Nowa psychologia
zarządzania
Jak błyskawicznie
zmotywować tych, którym chce się najmniej
- Jak błyskawicznie
zmotywować tych, którym chce się najmniej?
- Dlaczego coaching (nie)
działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"?
- Jak wykorzystać dorobek
psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by skuteczniej
zarządzać?
- Dlaczego inteligencja
emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i
spełnienia prywatnego?
- Jak dzięki zastosowaniu
innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i
podnieść efektywność procesów rozwojowych?
Samoświadomość,
motywowanie siebie i innych oraz rozwiązywanie konfliktów w
zespole - to niektóre z przestrzeni, które mogą
być wydatnie wzmocnione dzięki lekturze pracy p. Tomasza Gordona.
Fundament książki stanowi kurs rozwoju inteligencji emocjonalnej,
komunikacji, zarządzania zmianą oraz przeciwdziałania wypaleniu
zawodowemu. Rekomenduję ją jako projekt starannie przygotowany i
użyteczny nie tylko dla menedżerów.
Prof.
zw. dr hab. Zbigniew Nęcki, Dziekan Wydziału Psychologii i Nauk
Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Nowa
psychologia zarządzania opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie
patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się
niezmiernie przydatna zarówno dla doświadczonych
menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki
skutecznego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na użytecznych
biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej oraz
uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny
awersji biznesu do coachingu. Wskazuje również szanse i
zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i
trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu
coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych
rezultatów. Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda
motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i usprawnia
pracę menedżera z zespołem w tzw. kryzysie odpowiedzialności.
Wstęp
5
O autorze 9
Ciekawi mnie, co dobrego u Ciebie? 11
Akt I.
Fundament
1.1. Menedżer - czyli kto? 17
1.2. Triada biznesowej efektywności 21
1.3. Samoświadomość menedżerska 25
1.4. Inteligencja emocjonalna 44
1.5. Analiza transakcyjna 54
1.6. Proces grupowy 68
Akt II.
Model
2.1. Dlaczego coaching (nie) działa? 79
2.2. 7 filarów coachingowego modelu zarządzania 84
2.2.1. Cel indywidualny 84
2.2.2. Koncentracja na zasobach 90
2.2.3. Wzmacniająca informacja zwrotna 93
2.2.4. Działanie w ramie rozwiązania 98
2.2.5. Pozytywna intencja 107
2.2.6. Autonomia 112
2.2.7. Wewnętrzna motywacja 118
Akt III.
Implementacja
3.1. Menedżer w roli coacha, mentora i trenera 127
3.2. 10 kroków w rozmowie motywacyjno-korygującej 140
3.2.1. SMART+ 144
3.2.2. Metoda błyskawicznej motywacji 151
3.2.3. Przykładowa rozmowa motywacyjno-korygująca 162
Jaki będzie Twój pierwszy krok, jeżeli go w ogóle
zrobisz? 175
Dodatek A. Słownik terminów merytorycznych 179
Dodatek B. Coachingowy model zarządzania - opis schematu 189
Rekomendowana literatura 193
200
stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka