|

POLITYKA KONKURENCJI W OBSZARZE RYNKU POCZTOWEGO UNII EUROPEJSKIEJ
DRAB-KUROWSKA A. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2019, wydanie Icena netto: 83.15 Twoja cena 78,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polityka konkurencji w obszarze rynku pocztowego Unii Europejskiej
Opracowanie jest oryginalną monografią naukową będącą efektem
rzetelnych i wnikliwych studiów dobrze dobranej literatury przedmiotu, jak też
przeprowadzonych przez Autorkę, szeroko zakrojonych, badań empirycznych. (…) Wiele
tez, ustaleń, stwierdzeń i wniosków należy uznać za odkrywcze i cenne dla polityki
gospodarczej i polityki konkurencji. (…) Na uwagę zasługuje, różnorodny i dobrze
dopasowany do realizacji celu rozprawy i weryfikacji hipotez, warsztat badawczy. (…)
Wszystkie problemy badawcze, zostały przez Autorkę dokładnie zbadane i opisane, a
hipotezy zweryfikowane. (…) Uzyskane wyniki mają, nie tylko, duże znaczenie poznawcze
dla polityki społeczno-gospodarczej, bowiem ukazują liczne dylematy dotyczące badanych
obszarów, ale stanowią także istotne implikacje dla praktyki.
Z recenzji dr hab. Marii Michałowskiej prof. GWSH
Wstęp
Rozdział 1
Podstawy teoretyczne konkurencji i jej systematyka
1.1. Konceptualizacja pojęcia konkurencji w naukach ekonomicznych
1.2. Funkcje konkurencji
1.3. Główne modele konkurencji rynkowej
1.4. Rodzaje konkurencji według przyjętych kryteriów
Rozdział 2
Polityka gospodarcza oraz jej oddziaływanie na rozwój gospodarki
2.1. Istota polityki
2.2. System gospodarczy jako obszar oddziaływania polityki gospodarczej
2.3. Polityka gospodarcza w naukach ekonomicznych
2.4. Polityka konkurencji jako element polityki gospodarczej
2.5. Instrumenty polityki gospodarczej
Rozdział 3
Usługi pocztowe na współczesnym rynku usług pocztowych
3.1. Usługi w świetle teorii ekonomii
3.2. Istota usług pocztowych
3.3. Kryteria i parametry oceny jakości usług pocztowych
3.4. Usługi pocztowe w gospodarce XXI wieku
3.5. Rynek usług pocztowych
3.6. Praktyki monopolistyczne na rynku usług pocztowych oraz ich skutki
społeczno-gospodarcze
Rozdział 4
Regulacja jako narzędzie polityki konkurencji
4.1. Przesłanki, istota i modele regulacji branży
4.2. Regulacje branżowe
4.3. Organy regulacyjne
4.4. Prokonkurencyjna regulacja rynku pocztowego
4.5. Podstawowe obszary oddziaływania instrumentów polityki konkurencji na rynku
pocztowym Unii Europejskiej
4.5.1. Regulacja zakresu usług powszechnych
4.5.2. Regulacja cen
4.5.3. Regulacja rachunków kosztów operatorów pocztowych
4.5.4. Regulacja dofinansowania świadczenia usługi powszechnej
4.5.5. Regulacja obowiązkowej sprawozdawczości
4.5.6. Regulacja niezależności i zadań regulatora rynku usług pocztowych
4.5.7. Regulacja dostępu do sieci rynku usług pocztowych
Rozdział 5
Analiza poziomu konkurencji w obszarze rynku pocztowego Unii Europejskiej
5.1. Stan rynku pocztowego Unii Europejskiej
5.2. Konkurencja na rynku pocztowym Unii Europejskiej
5.2.1. Czynniki kształtujące rozwój konkurencji przez powstawanie operatorów posiadających
własną sieć pocztową
5.2.2. Czynniki kształtujące konkurencję w ramach udostępnionej sieci
5.3. Udział w rynku jako instrument służący do pomiaru pozycji dominującej na
przykładzie rynku pocztowego
5.4. Możliwości regulowania konkurencji na rynku pocztowym
5.4.1. Koncentracja na rynku
5.4.2. Sytuacja publicznych operatorów pocztowych
5.4.3. Rola operatora wyznaczonego w kształtowaniu konkurencji
5.4.4. Niezależność regulatorów rynku pocztowego
5.4.5. Uregulowania w zakresie udostępniania operatorom infrastruktury pocztowej
5.4.6. Relacje narodowego organu ochrony konkurencji i narodowego regulatora rynku
pocztowego
Rozdział 6
Koncepcje kształtowania polityki konkurencji dla europejskiego rynku pocztowego
6.1. Instrumenty oraz metody pomiaru i oceny konkurencji na rynku usług
pocztowych
6.2. Etapy kształtowania polityki konkurencji na rynku pocztowym
6.3. Przyjęte koncepcje i scenariusze w zakresie kształtowania polityki konkurencji na
europejskim rynku usług pocztowych
6.3.1. Scenariusz statyczny
6.3.2. Scenariusz dynamiczny
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
Summary
324 strony, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|