Lean UX dla
zespołów Agile
Projektowane doskonałych
wrażeń użytkownika
Zaprojektowanie
doświadczeń użytkownika (UX) jest najłatwiejsze, jeśli do pracy i
testów angażuje się... rzeczywistych userów i
pozyskuje od nich informację zwrotną. Podejście lean UX łączy podstawy
myślenia projektowego i programowania zwinnego. Myślenie projektowe
rozszerza zakres pracy poza interfejsy i artefakty, opierając się na
współpracy, iteracjach, budowaniu i empatii. Metodologie
zwinne polegają na przeorientowaniu wytwarzania oprogramowania na
krótsze cykle, regularnym dostarczaniu wartości i ciągłym
uczeniu się. Ważne jest szybkie zapoznawanie klientów z
pomysłami i ciągłe dostosowywanie się do nowo zdobytej wiedzy. W ten
sposób lean UX znakomicie sprawdza się w projektowaniu
wrażeń użytkownika w środowiskach zwinnych.
Ta
książka jest drugim wydaniem znakomitego podręcznika, w
którym opisano wartościowe zasady, taktyki i techniki
polecane dla zespołów pracujących nad produktem, aby mogły
one w zwinnym procesie ująć projektowanie, eksperymenty oraz nieustanne
doskonalenie rozwiązań. W książce pokazano, jak ściśle
współpracować oraz wcześnie i odpowiednio często pozyskiwać
informacje zwrotne. Praktyczne wskazówki ułatwią wdrożenie
zasad kierowania projektowaniem w krótkich, powtarzalnych
cyklach, co pozwoli na ocenę, które działania są najlepsze
dla firmy i użytkownika. To cenna pozycja zarówno dla
projektantów UX, jak i dla programistów czy
menedżerów, którzy znajdą w niej
źródło pożytecznych wskazówek ułatwiających
uzyskanie doskonałych wrażeń użytkownika.
W tej książce:
- zarys metodologii lean UX
i zasady projektowania doświadczeń użytkownika
- etapy cyklu lean UX
- pozyskiwanie informacji
zwrotnych i ich wykorzystywanie
- integracja praktyk lean UX
w obrębie organizacji
- rola podejścia lean UX w
typowym środowisku zwinnego wytwarzania oprogramowania
Przedmowa
9
Od autorów 13
Wstęp 17
CZĘŚĆ I.
WPROWADZENIE
I ZASADY 21
Rozdział 1. Podejście Lean UX: ważniejsze teraz niż kiedykolwiek
wcześniej 23
Rozdział 2. Zasady 27
CZĘŚĆ II.
PROCES 39
Rozdział 3. Wizja kierowana wynikami 41
Rozdział 4. Kolektywne projektowanie 67
Rozdział 5. Minimalnie satysfakcjonujące produkty i prototypy 95
Rozdział 6. Informacje zwrotne i badania 115
CZĘŚĆ III.
LEAN UX W TWOJEJ ORGANIZACJI
133
Rozdział 7. Integracja podejść Lean UX i agile 137
Rozdział 8. Wprowadzanie zmian organizacyjnych 157
Rozdział 9. Studia przypadków 173
192
strony, oprawa miękka