wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EURANET PLUS EUROPEJSKI GŁOS W TWOIM DOMU RADIO W PROCESIE EUROPEIZACJI


JAS-KOZIARKIEWICZ M.

wydawnictwo: ELIPSA, 2019, wydanie I

cena netto: 42.55 Twoja cena  40,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Euranet Plus

Europejski głos w twoim domu

Radio w procesie europeizacji

Autorka w rozważaniach teoretycznych bardzo trafnie łączy zagadnienie europeizacji (zwykle wykorzystywane do charakterystyki procesów politycznych) z procesem komunikacji na przykładzie projektu Euranet Plus.

Marta Jas-Koziarkiewicz podjęła się w swojej pracy bardzo ambitnego zadania. Za główny cel badawczy obrała sobie określenie roli podzielanych wartości i ram interpretacyjnych w audycjach radiowych. Szczegółowa analiza takiej kwestii to przedsięwzięcie wielowymiarowe i wieloaspektowe. Książka stanowi udaną próbę odpowiedzi na pytania o to, w jaki sposób jest realizowana polityka informacyjna w Unii Europejskiej i jak media – w tym przypadku radio – są „dotykane” procesem europeizacji.

Autorka nie wykorzystuje tylko literatury, materiałów i źródeł zastanych, skądinąd bardzo obszernych i dobrze dobranych, ale opiera się także na badaniach własnych autorki (wywiady z dziennikarzami PR realizującymi audycje w projekcie Euranet Plus; audycje radiowe przygotowane w ramach tego projektu; wypowiedzi odbiorców uzyskane w trakcie badań fokusowych). Mamy więc do czynienia z dziełem, które oferuje obszerną, aktualną i dobrze opracowaną część empiryczną. Refleksja naukowo-badawcza nie jest ograniczona do metaanalizy zjawiska europeizacji funkcjonowania medium (w tym przypadku sieci Euranet Plus), ale polega na prezentacji wniosków o charakterze praktycznym wynikających z empirycznych badań własnych. Na podstawie szerokiego przeglądu różnych koncepcji w zakresie europeizacji autorka przedstawia także jej definicję, akcentując jej dynamikę (europeizacja jako proces), wielokierunkowość i wielopoziomowość oraz adaptowalność (ewolucyjność), co stanowi ramę pojęciową dla jej pracy badawczej, której efektem jest publikacja.

WPROWADZENIE

ROZDZIAŁ I
EUROPEIZACJA A WYMIAR KOMUNIKACYJNY INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ
1.1. Definicje europeizacji
1.2. Typy europeizacji (bottom-up, top-down, cross-loading)
1.3. Wymiary i mechanizmy (strategie) europeizacji
1.4. Komunikacyjno-medialny wymiar europeizacji
1.5. Agenda dziennikarzy i mediów - badania procesu komunikacji w UE

ROZDZIAŁ II
POLITYKA INFORMACYJNA UNII EUROPEJSKIEJ W SŁUŻBIE EUROPEIZACJI WYZNAWANYCH WARTOŚCI
2.1. Europeizacja wartości w procesie integracji
2.1.1. Wartości europejskie w prawie UE
2.1.2. Hierarchia i zmiany wartości wśród Europejczyków od 2005 roku
2.2. Radio - osobiste medium Europejczyków
2.3. Radio w polityce informacyjnej UE
2.4. Euranet Plus jako narzędzie realizacji polityki informacyjnej UE. Rozwój i zmierzch sieci

ROZDZIAŁ III
AGENDA DZIENNIKARZY I WYDAWCÓW - WARTOŚCI EUROPEJSKIE I RAMY INTERPRETACYJNE W PROGRAMACH EURANET PLUS
3.1. Założenia metodologiczne
3.2. Kiedy dziennikarze i wydawcy interesują się tematyką unijną?
3.3. Sposób prezentowania informacji o Unii Europejskiej przez dziennikarzy Polskiego Radia
3.4. Wartości europejskie w wypowiedziach dziennikarzy i wydawców
3.5. UE ujęta w ramy - identyfikacja ram interpretacyjnych w wypowiedziach dziennikarzy i wydawców
3.6. Ocena projektu Euranet Plus przez dziennikarzy i wydawców

ROZDZIAŁ IV
UNIA EUROPEJSKA W AUDYCJACH EURANET PLUS - TEMATYKA, RAMY INTERPRETACYJNE I WARTOŚCI
4.1. Założenia metodologiczne
4.2. Audycje Euranet Plus w Polskim Radiu
4.3. Sposób prezentacji tematów w audycjach Euranet Plus
4.4. Wartości europejskie w audycjach Euranet Plus
4.5. Ramy interpretacyjne

ROZDZIAŁ V
UNIA EUROPEJSKA W PRZEKAZIE MEDIALNYM W POLSCE - PERSPEKTYWA ODBIORCÓW
5.1. Założenia metodologiczne
5.2. Kiedy media informują o UE?
5.3. Sposób prezentowania informacji o UE w mediach w ocenie odbiorców
5.3.1. Obiektywny czy stronniczy? Sposób prezentacji informacji przez media
5.4. Pokój czy gospodarka? Wartości UE w ocenie respondentów
5.4.1. Wartości europejskie w audycji Euranet Plus zidentyfikowane przez odbiorców
5.5. Ocena audycji Euranet Plus
5.6. Ramy interpretacyjne w komunikowaniu o UE
5.7. Dekalog informowania o UE - zalecenia respondentów

ZAKOŃCZENIE
ZAŁĄCZNIKI
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW, SCHEMATÓW, TABEL I WYKRESÓW
STRESZCZENIE

286 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022