykańczanie projektu (311) 
 
    - Zapisywanie wielu ujęć w aplikacji Cinema 4D (312) 
 
    - Pytania kontrolne (313) 
 
    - Odpowiedzi (313)
 
  
  13. ANALIZATOR RUCHÓW KAMERY (314) 
    - Kilka słów na temat efektu 3D Camera Tracker (316) 
 
    - Rozpoczynamy pracę (316) 
 
    - Likwidowanie zniekształceń wywołanych efektem rolling shutter (318) 
 
    - Analizowanie ruchu w zarejestrowanym materiale (319) 
 
    - Tworzenie płaszczyzny podłoża, kamery i pierwszego tekstu (320) 
 
    - Tworzenie realistycznych cieni (324) 
 
    - Tworzenie dodatkowych elementów tekstowych (327) 
 
    - Przypinanie warstwy do płaszczyzny za pomocą obiektu zerowego (329) 
 
    - Animowanie elementów tekstowych (331) 
 
    - Dopasowywanie głębi ostrości (333) 
 
    - Podgląd kompozycji (334) 
 
    - Pytania kontrolne (335) 
 
    - Odpowiedzi (335)
 
  
  14. ZAAWANSOWANE TECHNIKI EDYCJI (336) 
    - Rozpoczynamy pracę (338) 
 
    - Stabilizowanie ujęć (338) 
 
    - Skalowanie dwusześcienne (339) 
 
    - Ustawienia efektu Warp Stabilizer VFX (341) 
 
    - Jednopunktowe śledzenie ruchu (343) 
 
    - Przesuwanie i skalowanie punktów śledzenia (347) 
 
    - Dryfowanie punktu śledzenia (348) 
 
    - Śledzenie wielopunktowe (349) 
 
    - mocha dla After Effects (353) 
 
    - Symulacja ruchów cząsteczek (354) 
 
    - Właściwości efektu Particle Systems II (356) 
 
    - Obrazy o rozszerzonym zakresie tonalnym (HDR) (363) 
 
    - Wykorzystywanie efektu Timewarp do retimingu odtwarzania (364) 
 
    - Pytania kontrolne (369) 
 
    - Odpowiedzi (369)
 
  
  15. RENDEROWANIE I TWORZENIE PLIKÓW WYJŚCIOWYCH (370) 
    - Rozpoczynamy pracę (372) 
 
    - Tworzenie szablonów renderingu (373) 
 
    - Kompresja (377) 
 
    - Eksportowanie za pomocą panelu Render Queue (378) 
 
    - Renderowanie filmów przy użyciu aplikacji Adobe Media Encoder (380) 
 
    - Przygotowywanie filmów dla urządzeń przenośnych (380) 
 
    - Dostosowanie filmu do potrzeb telewizyjnych (385) 
 
    - Pytania kontrolne (387) 
 
    - Odpowiedzi (387)
 
  
  DODATEK. OGÓLNE SKRÓTY KLAWISZOWE (388) 
  DODATEK. MODYFIKOWANIE SKRÓTÓW KLAWISZOWYCH (389) 
  SKOROWIDZ (391) 
406 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.