| 
  
 EDUKACJA CAŁOŻYCIOWA WYBRANE OBSZARY
 KARPIŃSKA A. SZWARC A. WRÓBLEWSKA W. RED.   wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK, 2019, wydanie Icena netto: 41.15  Twoja cena  39,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja
całożyciowa  
 
Wybrane obszary 
  Monografia
dotyczy wybranych obszarów edukacji ustawicznej,
którą postrzegamy w kategoriach przede wszystkim
nieograniczonych możliwości indywidualnego rozwoju
współczesnego człowieka – w każdym wieku
– wobec wciąż zwiększającej się wiedzy, ale i konieczności
podnoszenia umiejętności i kwalifikacji. Współcześnie
proponuje się dziewięć zakresów permanentnej edukacji,
rozwijających różne wymiary osobowości człowieka. Są to:
komunikowanie, cielesność człowieka, czas, przestrzeń, sztuka,
obywatelstwo, obszar moralności, technika, nauka. W opracowaniu
znajdują się materiały dotyczące wielu powyższych obszarów,
które determinują jakość życia człowieka oraz kształcenia
zawodowego w kontekście zmian i oczekiwań rynku pracy. 
 
Redaktorzy
naukowi 
 
Autorzy
tekstów opublikowanych w książce podjęli problematykę wielu
znaczących poznawczo obszarów edukacji ustawicznej,
ukazując, jak szeroki jest zakres tematyczny i jak potrzebny jest
dialog naukowy w tej sferze. Monografia składa się z dwóch
części. 
 
W
pierwszej przedstawiono artykuły, w których Autorzy
koncentrują się wokół problemów edukacji
całożyciowej ukierunkowanych na troskę o jakość życia. W drugiej części
monografii zamieszczono artykuły, w których przedstawiono
autonomiczną eksplorację współczesnej edukacji, jaką jest
kształcenie zawodowe. Przygotowana książka rzetelnie wpisuje się w nurt
dyskursu naukowego nad edukacją całożyciową, bowiem badana problematyka
ogniskuje wyzwania istotne dla rozwoju nowatorskiej edukacji, a przede
wszystkim jednostki i współczesnego społeczeństwa. 
 
Z recenzji wydawniczej
prof. dr. hab. Jana Maciejewskiego, Uniwersytet Wrocławski 
 Wprowadzenie 
 
Anna Karpińska, Alina Szwarc, Walentyna Wróblewska W
kierunku efektywności kształcenia ustawicznego . 7 
 
Część 1. EDUKACJA
W TROSCE O JAKOŚĆ ŻYCIA 
 
Jerzy Nowocień 
Czas pracy a czas wolny jako wartość edukacyjna . 19 
Andrzej Mamroł 
Edukacja do bezpiecznego i wartościowego spędzania czasu
uczniów 
polskich szkół . 34 
Kazimierz Pierzchała 
Aksjologiczno-pedagogiczno-teleologiczne aspekty edukacji dla
bezpieczeństwa młodzieży szkolnej   46 
Tadeusz Maszczak 
Kondycja fizyczna młodzieży szkolnej w świetle badań 
populacyjnych 64 
Katarzyna Wojciechowska 
Postawy wobec racjonalnego odżywiania studentów
pedagogiki  72 
Iwona Błaszczak 
Grundtvigiańskie inspiracje w rozwiązaniach dydaktycznych –
model pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi w Uniwersytecie Ludowym 86 
Kazimierz Czerwiński 
Synergiczna koegzystencja edukacji dorosłych i społeczeństwa
obywatelskiego – potrzeby, możliwości, warunki 102 
Julita Markiewicz-Patkowska, Piotr Oleśniewicz, Sławomir Pytel,
Krzysztof Widawski 
Wpływ zmian sytuacji ekonomicznej na jakość życia – aktywność
turystyczną społeczeństwa polskich seniorów nowej generacji
na tle krajów europejskich . 120 
 
Część 2.
EDUKACJA ZAWODOWA WOBEC ZMIAN I OCZEKIWAŃ RYNKU PRACY 
 
Bogdan M. Szulc 
O systemie edukacyjnym wyższego szkolnictwa wojskowego . 141 
Stanisław Kowalkowski 
Kształcenie w Akademii Sztuki Wojennej a rynek pracy 154 
Beata Mydłowska 
Współczesne efekty kształcenia w szkołach zawodowych w
kontekście rynku pracy . 172 
Anna Pogorzelska 
Reforma kształcenia zawodowego – nowa jakość czy polityczny
zabieg? 193 
Janusz Ślusarski 
Samoświadomość i preferowane przez studentów style życia,
wzorce funkcjonowania psychicznego i typy kultur oraz propozycja ich
uwzględnienia w modelowaniu procesu kształcenia we
współczesnej uczelni . 206 
Zbigniew Leśniewski 
Kierowanie szkoleniem Wojska Polskiego 223 
Andrzej Marciniuk 
Doskonalenie pilotów w pułkach lotniczych w latach
1921–1935 . 247 
 
Nota o autorach 264 
 264
strony, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |