|

PRAWO DESIGNU I MODY KREOWANIE PRODUKTU
JANKOWSKA M. PAWEŁCZYK M. WARMUZIŃSKA A. wydawnictwo: DIFIN, 2020, wydanie Icena netto: 70.80 Twoja cena 67,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Prawo designu i mody
Kreowanie
produktu
Tom 3. Serii Prawa
Designu, Mody i Reklamy przybliża arkana wiedzy z zakresu prawa
własności intelektualnej w świecie mody.
Książka jest dedykowana praktykom sektora mody oraz studentom
kierunków prawniczych i artystycznych.
INDEKS
ILUSTRACJI
SPREZZATURA, CZYLI SŁOWEM WSTĘPU
Rozdział 1.
POTPOURRI DESIGNOWO-MODOWE
1. NA POCZĄTKU BYŁ DOM MODY FRANCUSKIEGO COUTURIER
2. BELLE DE LOIN LOIN D’ÊTRE BELLE
3. NAJLEPSZE RZECZY SĄ ZA DARMO, DRUGIE W KOLEJNOŚCI SĄ BARDZO
DROGIE/COCO CHANEL – OD INSPIRAC JI DO PLAGIATU
4. JACK DANIEL’S I COCA-COLA COMPANY WCHODZĄ DO GRY
5. ME-TOO, CZYLI MAM I JA
Rozdział 2.
DESIGN I MODA UBRANE W TEORIĘ
1. SZERSZY KONTEKST
2. MODA I DESIGN – CO TO JEST
3. OD ARTYZMU DO PRZEMYSŁU
4. CZY PRAWO DESIGNU I MODY NAPRAWDĘ ISTNIEJE
4.1. HISTORIA
4.2. PRÓBA ZDEFINIOWANIA PRAWA MODY
4.2.1. Uzasadnienie dla próby definicyjnej
Rozdział 3.
KREOWANIE DOBRA NIEMATERIALNEGO
1. DOBRA NIEMATERIALNE W PRAWIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ POWSTAJĄCE W
TRAKCIE PRACY PROJEKTANTA. WPROWADZENIE
2. DOBRO NIEMATERIALNE
2.1. DUALISTYCZNY CHARAKTER DÓBR NIEMATERIALNYCH
3. PRAWO AUTORSKIE. UTWÓR – CZYLI CO?
3.1. ZDOLNOŚĆ AUTORSKOPRAWNA. TEST NA ORYGINALNOŚĆ
3.2. CASUS MAGELLAN VS. GENIUSZ
3.3. PLAGIAT, CZYLI ZABAWA W KÓŁKO KRZYŻYK
4. PRAWO WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
4.1. WYNALAZKI
4.1.1. Wprowadzenie
4.1.2. Co może być wynalazkiem?
4.1.3. Ochrona krajowa. Definicja i przesłanki ochrony
4.1.4. Opłaty w postępowaniu krajowym
4.1.5. Ochrona międzynarodowa
4.2. WZORY UŻYTKOWE
4.2.1. Co może być wzorem użytkowym?
4.2.2. Ochrona krajowa. Definicja i przesłanki ochrony
4.2.3. Opłaty w postępowaniu krajowym
4.2.4. Ochrona międzynarodowa
4.3. WZORY PRZEMYSŁOWE
4.3.1. Co może być wzorem przemysłowym?
4.3.2. Ochrona krajowa. Definicja i przesłanki ochrony
4.3.3. Opłaty w postępowaniu krajowym
4.3.4. Ochrona międzynarodowa
4.4. ZNAKI TOWAROWE
4.4.1. Co może być znakiem towarowym?
4.4.2. Co może być znakiem towarowym
4.4.3. Ochrona krajowa. Definicja i przesłanki ochrony
4.4.4. Opłaty w postępowaniu krajowym
4.4.5. Ochrona międzynarodowa
4.5. TOPOGRAFIE UKŁADÓW SCALONYCH
4.5.1. Co może być uznane za topografię układu scalonego?
4.5.2. Ochrona krajowa. Definicja i przesłanki ochrony
4.6. OZNACZENIE GEOGRAFICZNE
4.6.1. Co może być oznaczeniem geograficznym
4.6.2. Ochrona krajowa. Definicja i przesłanki ochrony
4.6.3. Opłaty w postępowaniu krajowym
Rozdział 4.
KREOWANIE PRODUKTU I JEGO ETAPY A PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
4.1. ETAP PRODUKCYJNY
4.1.1. Pomysł
4.1.2. Projekt
4.1.3. Krój
4.1.4. Materiał
4.1.5. Kolor
4.1.6. Deseń
4.1.7. Kreacja
4.2. KREOWANIE MARKI
4.2.1. Marka
4.2.2. Nazwa i slogan
4.2.3. Logo
4.2.4. Renoma
4.3. ETAP POPRODUKCYJNY
4.3.1. Sesje zdjęciowe
4.3.2. Wnętrze sklepu
4.3.3. Pokazy mody
Rozdział 5. INSPIRACJE
I ELEMENTY CHRONIONE
5.1. WSTĘP
5.2. DIY, CZY 5 SPOSOBÓW NA STARĄ KOSZULKĘ
5.3. DOLCE & BANANA, JUST DO IT TOMORROW I LSD – O
PARODII
5.4. DLA PIENIĘDZY – WIZERUNEK BANKNOTÓW I MONET
5.5. BÓG, HONOR, OJCZYZNA – O SYMBOLACH NARODOWYCH
5.6. FASHION IS MY RELIGION – RELIGIA A SZTUKA
5.7. SZTUKA LUDOWA DZIŚ
5.8. HOŁD, KARYKATURA, INSPIRACJA, PLAGIAT
PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
AUTORZY
RECENZJE
REKOMENDACJE
324
strony, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|